Eerste huwelijksreportage

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Ik heb een tijdje terug mijn eerste huwelijksreportage erop zitten, hier een kleine selectie. Ben benieuwd naar jullie opmerkingen,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ziet er zeker voor een eerste bruiloft netjes uit, wel aan de voorzichtige kan zie ik, maar verder goed van scherpte, kleur en belichting, kortom netjes gedaan.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
panienka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010 19:01

Als dit je eerste huwelijksreportage was, vind ik de foto's echt leuk en goed gelukt! Daar zal het bruidspaar blij mee zijn!
Gebruikers-avatar
j.corts
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2006 13:09
WoonplaatsCOLON Flevoland
CONTACTCOLON

Mooie foto's!
Zeker voor een eerste keer. Hoe heb je het ervaren? Waar ben je zoal tegenaan gelopen? Viel het mee of juist tegen?
Closeshooter schreefCOLON... wel aan de voorzichtige kan zie ik ...
Wat bedoel je met deze feedback? Kan je dat toelichten?
[size=75]Een Canon met steeds meer of beter glaswerk en een tas vol andere rommel[/size]
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Allereerst complimenten dat jij, naast het bruispaar, als ook zelf" de grote stap" hebt gewaagd... ;<)

Helemaal geen verkeerde serie, neem aan dat het bruidspaar vooraf op de hoogte was van je kennen en kunnen.
Ik neem aan dat ze tevreden zijn met de resultaten.

Toch wat kleine dingetjes die mij opvallen.
Allereerst. Jammer dat je er met en zonder kader hebt geplaatst, maakt het rommeliger dan nodig. Dan per foto;

1, niks mis mee, leuk detail
2. Door overstraling van het bladerdek wat aan de groen/gele kant. Wat correctie had hem kleurechter gemaakt.
3. Had ik vermoedelijk vierkant gemaakt. Of in ieder geval onder iets krapper, tot net onder bleom op jurk.
De vignetering had, net als op 5, wat minder gemogen.
4. Niks mis mee, mooie foto
5. Zoals 3, wat veel vignettering. Maar mooie foto
6. Iets aan de te lichte kant. En je standpunt wat teveel naar links. En hij staat ietsje scheef.

Maar nogmaals, zij en jij mogen tevreden zijn.
De puntjes zijn niet schokkend maar mijn mening als kijker. Misschien herken je er wat in en kun je er wat mee.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

j.corts schreefCOLONMooie foto's!
Zeker voor een eerste keer. Hoe heb je het ervaren? Waar ben je zoal tegenaan gelopen? Viel het mee of juist tegen?
Closeshooter schreefCOLON... wel aan de voorzichtige kan zie ik ...
Wat bedoel je met deze feedback? Kan je dat toelichten?
Bedoel daarmee te zeggen, dat de foto's vrij standaard zijn, voorzichtig dus zonder gewaagde of originele compositie's.
Maar ik heb even de term voorzichtig hiervoor gekozen, maar ook mijn eerste,tweede en derde repostage zijn voorzichtig geschoten, later ga je iets meer routine en durf opbouwen en groeit je zelfvertrouwen en ervaring.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Bedankt allemaal voor de fijne en opbouwende commentaren, ze zijn inderdaad nogal voorzichtig en vrij standaard, het probleem van het voorzichtige is ook dat de reportage voor de plechtigheid plaatsvond en dat het die dag regenachtig weer was en overal vochtig, en de bruid wou natuurlijk haar kleed niet vies maken. Ik had wel een aantal doeken mee maar die waren na een paar poses ook goed vochtig.
@Frank, bij foto 2, die heb ik expres zo'n tint gegeven, normaal is hij veel koeler hoor, ze hebben uiteraard ook alle foto's zonder de extreme bewerking gekregen.
@j.corts, het was toch wel een aangename maar wel een vermoeiende dag, ik heb deze ook niet alleen gedaan maar samen met een vriendin die samen met mij een opleiding heeft gevolgd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar