Summer Darkness 2011

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Hoi!
Afgelopen weekend mocht ik namens rockportaal.nl aanwezig zijn als fotograaf bij Summer Darkness. Ik vond het helemaal geweldig en wil dan ook graag met jullie een aantal foto's delen. Op of aanmerkingen zijn altijd welkom.

1. Bal du Masque
Afbeelding

2. VNV Nation
Afbeelding

3. VNV Nation
Afbeelding

4. Eisenfunk
Afbeelding

5. Komor Kommando
Afbeelding

6. Komor Kommando
Afbeelding

7. Rome
Afbeelding

Cheers!
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

concertfoto's is niet zo mijn ding maar foto 1 vind ik een topper !
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ja hoor, dit smaakt wel! Sommige zijn misschien wat aan de donkere kant, maar naar mijn idee komt dat de sfeer ten goede. Nog wel één klein dingetje: mag de copyright-melding ietsjes kleiner / minder opvallend?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Lekker afwisselende platen!

Een klein puntje wat me zo opvalt:
2. had nog net ff wat van de bovenkant afgehaald (lamp)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONJa hoor, dit smaakt wel! Sommige zijn misschien wat aan de donkere kant, maar naar mijn idee komt dat de sfeer ten goede. Nog wel één klein dingetje: mag de copyright-melding ietsjes kleiner / minder opvallend?
Ik snap dat hij aan de grote kant is maar heb een tijdje geleden gemerkt dat mijn foto's gebruikt werden door derden uit Chilli zonder naamsvermelding. Mijn naam was er netjes uitgeknipt. Toen heb ik netjes gevraagd of ze de foto's op de oorspronkelijke manier wilden gebruiken of de foto's wilden verwijderen. Uiteindelijk zijn mijn foto's verwijderd. Dus vandaar het logo op dit formaat. Ik probeer hem op een minst storende hoek neer te zetten zodat echt de foto's bekeken kunnen worden ;) Hopelijk begrijpen jullie dit.

Groetjes,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ja, zeker na zo'n ervaring kan ik het me voorstellen. Laat ik dan iets meer generaliseren: jammer dat dit soort dingen nodig zijn!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONJa, zeker na zo'n ervaring kan ik het me voorstellen. Laat ik dan iets meer generaliseren: jammer dat dit soort dingen nodig zijn!
Het is heel erg jammer. Het ging om foto's van MaYan die ik gemaakt had voor rockportaal en die werden door de Chileense fanclub gebruikt op de facebook pagina. Een hele eer dat de foto's ervoor gebruikt werden, dat wel. Alleen kwam ik mijn foto's tegen zonder het rockportaal kader eromheen. Hadden ze er niet al te netjes afgeknipt waardoor ik kon bewijzen dat het om mijn foto's ging.
Erg jammer maar is helaas niet anders.

Groetjes,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ben het wel met Bramos eens. Alles een tikkie donker, wel goede sfeer.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONBen het wel met Bramos eens. Alles een tikkie donker, wel goede sfeer.

Marc
Daarom heet het ook Summer DARKness ;)
Het verbaasde mij dat ik er foto's kon maken. Licht omstandigheden boden me wel uitdaging.

Groetjes,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Een volgende keer mag je wel eens een paar van mijn primes lenen. Zul je zien dat het iet makkelijker gaat. Is wel anders fotograferen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONEen volgende keer mag je wel eens een paar van mijn primes lenen. Zul je zien dat het iet makkelijker gaat. Is wel anders fotograferen.
Thx voor het aanbod. Moet je wel een keertje met me mee ;)
Bavaria openair wat voor je ;)

On topic: Nog wat inhoudelijks te vertellen?
Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
jeka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 22:55

De 1e geeft een mooie sfeer.
De concertfoto's, als overzicht/impressie vh evenementfoto's wel geslaagd, voor portfolio minder.
Mist de emotie.
Mijn site http://www.picturelifestyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Hey Wendy....

Zo, eens kijken naar jouw fotoselectie van SD2011. Aangezien ik er bij ben geweest heb ik wel een idee van de situatie en van wat het resultaat zou kunnen zijn, uiteraard afhankelijk van de plek waar je bent gaan staan. Makkelijk was het niet overal en altijd, maar ook niet bijzonder moeilijk te noemen (op een enkele uitzondering daargelaten waarvan je er iig eentje bij hebt zitten.

De algehele indruk van alle foto's, behalve de laatste, is: ERG donker. Zeker één stop onderbelicht en dat maakt de foto's niet zo sprekend.

1. leuk en intiem moment. Kemi is goed belicht maar de elfjes en bosduivels vallen een beetje in duisternis weg.
2. heel donker. het programma heeft het diafragma geknepen naar f/10 door die felle spots. Ik denk dat met het licht bij VNV standaard een stop overbelichten geen overbodige luxe is als je backlight hebt.
3. Het licht heb je te pakken, maar de positie in de foto is minder. De lege ruimte had beter links kunnen zitten.
4. hmm - de eleboog blokkeert hier veel van het gezicht. publiek ziet er niet echt geinspireerd uit en het hoofd op de voorgrond blokkeert wel wat waardoor je niet de foto in kan kijken. De danseressen hangen er op de zijkant bij. Ik vind het niet zo'n sterke foto
5. vanaf het balkon. Waarschijnlijk was dat de beste positie. De foto is donker, solarisatie in het spotlight... er was veeeeeel meer licht dan je hier laat zien.
6. wederom een hoofd dat flink in de weg zit en daardoor je blik in de foto blokkeert. Verder is er weinig op het podium te zien. Het mengpaneel, dat hier alle aandacht trekt, is minder interessant
7. de beste van de serie. Je zou de foto braaf kunnen noemen, maar naar wat ik begreep is het optreden van Rome als een gezellige goed uigevoerde "live soundcheck" geweest.

Ik kan er helaas niet meer van maken, Wendy. Ik vind de keuze wel apart, aangezien je er veel betere gemaakt hebt.


ps - dat logo is wel heel dominant, daar ben ik het met Bramos mee eens. Degene die echt jatten knippen er zelfs dat nog wel vanaf hoor. Dat hou je toch niet tegen. Anders pakken ze die wel van Rockportaal waar je helemaal geen logo erin hebt.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Thx Nando voor je Feedback.
Ik zal trachten de volegdne keer wat meer op te letten naar licht gebruik en instellingen.

Cheers,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar