Caroline

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PietBerger
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 16:32
WoonplaatsCOLON Simpelveld
CONTACTCOLON

Eigenlijk de eerste keer dat ik me hier echt aan waag.
Moet eerlijk bekennen dat ik toch wat moeite had met de belichting goed te krijgen (dus dat word nog meer oefenen)
Er zijn nog meer foto's die volgen later ook.

Ik hoor heel graag jullie oordeel, tip's en kritiek
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

Deze vind ik in kleur ook erg fraai:
5.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op PietBerger, in totaal 10 keer gewijzigd.
Canon EOS 7D & grip + 17-40mm f4L USM + 70-200mm f2.8L USM
http://pietberger.webnode.com
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

1; scheef.. :o maar verder erg leuk!
2; mooie foto! (jammer dat links van haar erg hard licht is.. helaas kun jij de zon niet regelen.. ;) )
3; had ik krapper gesneden boven.. midden tusse wenkbrauw en wat je nu hebt denk ik..
4; lekker ontspannen foto.. jammer dat het t-shirt beetje is overbelicht.. en liever iets meer ruimte aan de onderkant.. ;)
5; Z/W vindt ik persoonlijk mooier.. ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

wie niet waagt blijft altijd maagd. Dus posten en commentaar leveren!! (haha)
Het zijn lieve foto's waar het model overal een tikkie hetzelfde kijkt haar mond een beetje samengeknepen lijkt het. Misschien was ze nog niet zo ontspannen.
De zwart wit omzetting is redelijk zacht en past er wel bij. Ik vind zelf altijd de mooiste foto's waarbij het lijkt dat of het model echt aan het poseren is of juist heel normaal op de foto staat. En deze zijn een beetje ertussenin. Verder had ik bij foto 1 liever een stukkie minder van d nscherpe voorgrond gezien, hoewel hij wordt er dan wel wat saaier door.
Go on zou ik zeggen!!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PietBerger
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 16:32
WoonplaatsCOLON Simpelveld
CONTACTCOLON

Ben ik iets te snel geweest met posten volgens mij.
Had dit niet in Testcase moeten staan aangezien het mijn eerste portret reeks is?
Zo ja, excusses.
Canon EOS 7D & grip + 17-40mm f4L USM + 70-200mm f2.8L USM
http://pietberger.webnode.com
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Voor een eerste keer vind ik dit een hele knappe serie, zie slechts kleine dingen In het algemeen vind ik de zw/w omzetting wat braaf. Mag van mij pittiger, maar dat is smaak.
1 goed gebruik van scherpte diepte, heel toepasselijk. Omdat de horizon geen maat is vind ik de scheve ondergrond geen enkel probleem. Speels juist. Ik zou zelf de voorgrond wat donkerder doordrukken. Dan krijg je een soort coulissen werking in je foto, meer diepte en gaat alle aandacht naar het gezicht. Er zou nog iets meer licht in haar ogen mogen, klein flitsje wellicht?
2 Lieflijk. Ook hier zou ik de muur rechts iets donkerder maken. Die trekt nu veel aandacht, dat is vast niet de bedoeling. Kennelijk beheers je het inflitsen (of reflectiescherm) wel, want hier heb je dat wel toegepast en goed ook. Heel naturel gehouden, prima.
3 Zou ik er uit laten, dat is de enige matige voor mij. De blik is niet mooi, ze trekt rimpels met een vreemde blik, een heel opvallend shirt en een kin die achter de schouder verdwijnt. Ook hier mis ik het licht/leven in de ogen nog.
4 Technisch goed, maar wat saai...het is voor het model waarschinlijk ook de eerste keer. Je zou door een goede aansturing nog wat meer uit het model kunnen halen, maar je had vast al genoeg aan je techniek ;-)) Ik zie bij haar rechter (voor ons links) pink een raar zwart lijntje lopen, anders dan de schaduw bij de andere vingers. Shopwerk?
5 Doet het in kleur idd ook heel goed
Al met al een veelbelovend begin, hou vol!
Gebruikers-avatar
PietBerger
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 16:32
WoonplaatsCOLON Simpelveld
CONTACTCOLON

piar-fotografie schreefCOLONKennelijk beheers je het inflitsen (of reflectiescherm) wel, want hier heb je dat wel toegepast en goed ook. Heel naturel gehouden, prima.
Te eerste dankje en zeker hartelijk dank voor je uitermate goede tip's!
Verder is er geen invulflits gebruikt, omdat ik mijn speedlite niet goed afgesteld kreeg (nog niet gebruikt op mijn 7D).
Heb er wel direct naar gekeken thuis en heb het inmiddels door (is nu een kwestie van kijken wat het beste werkt).

Het Belichten is grootendeels door centrum meting op het gezicht, en is deels gecorrigeerd met dodge en burn tool in photoshop. (begin PS nu ook wat te kennen)

Voor het model is het idd ook de eerste keer en ze voelt zich nog wat ongemakkelijk.
We gaan eens gezamelijk wat voorbeelden doornemen en daarmee verder experimenteren.

Nogmaals dank voor de tip's.

Gr, Piet
Canon EOS 7D & grip + 17-40mm f4L USM + 70-200mm f2.8L USM
http://pietberger.webnode.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar