Kraak en Smaak, Bibelot

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Vorige week vrijdag Kraak en smaak kunnen fotograferen, eíndelijk een zaal met een 'normale' lichtinstallatie ipv die eeuwige donkere spelonken..... Ben benieuwd naar jullie feedback!

1

17809

2

17810

3

17811

4

17812

5

17813

6

17814

Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Gek dat er nog niemand gereageerd heeft.
Wat me opvalt is dat de foto's scherpte missen. Vooral bij de foto's die van redelijk dichtbij gemaakt zijn is dit storend.
Beste uit de reeks vind ik de laatste.

Greetz,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Dank voor je reactie! In de verkleining is de scherpte idd wat weg gevallen, in het 'echie' is die scherpte er gelukkig wel.
Waar ik wel iedere keer problemen ondervindt is met de grote contrasten die je tegenkomt bij de optredens. Bij foto 5 is er bij het hoofd van de drummer ook zo'n minder gewaardeerde rand aanwezig. Enig idee hoe dat is te voorkomen?
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Wat ik doe is erg letten op het gebruik van licht. Vaak zie je in een nummer vaak dezelfde routines aan licht gebruiken terug komen. Dus timen op de muziek is wat ik doe. Concerten is niet echt de makkelijkste tak van sport en oefenbing baart kunst ;)

Verder als ik een foto verklein verscherp ik hem achteraf ook nog ff ;)

Greetz,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Funnie schreefCOLONConcerten is niet echt de makkelijkste tak van sport en oefening baart kunst ;)

Greetz,
Wendy
En of.... 8)

#1 is scherp, de compo vind ik niet zo geweldig beetje bijsnijden zal veel helpen, dan kom je meer "in" de plaat denk ik
#2 op zich een leuke plaat, jammer van de scherpte. Ik denk dat er wat beweging van het hoofd inzit hier, gezien de sluitertijd (1/50") zou dat kunnen.
#3 Eigenlijk niet zo'n gekke plaat. Hoewel wat klein lijkt ie me scherp. De scherpte diepte had wat kleiner gekunt. Wel vind ik de lamp overheersen. Probeer er voor te zorgen dat de aandacht naar de zanger gaat, niet naar gedoe eromheen.
#4 Het idee vind ik goed, het geeft aan dat je in een serie denkt. Helaas ligt de scherpte echt helemaal verkeerd. De artiesten horen gewoon scherp te zijn.
#5 wellicht een volgende keer voor alleen de drummer gaan. nu krijg je een beetje het heen en weer
#6 Geeft een mooi overzicht. Misschien wat rommelig

Ik zie dat je alles op 1/50ste of minder hebt geschoten. en dat je niet in alle gevallen het diafragma op het grootst hebt staan. Is daar een reden voor? Ik denk dat je veel meer "rake" shots zou hebben gehad als je een snellere sluitertijd hebt. Ik ben er zeker van dat als je dt een beetje onder de knie krijgt je erg leuke platen gaat maken, dit ziet er al veel belovend uit in elk geval.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Funnie schreefCOLONWat ik doe is erg letten op het gebruik van licht. Vaak zie je in een nummer vaak dezelfde routines aan licht gebruiken terug komen. Dus timen op de muziek is wat ik doe. Concerten is niet echt de makkelijkste tak van sport en oefenbing baart kunst ;)

Verder als ik een foto verklein verscherp ik hem achteraf ook nog ff ;)

Greetz,
Wendy
kijk dat zijn dingen waar ik iets mee kan!
Dank je voor je extra aanvulling! Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

mmk schreefCOLON
Funnie schreefCOLONConcerten is niet echt de makkelijkste tak van sport en oefening baart kunst ;)

Greetz,
Wendy
En of.... 8)

#1 is scherp, de compo vind ik niet zo geweldig beetje bijsnijden zal veel helpen, dan kom je meer "in" de plaat denk ik
#2 op zich een leuke plaat, jammer van de scherpte. Ik denk dat er wat beweging van het hoofd inzit hier, gezien de sluitertijd (1/50") zou dat kunnen.
#3 Eigenlijk niet zo'n gekke plaat. Hoewel wat klein lijkt ie me scherp. De scherpte diepte had wat kleiner gekunt. Wel vind ik de lamp overheersen. Probeer er voor te zorgen dat de aandacht naar de zanger gaat, niet naar gedoe eromheen.
#4 Het idee vind ik goed, het geeft aan dat je in een serie denkt. Helaas ligt de scherpte echt helemaal verkeerd. De artiesten horen gewoon scherp te zijn.
#5 wellicht een volgende keer voor alleen de drummer gaan. nu krijg je een beetje het heen en weer
#6 Geeft een mooi overzicht. Misschien wat rommelig

Ik zie dat je alles op 1/50ste of minder hebt geschoten. en dat je niet in alle gevallen het diafragma op het grootst hebt staan. Is daar een reden voor? Ik denk dat je veel meer "rake" shots zou hebben gehad als je een snellere sluitertijd hebt. Ik ben er zeker van dat als je dt een beetje onder de knie krijgt je erg leuke platen gaat maken, dit ziet er al veel belovend uit in elk geval.

Marc
De foto's worden gebruikt bij een recensie. Men is nogal gebrand op hele bands, wat op zich logisch is. In Bibelot was het lastig om een mooie positie te vinden mbt fotografie, de belichting was juist weer plezierig. (Zaterdag Eric Vloeimans, alleen donkerdonkerdonkerblauw en rode verlichting..) Maar zo is het dus allemaal en overal wel weer wat, dat is dan de uitdaging :roll:
Ik kies vaak voor sluitertijden van 1/50- 1/60 icm 800 ISO, bij 1600 ISO wordt ik bij mijn 450D erg verdrietig qua ruis. Omdat dit pas mijn 4e optreden was wat ik vastlegde ben ik nog volop aan t expeirimenteren wat dat betreft en dolgelukkig met ieder steekhoudend commentaar! Afgelopen zaterdag heb ik toevallig idd met 2.8-3.2 gefotografeerd en is mij verrassend goed bevallen, dus ik sluit mij graag aan bij jouw opmerking en bevindingen.
Foto 6 heb ik kunnen maken door wat te klauteren op de speakers (met toestemming) het was werkelijk de enige mogelijkheid om ze alle 6 op de foto te krijgen.
Dus ook jij, enorm bedankt voor je steekhoudende opmerkingen waar ik zeker wat mee kan en zal doen!
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

En blijven oefenen ;) doe ik ook met veel plezier en bijna elk weekeinde ;)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Eens kijken naar de normale lichtinstallatie...

1. Zoet er goed uit. Leuk, die vertikale lijnen die in de achtergrond terug komt. De balans tussen rood en huidskleur is mooi

2. Hm - portrait stand was wellicht beter geweest. Nu is het wat centraal met geen meerwaarde aan de linker en rechterkant

3. Deze vind ik niet zo. Er is teveel op de foto dat afleidt wat het geheel wat druk maakt. De aandacht is niet bij de artiest. Deze is portrait maar die zou weer beter horizontaal genomen zijn

4. Mooi, zulke overzichtjes. Wel zorgen dat die dan scherp is. Dat is deze foto alles behalve

5. De artiesten staan net te ver van elkaar. Daardoor staan ze teveel in de hoek(en) en valt er een gat in het midden. Bovendien kijken ze ergens naar... maar naar wat? De drummer alleen, met hem aan de rechterkant geplaatst zou beter zijn geweest.

6. Dit vind ik wel mooi. Het is wel jammer dat je het publiek er niet bij hebt. Dat zou het plaatje compleet hebben gemaakt. De drummer zou ik eraf gelaten hebben en meer aandacht aan het publiek gegeven.

Wat betreft de scherpte. Zorg dat je een beetje verscherpt na het verkleinen. Dat is echt noodzakelijk wil je dezelfde scherpte terugzien als in het groot.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar