EK Dressuur Rotterdam

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vandaag een dagje EK Rotterdam gehad, uiteraard had ik mijn fototoestel bij me en hier een paar foto's die ik genomen heb.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Judith, in totaal 17 keer gewijzigd.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Ik heb niet veel met deze sport, maar ik vind toch dat ik even moet reageren.
De foto`s zijn in mijn ogen mooi scherp, ik vind het alleen niet heel bijzondere composities, de onderste zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, al zijn het paard en de ruiter anders, de stand van de benen en de houding van de ruiters is bijna identiek. In deze sport zit er niet zeer veel spectaculaire momenten voor een foto, zover ik weet dus verbeter me als ik het verkeerd heb, maar juist omdat deze foto`s zo op elkaar lijken doet de serie me niks. En dat terwijl het los toch geen verkeerde foto`s zijn.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Je hebt gelijk voor wat betreft de foto's dat ze erg op elkaar lijken daarom twee foto's weggehaald.
In de dressuur heb je eigenlijk geen spannende composities en is dit de houding, beenmoment wat ruiters erg graag willen zien. Spectaculaire momenten zijn er niet, of een paard moet ongehoorzaam zijn maar het is niet zo wild :mrgreen:
Bedankt voor je commentaar!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Foto 1 is voor mij toch het toppertje Judith. door de beenloop en de spanning op gezicht van de amazone. Bij de andere foto's zie je dat wat minder omdat ze kleiner zijn.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Kelly.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 15:44

Hoi,

Mooie foto's Judithh.
De laatste spreekt mij het meeste aan, mede doordat het paard volledig van grond is.

Groetjes.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

De Spaanse loopt met haar neus achter de loodlijn, dat ziet er niet echt mooi uit. Ze is ook 12de individueel geworden. Oh wacht het ging om de foto's ;)

Op zich niks op aan te merken. Ik had er misschien iets meer dynamiek in gebracht door toch iets tragere sluitingstijd te nemen, zodat je ook wat meer beweging krijgt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Mooi moment op foto 1 (pirouette?) Alleen jammer van de slagschaduwen. Ben je vrij in de keuze van waar je gaat staan? Dan zou je in geval van zonlicht beter een andere plek kunnen kiezen!

Foto 2 en 3 ook precies t goede drafmoment, bij Nadine zit je net te laat...

Balen van de achtergrond, maar ja daar doe je niet zo veel aan.....
jeka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 22:55

Mooie foto's:)
Mijn site http://www.picturelifestyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

#1 toch erg mooi.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Beetje raar om te zeggen dat er weinig spectaculairs aan dressuur is. Leg maar eens een mooie wissel, appuyement of piaffe vast, prachtig. Maar goed, ik denk niet dat er veel mensen 10 jaar dressuur op redelijk niveau hebben gereden, en er wordt vrijwel altijd denigrerend over de paardensport gedaan door mensen die er niets vanaf weten. De beste stuurlui... ;)

Ik vind het mooie foto's geworden, goed scherp. Foto 2 en foto 4 zijn net op het verkeerde moment genomen (te laat), daar het paard meer bergop loopt en het voorbeen meer omhoog brengt als de rest van de benen nog op de grond staan (tegenovergestelde achterbeen natuurlijk niet, extreme tactfout :P). Lastig uit te leggen, maar het wordt toch mooier gevonden als je de uitgestrekte draf op z'n "max" ziet qua voorbeencapaciteit.

Jammer dat Hans Peter de stangteugel zo strak heeft staan, dat vind ik toch teniet doen aan het soepele beeld van dressuur, het moet er eenvoudig en harmonieus uit zien. Oh, en als we dan toch bezig zijn, dan mag je ook nog wel even roepen dat een aantal van de ruiters voor het mooie nog even hun hakken wat meer mogen uitdrukken. :lol:

Beetje mierenneukerij van een paardenfan, fototechnisch super, ik doe het je niet na. :)

Edit: even wat spelfouten weggehaald.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Hakken, ja dat was mij ook opgevallen. Grappig, bij paardrijles wordt daar enorm op aangedrongen en dan aan de top zie je het, hier, niet terug.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Thanks weer allemaal voor de reacties!

@Ans,foto 1 is inderdaad de pirouette. Helaas kon ik niet overal staan waar ik wilde en moest roeien met de riemen die ik had. De plek waar ik zat was in de schaduw maar de zon stond volop in de baan.
@Charlottecello, snap wat je bedoelt zit zelf al 31 jaar in het paardenwereldje en...even uitsloven..geef al 20 jaar les heb zelf prix st george gereden en jureer t/m het Z2... weet wat de juiste momenten zijn, maar om die te fotograferen vind ik nog iets lastig. Ik fotografeer over het algemeen geen paarden en ben daar "nog" niet helemaal in thuis..komt wel goed.

En die hakken...ach.. ik doe het ze niet na op dit niveau, het is ze vergeven..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar