Diefstal uit woning.. weg spullen! Update: pagina 3

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

Bij mij hebben ze ook toegeslagen, en wel uit mijn woning! Geen braaksporen, alle andere waardevolle spullen zijn weg... behalve mijn foto-apparatuur! Zó waardeloos is dat! Iemand moét geweten hebben dat we het weekend weg waren en dat ik veel fotografeer!

Wat is er weg:
Canon 40D
Canon EF 100mm F2.8 USM
Canon EF 50mm F1.8
Canon EFS 18-200 (incl zonnenkap)
Canon EFS 55-250 (incl zonnenkap)
Canon Speedlite 430 EX II
3 Sandisk CF kaarten (4, 8 en 16gb)
oplaadbare batterijen (zitten in flitser)
losse accu's voor de body
neckstrap (felgekleurd) voor de camera

En met de backup + kitlens kan ik geen kont. Wat een dra-ma... Hopelijk keert de verzekering uit, duimen jullie mee?
Laatst gewijzigd door 1 op panienka, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Wat ontzettend K*t zeg! Ik duim met je mee dat je de schade vergoed krijgt!

Geen braaksporen zei je, zijn ze ergens naar binnen geklommen of hadden ze de sleutel?
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Verd... je bent in korte tijd de tweede met zo'n bericht op dit forum. Sterkte, ik duim met je mee!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Da's beroerd! Maar ik snap het niet helemaal: "alle andere waardevolle spullen zijn weg, behalve mijn fotoapparatuur". Zijn er naast je fotospullen nu ook nog andere dingen gestolen, of echt alleen je cameraspullen?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

Marco, puur en alleen mijn cameratas met de inhoud uit de OP. De Wii, laptops, DS, dvd speler, flitsset, computerschermen, sierraden, etc zijn er allemaal nog!

Mitchell, nee geen braaksporen. Sleutels zijn we ook niet kwijt. Vermoedelijk ergens via de patio naar binnen geklommen. Maar door de ramen past niemand...
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Triest, hopelijk worden die gasten gepakt maar dat zal wel niet meevallen...
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

mitchel1986 schreefCOLONTriest, hopelijk worden die gasten gepakt maar dat zal wel niet meevallen...
Balen zeg! Hoewel de steekproef erg klein is, lijkt het net als bij de vorige een gerichte actie.
Serienummers op fotoapparatuur.nl vermelden en af en toe googlen op je cameranummer....
Sterkte!
groeten Sarpa
Laatst gewijzigd door 1 op Sarpa, in totaal 23 keer gewijzigd.
Anoniem 3

@Marco:
Bij jou heb ik het, gezien je onderschrift, als would-be-thief ook voor het uitzoeken....

@Panienka:
Hopelijk was alles verzekerd? Via inboedel, anders via extra verzekering...
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

da's Balen.. behoorlijk balen!! :s

ik snap het niet waar ze het lef vandaan halen!
al het 2e berichtje wat ik zie op het forum hier op korte tijd.. :|
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 13 keer gewijzigd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

gvasseldonk schreefCOLON@Marco:
Bij jou heb ik het, gezien je onderschrift, als would-be-thief ook voor het uitzoeken....

@Panienka:
Hopelijk was alles verzekerd? Via inboedel, anders via extra verzekering...
Hlemaal mee eens. Dieven kijken ook op forums....
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

phd schreefCOLON
gvasseldonk schreefCOLON@Marco:
Bij jou heb ik het, gezien je onderschrift, als would-be-thief ook voor het uitzoeken....

@Panienka:
Hopelijk was alles verzekerd? Via inboedel, anders via extra verzekering...
Hlemaal mee eens. Dieven kijken ook op forums....
Ze zijn niet geintereseerd in een 550d, enkel in zijn 100-400. :p
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

panienka schreefCOLONMarco, puur en alleen mijn cameratas met de inhoud uit de OP. De Wii, laptops, DS, dvd speler, flitsset, computerschermen, sierraden, etc zijn er allemaal nog!

Mitchell, nee geen braaksporen. Sleutels zijn we ook niet kwijt. Vermoedelijk ergens via de patio naar binnen geklommen. Maar door de ramen past niemand...

Ik hoef de ramen niet eens te zien, maar zeker weten dat er iemand doorheen past.

Beloof je kind een extra ijsje als ze door dat raam naar binnen klimt en de deur of raam openmaakt. Heel simpel.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dieven komen soms inderdaad door bizar kleine gaatjes binnen. Je wordt er echt niet vrolijk van... zeker niet als het om gerichte acties gaat. En geen braakschade... hopelijk doet de verzekeraar daar niet te moeilijk over!

Toevallig heb ik net naar aanleiding van de vorige diefstal mijn verzekering gecheckt, ik wilde toch even zeker weten dat ik niet onderverzekerd blijk te zijn voor het geval er iets fout gaat. Gelukkig is dat allemaal top geregeld.

@ Gabriel: die onderschrift-discussie hebben we pas bij het vorige geval ook al gevoerd. Je weet dan weliswaar wel wat voor spullen ik heb, maar je hebt gelukkig geen idee waar je 't zoeken moet.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 13 keer gewijzigd.
Anoniem 3

off topic:
@marco:
en hoe weet Google dan precies waar jij woont?
IP-adressen+adressen zijn gemakkelijk te achterhalen.
Op mijn laptop weet ik met bijvoorbeeld Geosense precies waar ik ben.... zonder GPS.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

gvasseldonk schreefCOLONoff topic:
@marco:
en hoe weet Google dan precies waar jij woont?
IP-adressen+adressen zijn gemakkelijk te achterhalen.
Op mijn laptop weet ik met bijvoorbeeld Geosense precies waar ik ben.... zonder GPS.
Stuur me maar een pb-tje met mijn adres... ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

PanzerFaustNL schreefCOLON
panienka schreefCOLONMarco, puur en alleen mijn cameratas met de inhoud uit de OP. De Wii, laptops, DS, dvd speler, flitsset, computerschermen, sierraden, etc zijn er allemaal nog!

Mitchell, nee geen braaksporen. Sleutels zijn we ook niet kwijt. Vermoedelijk ergens via de patio naar binnen geklommen. Maar door de ramen past niemand...

Ik hoef de ramen niet eens te zien, maar zeker weten dat er iemand doorheen past.

Beloof je kind een extra ijsje als ze door dat raam naar binnen klimt en de deur of raam openmaakt. Heel simpel.
Ik snap best wat je zegt, maar het feit blijft dat het iemand moet zijn (geweest) die de omgeving kent en dús weet dat onze tuin afgesloten is (en daar bedoel ik mee dat we omringd zijn door 2 garages en de tuin van buren, dus geen mogelijkheid om direct aan de straat te komen) en dat iemand dat geweten moet hebben. Ook een kind zou NIET door die twee ramen gepast hebben zonder er een bende van gemaakt te hebben. En dat was dus ook het rare! We konden duidelijk zien dat er IEMAND binnen is geweest, maar dat die persoon er ook moeite voor heeft gedaan om de boel een beetje "op te ruimen"!

Maar goed, verzekering komt dinsdag de 30e langs. Tot die tijd zonder camera uitzingen..
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Flink balen, ik hoop dat de verzekering snel en genoeg betaal zodat je snel weer alles heb.
Ze zijn hier in de straat een aantal maanden geleden in de straat binnen gekomen via de voordeur met een kaartje,
geen braakschade en alleen geld uit portomonnee gehaald, ze hebben bij ééntje echter de gehele portmonnee meegenomen
en aan de hand daarvan konden ze gepakt worden.
Ze schijnen met deuren die niet op een nachtslot zit met één of ander kaartje naar binnen te kunnen komen.
Dit vereist wel enige oefening volgens oom agent.
gvasseldonk schreefCOLON@Marco:
Bij jou heb ik het, gezien je onderschrift, als would-be-thief ook voor het uitzoeken...
Volgens mij is dit eerder ter sprake gekomen hier ergens op het fotum maar ik blijf toch van mening dat als je nou niets meer kan laten zien omdat
je bang moet zijn voor een stel leeghoofdige ( komt denk ik nog niet voor in het woordenboek :lol: ) idioten dan kan je beter alles wegdoen.
Let wel, uiteraard pas ik op mijn spullen en sluit mijn deur ook netjes af maar je moet nog wel een beetje kunnen leven vind ik.
( scheelt ook dat ik twee hele lieve herders hier heb rondlopen, de éen laat je niet binnen en als je toch binnen denkt te gaan laat de andere je niet meer buiten,
althans niet heel. Mijn buurman heeft dit helaas aan den lijve moeten ondervinden, ondanks dat hij goed met mijn honden kan opschieten. )
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik had vorig jaar met VFRood al eens een PB-wisseling hierover, over het feit dat mensen veel te veel prive-informatie op internet knallen. Ik heb mijn signature met apparatuur gevuld (voor doelmatig gebruik in discussies), maar zorg er altijd voor dat ik verder geen herkenbare informatie op dit forum zet wat naar mijn NAW kan leiden. Althans dit probeer ik. Dit doe ik eigenlijk al sinds ik actief ben op het internet (toch al aardig wat jaartjes inmiddels).

Privacy is een van de meest onderschatte rechten van de mens, maar als je daar anno 2011 over begint krijg je al snel dooddoeners als 'ik heb niks te verbergen' en 'waar maak je je druk om'. Het blijft natuurlijk sneu, en ik vind het oprecht heel vervelend voor de mensen in kwestie, maar soms moeten ze toch echt bij zichzelf te rade gaan.

Het begint al bij het uitkiezen van je nickname. Als je een nickname kiest die herleidbaar is tot NAW, ben je al fout bezig. Kies je ook nog eens een nickname die je ook op andere fora of sites gebruikt, dan ben je nog fouter bezig. Nog een stapje verder is het gebruik van gelijke wachtwoorden op verschillende sites. Als ik een dief zou zijn en ik zou fotospullen willen hebben, had ik hier binnen een uur een aardig lijstje met NAW-gegevens van forumleden hebben met interessante apparatuur. Vooral de 'wat zal ik meenemen op mijn reis naar...'-topics doen het goed. En foto's van je eigen huis op Flickr met GPS-informatie. Ik kan hier nog wel een heel topic over vullen.

Het zal toch niks veranderen.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar