foto's beschermen tegen downloaden

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Ik zou graag foto's plaatsen op een bepaalde site, maar ik zou deze graag beschermen tegen downloaden, rechtermuis uitschakelen voor die foto's.
Weet er iemand hoe je dit moet doen ?
Ik weet wel dat men nog altijd een printscreen kan maken, maar dan hebben ze toch geen geweldige kwaliteit he.
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Er zijn een miljoen manieren, maar vervolgens ook weer een miljoen manieren om het eraf te halen.

Dus het risico met online zetten bestaat altijd dat het eraf getrokken wordt, je kan je d'r druk om maken of niet.
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Dark_Angelus schreefCOLONEr zijn een miljoen manieren, maar vervolgens ook weer een miljoen manieren om het eraf te halen.
Dus het risico met online zetten bestaat altijd dat het eraf getrokken wordt, je kan je d'r druk om maken of niet.

Maar het merendeel van de pc gebruikers weet toch niet hoe je die beveiliging moet omzeilen he.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Boldy schreefCOLON
Dark_Angelus schreefCOLONEr zijn een miljoen manieren, maar vervolgens ook weer een miljoen manieren om het eraf te halen.
Dus het risico met online zetten bestaat altijd dat het eraf getrokken wordt, je kan je d'r druk om maken of niet.

Maar het merendeel van de pc gebruikers weet toch niet hoe je die beveiliging moet omzeilen he.
print screen?? wie kent dat niet
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Rick T schreefCOLON
Boldy schreefCOLON
Dark_Angelus schreefCOLONEr zijn een miljoen manieren, maar vervolgens ook weer een miljoen manieren om het eraf te halen.
Dus het risico met online zetten bestaat altijd dat het eraf getrokken wordt, je kan je d'r druk om maken of niet.

Maar het merendeel van de pc gebruikers weet toch niet hoe je die beveiliging moet omzeilen he.
print screen?? wie kent dat niet
Ik zeg toch in mijn eerste reactie dat de kwaliteit dan veel minder is...
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Je hebt het over 'een bepaalde site'.. Is dat je eigen site of niet? Als het niet je eigen site is, dan wordt het denk ik vrijwel onmogelijk om zelf javascript toe te voegen bij je foto.
Is het wel je eigen site, dan moet je even Googlen op javascript disable right mouse button ofzo voor voorbeelden van scripts.
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Ik denk niet dat print screen iets aan de kwaliteit veranderd.

p.s. foto's op internet 100% beschermen tegen download gaat niet.
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Ik zou alleen graag weten hoe dit in zijn werk gaat om de rechtermuis uit te schakelen zodat men de foto's op die manier al niet kan downloaden. :wink:
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

2 posts boven je heb ik dat antwoord ook gegeven, met een javascript kan je dat doen...
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Rocker schreefCOLON2 posts boven je heb ik dat antwoord ook gegeven, met een javascript kan je dat doen...
Het is niet op mijn eigen site, het is ook voor op google earth, dan zal de rechtermuis uitschakelen niet gaan dus ?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nee, want het zal daar vanwege security issues vast niet mogelijk zijn om javascript toe te voegen. Je kan daarmee ook hele foute dingen doen namelijk ;)
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Rocker schreefCOLONNee, want het zal daar vanwege security issues vast niet mogelijk zijn om javascript toe te voegen. Je kan daarmee ook hele foute dingen doen namelijk ;)

Dan post ik de foto's maar op klein formaat... :)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Robert62 schreefCOLONFoto's op internet 100% beschermen tegen download gaat niet.
+1. De eerste de beste tiener doet het in een handomdraai.

Als je bang bent dat anderen er "met je foto vandoor gaan" moet je ze niet op Internet zetten. Zo simpel is het.

Als "U2" hun bitjes al niet kunnen beschermen, hoe dacht jij dat dan te doen?
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Pieterr schreefCOLON
Robert62 schreefCOLONFoto's op internet 100% beschermen tegen download gaat niet.
+1. De eerste de beste tiener doet het in een handomdraai.

Als je bang bent dat anderen er "met je foto vandoor gaan" moet je ze niet op Internet zetten. Zo simpel is het.

Als "U2" hun bitjes al niet kunnen beschermen, hoe dacht jij dat dan te doen?

Ik toon zelf toch al aan dat 100 procent bescherming niet gaat , wilde enkel weten hoe het in zijn werk ging gaat om de rechtermuisknop uit te schakelen !
Je hebt ook geen garantie dat er niet in je auto ingebroken word als ie op slot is, maar je doet hem wel op slot he. :wink:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

ehm, Boldy, als je nu eens op de knop 'nieuw antwoord' drukt inplaats van 'quote' dan wordt het allemaal wat minder lang dradig.
Zie ook onze quote-500
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

met een quote is het toch veel duidelijker op wie ik reply ?
Wat is anders het nut van de quote functie ?

Het zou veel minder langdradig zijn als men enkel reageerde wanneer de reactie van enige toegevoegde waarde is.
Gebruikers-avatar
FYE
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2010 23:11
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

je zou ook een watermerk in de foto's kunnen zetten.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Boldy schreefCOLONWat is anders het nut van de quote functie ?
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 75&t=58661" onclick="window.open(this.href);return false;

wijsneus
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

Ik hoef de rechtermuisknop niet te gebruiken. Ik sleep de foto gewoon naar mijn bureaublad. Niks kwaliteitsverlies.
Dat slepen kun je ook uitschakelen, maar dan ga ik op zoek in de broncode van de pagina.
Daar hoef je allemaal geen Wizz-kid voor te zijn.
De enige manier om te voorkomen dat ik geen foto's van een internetpagina kan halen, is simpel de foto's daar niet plaatsen. :D
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nog even over die anti-rechtermuisknop-functie: dat werkt sowieso alleen in Internet Explorer. Firefox, Chrome en de rest is namelijk van mening dat je met dergelijke code de werking van de browser beïnvloed en vindt (terecht) dat een website-ontwerper/-beheerderd daar niets te zoeken heeft.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar