Castlefest (Zondag 7 Augustus 2011)

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ook ik ben naar Castlefest geweest, en heb er een heerlijke dag gehad.
Was soms lastig fotograferen door de felle zon, maar heb geprobeerd het beste er van te maken.
Sommige foto's heb ik wat extremer bewerkt, omdat de setting zich er goed voor leende.

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding


3.
Afbeelding


4.
Afbeelding


5.
Afbeelding


6.
Afbeelding


7.
Afbeelding
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

foto 6 had van mij toch iets meer foto's op t hele meisje mogen wezen ipv de schoen waardoor zij wat wazig word
bij foto 7 mis ik eigenlijk nog een wolf maar de lichtinval vind ik wel iet wat jammer

ik vind foto 1 wel het beste
jeka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 22:55

Foto 1 mijn favo.
Mijn site http://www.picturelifestyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Dank voor de reacties.

@ Nathalietje: Ik weet echt zeker dat ik scherpgesteld had op haar gezicht. Mogelijk dat door het verkleinen wat vaagheid is ontstaan.
De lichtval van die dag was best vervelend. Het ene moment had je schitterend licht door wolkjes voor de zon, en een seconde later keihard zonlicht. Bij foto 7 heb ik juist gewacht tot de zon tevoorschijn kwam. Roodkapje zit dan juist in de schaduw van de struik achter haar, terwijl het bankje ernaast in de zon staat. Zo probeerde ik een wat dromeriger beeld neer te zetten, wat ik geaccentueerd heb met de nabewerking.
Helaas niet echt gelukt dus.

Foto 1 is ook een van mijn favorieten.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Mijn excuses voor mijn lang verhaal, maar zo kwam het in mijn hoofd op.
Ik zeg er gelijk bij: ik schrijf wat direct maar ik bedoel het als goed bedoelde feedback.

foto1 en 2 zeggen mij niet zo veel
Bij foto 1 wordt ik te veel afgeleid door het haar, het hoedje. het allerbelangrijkste ik voel geen emotie met deze foto.
Misschien komt het ook doordat er geen oogcontact is.

foto2, de blik van haar vindt ik wel aardig, het rode haar en de make-up geven extra sfeer.
De achtergrond doet voor mij gevoel echt afbreuk, jammer dat je niet een stuk groen hebt gebruikt zoals bij de andere foto's

Foto3
Pose, expressie en compositie vindt ik mooi.
Jammer vindt ik wel dat je het gezicht onscherp hebt gemaakt, waardoor het kracht verliest.
De achtergrond en omgeving tja dood zonde! Had u haar gefotografeerd op het steampunk gedeelte bij de muur en de roze struik zou het echt een super foto zijn geweest!

foto 4 en 5
Ik mis een invullichtje
foto4 is daardoor onderbelicht en je verliest voor mij gevoel daarom veel details van kleuren. de jurk, de bos bloemen en het gezicht.
Ik weet zeker dat je deze alsnog kunt toevoegen in LR of PSP.

foto5
Deze vindt ik de beste van deze serie
Mede door jou gekozen standpunt (iets lager dan normaal), haar expressie( toont pit) en ja de omgeving maakt het een prettige plaat om naar te kijken en af te vragen wat voor horror film zou ik vanavond eens gaan kijken:)

Dan de min puntjes.
Als eerste valt mij op dat deze scherpte mist op de ogen (door de schaduw en make up)
Ik zou er iets meer kleur in gooien want nu zegt mijn gevoel dat zij wat flats overkomt.

Foto6
Vermoedelijk door de schaduw en make-up in haar gezicht lijkt het alsof deze niet scherp is.
Op zich een krachtige foto voor mijn gevoel mits deze goed belicht is, wat niet het geval is.
Met andere woorden het contrast van het harde licht en de schaduw is te groot.

Foto7
Een goede plaat die nog wat bij geschaafd moet worden.
Zeker mijn n2 van deze serie!

Vind alleen de bewerking nog niet klaar:) vul haar gezichtje eens in en geef de rode kleuren van haar geweid eens wat peper.
Ik vast en zeker dat het de foto goed zou doen!


Ik ben benieuwd naar uw update:)

Grz Rick
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar