Help met foto bewerken (7maand oude baby)

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JohL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2011 15:27

Hai people,

Paar weken geleden heb ik mijn buurjongetje op de foto gezet. Deze foto willen de buren graag op canvas in de kamer hebben.
Nu mankeerd er wel wat aan de 2 foto's.
Een stukje laminaat is nog zichtbaar en ik kan dat er niet uitkrijgen via het uitsnijdmechanisme in photoshop. (waarschijnlijk doe ik niet iets helemaal juist.. :( )
Verder zijn de foto's ietsje overbelicht en niet geheel scherp.

Afbeelding

Afbeelding

De buren zijn er nog niet helemaal uit welke foto ze nou het liefst willen hebben, misschien een rare vraag voor iemand die nog maar net lid is en geen enkele post heeft gedaan, maar zouden jullie beide foto's kunnen bewerken en mij basic kunnen uitleggen hoe jullie dat gedaan hebben? :oops:

Beide foto's heb ik in .cr2 formaat. Deze wil ik wel uploaden als iemand zin en natuurlijk tijd heeft om ze te bewerken.

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Gezien het de buurjongen is...

Wellicht handiger om gewoon nóg een keertje op de koffie te gaan, en met de wetenschap van deze foutjes het opnieuw proberen? Gegarandeerd beter resultaat (al helemaal als het groot geprint gaat worden) dan wanneer er aan gepielt gaat worden in PS...
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Welkom op het forum....
Ik denk dat het makkelijker is als je nog een keer langs je buurjongen gaat, en een goede foto maakt, als basis....
Beide foto's vind ik niet zo bijzonder om aan de muur te hangen.
Op foto 1 kijkt hij je niet aan, en foto 2 was mooier geweest als je hem op ooghoogte had gefotografeerd, dan had je ook minder last gehad van de omgeving.
Met de tips die hier op het forum voorbij komen kan het vast beter.
Als jij tijd steekt in een betere foto, wil ik wel tijd steken in de bewerking.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ja gewoon even overdoen! Volgende keer misschien eens plat op de grond gaan liggen met t gordijn als achtergrond, dan moet t een heel eind in de goede richting komen lijkt me!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dit is een lastig opgave om hier een mooie bewerking van te maken. Ik heb toch geprobeerd iets met het gordijn te doen.
Ivm tijd niet helemaal perfect. Wellicht heb ik je op een idee gebracht. Succes.
Groet, Bas

17755

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
mukkie77
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2011 14:42

22673

Zoiets? Moet eigenlijk betere kwaliteit foto hebben om mee te beginnen?
Zie ook mij album voor de andere foto...

Groetjes
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Denk dat r.muusers gelijk heeft. En misschien heb je ook wat meer aan tips die je kunnen helpen. Het eerste wat ik kan bedenken is dat je wellicht wilt proberen om op ooghoogte van je onderwerp te komen. Nu zou ik de buurjongen op een tafel zetten. Het kleed waar hij op ligt strak zetten, geeft een rustiger beeld. Zou in eerste instantie ook zonder knuffel schieten of het moet een nadrukkelijke wens van de ouders zijn. Het leid wat af namelijk, zeker als hij zo groot is ;) Denk ook eens aan je achtergrond, probeer deze ook "rustiger" te houden. Ik denk als je hem voor de witte gordijnen die ik op de foto zie plaatst, en ongeveer 1.5 - 2 meter ervoor. Creëer ook wat ruimte voor jezelf ;) Dat is altijd makkelijk. :)

Ben benieuwd naar je resultaten :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar