Diefstal uit woning.. weg spullen! Update: pagina 3

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

Deos, allemaal leuk en aardig en ik begrijp best dat je dit schrijft om anderen te waarschuwen ed! Maar daar krijg ik mijn apparatuur niet mee terug :) Ik baal gewoon gruwelijk en heb alleen maar dit draadje aangemaakt om ervoor te zorgen dat het bekend wordt dat er spullen pleite zijn en dat áls het ergens opduikt, iemand dit topic kan herinneren en mij een seintje geeft!
Meer niet :) Trust me, ik baal als een stekker en dit zal mij geen tweede keer overkomen!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De informatie van Deos komt voor jou inderdaad te laat. Maar hopelijk schrikken anderen er weer (even) van en denken ze iets meer na bij wat ze doen. Als dat één mogelijke nieuwe inbraak voorkomt, is het al winst.

Op zijn hele lap tekst zeg ik maar één ding: amen!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

En toch blijf ik benieuwd hoe ze bij je binnen zijn gekomen, misschien voorkomt dat nog meer inbraken, kan de politie daar ook niks zinnigs over zeggen? Of zijn ze niet bij je thuis geweest?
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

mitchel1986 schreefCOLONEn toch blijf ik benieuwd hoe ze bij je binnen zijn gekomen, misschien voorkomt dat nog meer inbraken, kan de politie daar ook niks zinnigs over zeggen? Of zijn ze niet bij je thuis geweest?
zowel Politie als wijzelf snappen niet hoe ze zijn binnen gekomen. Omdat er geen sporen van braak zijn, zou je bijna denken dat het iemand met een sleutel is. Maar degene die een sleutel had, was de buurvrouw. Zij moest de katten eten geven dit weekend. En ik kan het bijna niet geloven dat zij de spullen hebben gejat (of ze kunnen verdomd goed toneelspelen!).

In ieder geval, ik werd gister via MP benaderd door iemand nav mijn advertentie daar. Iemand dacht mijn camera te hebben gekocht dit weekend. Maar serienummer weggekrast. Wilde geen foto maken en die doormailen voor check van serienummer. Dus nu de politie maar gebeld en het verhaal uitgelegd. Hopelijk gaat die er wat mee doen!
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Het serienummer staat toch ook digitaal wel ergens in die camera wat je kan zien via eosdigitaal?
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

mitchel1986 schreefCOLONHet serienummer staat toch ook digitaal wel ergens in die camera wat je kan zien via eosdigitaal?
Inderdaad, dat nummer is via de EOS software wel te achterhalen of anders in de EXIF van een willkeurige foto
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Wilde geen foto maken en die doormailen voor check van serienummer
Dat is dus het probleem. Begrijpelijk, maar ik denk dat diegene uiteindelijk ook wel weten wat het serienummer en wat er aan hand is. Anders had die geen contact opgenomen.
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

Dommel, precies.
Ik denk dat ze onraad rook. Want de factuur was ook niet origineel, zoals ze zelf zei. Als het serienummer is weggekrast, gaan er toch allerlei alarmbellen rinkelen?
Ze wilde niks meer doorgeven, ze wilde geen problemen. Ik kon betalen, dan kreeg ik 'm terug. Ja, dikke doei!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

ah, vandaar.. ze wilde er gewoon een slaatje uit slaan dus? Ik zat me al af te vragen waarom iemand wel op je reageert omdat hij/zij denk jouw camera gekocht te hebben, maar dan niet verder mee wil werken om het juiste nummer te achterhalen :roll:
Hopelijk kan de politie er nog wel wat mee in dat geval...
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

panienka schreefCOLONIk kon betalen, dan kreeg ik 'm terug. Ja, dikke doei!
Dit klinkt meer als chantage. Heb je dit ook bij Marktplaats gemeld? en bij je verzekering, want die willen hier ook nog weleens achteraan gaan.
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

Nee, nu eerst bij de politie gemeld. Kan het ook wel even doorgeven aan de verzekering ja! thx voor de tip, Sarpa!

Rocker, CSI Groningen gaat er mee aan het werk. Scheelt mij weer :)
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Nu kan het ook nog zijn dat het niet jouw camera is, maar hopelijk krijgen ze degene wel te pakken. Al is het maar vanwege die sneue terugkoop actie.

@marco, achter iets goeds gaat altijd iets beters schuil, toch?
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Inderdaad enorm kl*te.

Als ik het zo teruglees, waren het gelegenheidsdieven. Tips die ik kan geven zijn:

Koop een kluis (ja het kost een paar honderd euro maar gelegenheidsdieven beginnen er niet aan)
Koop nieuwe cilinders SKG ** of SKG ***
Het kan natuurlijk ook zijn dat op een enig moment je sleutel is gekopieerd. Met een certificeerde cilinder heb je ook een certificaat nodig om een sleutel bij te laten maken. Dit certificaat ligt dan weer in je kluis:)

Leg waardevolle spullen altijd uit zicht van werklui (verwarming/ketel onderhoudt, klusjesmensen, etc).

Wij zijn nu ook bezig met verbouwen, er komen redelijk wat werklui over de vloer. Zodra ze klaar zijn plaats ik meteen nieuwe cilinders.

Ik ben het wel eens met de stelling dat er op internet veel gegevens te vinden zijn over iemand, maar ongemerkt vertel je (mond tot mond reclame) dat je graag foto's maakt aan de klusjesman (omdat hij zo gezellig een praatje maakt en je goed advies geeft), pas ook daarmee op.


Ik zou er niet op hopen dat je die spullen ooit nog terug vindt.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wat ook handig kan zijn, is gewoon even rondkijken op de site van Politie Keurmerk Veilig Wonen (of daar gewoon een keurig te laten doen natuurlijk). Dan weet je gelijk waar je zwakke plekken zitten, al kom je met logisch nadenken natuurlijk ook een eind!

@ Dommel: zo is dat!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

En anders bij het politiebureau een aangiftemap halen die wordt gebruikt bij woninginbraken. Hierin staan preventietips en inderdaad dingen over het keurmerk veilig wonen.

Alleen nu is het nog een raadsel hoe de daders binnen zijn gekomen, dan is het ook onmogelijk om het te verbeteren...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Het irritante alleen is, dat als iemand achteraf het vermoeden krijgt dat er iets mis is met de gekochte spullen, het inderdaad zo kan zijn dat jij je spullen moet terugkopen.

Vooral, als de koper niet kon weten dat de aangeboden spullen gestolen waren. Door inderdaad, vervalste aankoopbewijzen en doordat de vraagprijs geen al te zeer afwijkende prijs was. Als ik een Canon 40D, stond er laatst een te koop bij Cameraland voor 395 euro, aangeboden krijg voor 350 euro, dan gaan er bij mij geen bellen rinkelen. En met een goed verhaal misschien wel helemaal nooit.

Naar binnen? Dat is gewoon met een klein iemand gebeurt. Echt, ze lieten op Internet een voorbeeld van een inbraak zien waarbij ze een kind door een wc raampje naar binnen hebben gekregen, kind loopt naar voordeur en doet de voordeur open. Heel simpel.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

De lead die ik had, is op niks uitgelopen. Vermoedelijk iemand die anderen oplicht op internet, helaas. Dus dat heb ik maar doorgegeven aan de politie... Ik denk ook niet dat ik mijn spullen terugkrijg, maar ik kan hoop houden toch?

Over hoe ze zijn binnengekomen, weten de politie en wij niks. Kopie sleutel is mogelijk.. Maar geen idee bij wie.
Spullen liggen altijd uit het zicht, in een studeerkamer en die deur zit altijd dicht.
Nieuwe sloten gaan we idd regelen. Maar hopelijk wil de huurbaas daar aan meewerken. Anders laten we er een extra slot op zetten, want ik ga geen honderden euro's investeren in een huis waar we binnen 4 maanden uit verwachten te verhuizen.
Voordeur kan niet vanaf binnen worden opgemaakt als er geen sleutel in huis is!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Tja, dan zijn ze via het zelfde raam vertrokken en is dat waarschijnlijk de reden dat alleen je fotospul weg zijn, dat is nog wel door een raam naar buiten te krijgen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
twistersam

PanzerFaustNL schreefCOLONAls ik een Canon 40D, stond er laatst een te koop bij Cameraland voor 395 euro, aangeboden krijg voor 350 euro, dan gaan er bij mij geen bellen rinkelen.
Maar wel als het serienummer is weggehaald.
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

Korte update:
Vermoedelijk was de dame in kwestie een oplichter. naam, adres en telefoonnummer kwamen niet met elkaar overeen. Dus dat is een doodlopend spoor. Ik denk dat ik de camera never nooit meer terug zie, dus nu is mijn hoop gevestigd op de verzekering. Anders heb ik een zwáár probleem...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar