Download via USB cabel.

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Peter Den
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2011 20:14

Wellicht de domste vraag hier op het forum (ben nieuw hier) maar kan ook met zoeken het antwoord niet vinden:
Sinds ik windows 7 heb kan ik mijn foto's niet via de reguliere USB aansluiting op mijn camera (5D) naar de computer downloaden.
krijg de indruk dat Canon dat niet meer suport?
Daar moet toch een heel eenduidig en eenvoudig drivertje voor zijn (freeware?)
iemand een advies?
jeepdeb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 21:05
WoonplaatsCOLON zaandam

Ik sluit mijn 5d gewoon aan met usb kabel aan pc en/of laptop met widows 7.
gaat automatisch of via mijn computer die dan camera gewoon ziet.
een plastic zak nee dank u ik heb een kunstklep en plastic-aorta
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er zijn W7 versies van de software:
http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... ndSoftware" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik heb de software van Canon geinstalleerd en dat werkt gewoon onder Windows 7. Inderdaad wel even de laatste update draaien.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ook zonder de software zou het volgens mij moeten werken.. Ik heb van de week mijn camera (7D) even aangesloten op mijn nieuwe/schone werk laptop. Daar stonden dus geen EOS spullen op geinstalleerd, maar Win7 herkende hem gewoon en installeerde de driver, etc.

Nu heb ik dan wel een andere camera, maar het lijkt met dat de 5D ook gewoon ondersteund wordt. Werkt de usbpoort wel voor andere zaken (usb-stick oid)? Anders is het zolang zoeken als de poort gewoon kapot is ;)
Peter Den
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2011 20:14

Het wordt nu toch een echt raadsel! Hier dus verschillende mensen die wel USB contact hebben onder windows 7.
Ik nog steeds niet, (kan ook geen poging doen om de software te installeren want ik heb de software dvd niet).
Heb intussen contact opgenomen met Canon klantenservice: kreeg daar eerst onzin-antwoorden maar toen de volgende berichten:
Naar aanleiding van u melding wil ik u mededelen dat deze camera helaas niet ondersteund word door windows 7, deze informatie is beschikbaar op onderstaande link.

http://www.canon.nl/Images/Win7-D-SLR_tcm16-764088.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En daarna het volgende:
We betreuren het dat u niet tevreden bent met het feit dat er geen bijgewerkte driver is voor uw Canon product.

Om dit gebrek te verklaren, willen we u graag wat bijkomende informatie verstrekken over het beleid van Canon met betrekking tot de voorziening van drivers voor nieuwe besturingssystemen.

Wanneer een nieuw product wordt gelanceerd, verstrekt Canon over het algemeen drivers zodat het product in kwestie op alle bestaande en gekende, toekomstige besturingssystemen kan worden uitgevoerd.

Wanneer de lancering van een nieuw besturingssysteem wordt aangekondigd, bekijkt Canon het bestaande productgamma om na te gaan of deze producten in overweging kunnen worden genomen voor de voorziening van compatibele drivers.

Er zijn vele verschillende factoren die deze beslissing kunnen beïnvloeden. Deze kunnen bestaan uit (maar zijn niet beperkt tot) factoren zoals de technische compatibiliteit tussen het nieuwe besturingssysteem en het Canon product, de kostprijs van het ontwikkelen van de driver, de kostprijs van de ondersteuning van softwareproductupdates, de kwestie van certificatie van de ontwikkelde driver door het besturingssysteem in kwestie, de verwachte levensduur van het Canon product en de kostprijs die gepaard gaat met kwaliteitsgarantie.

Canon respecteer het recht van zijn klanten om hun besturingssystemen te upgraden en we trachten op het moment van de aankoop duidelijk te maken welke producten zullen functioneren op welk besturingssysteem.

Bovendien adviseert Canon zijn klanten steeds om de compatibiliteit van hun bijhorende Canon producten te testen voordat ze hun besturingssysteem upgraden. Onze helpdeskmedewerkers staan steeds klaar om klanten te helpen met dergelijke inlichtingen.

We hopen dat de bovenstaande informatie voldoende verduidelijking biedt met betrekking tot de onbeschikbaarheid van de bijgewerkte driver die u nodig hebt.
Dus nogsteeds: hoe kan het dat sommigen wel USB contact hebben met de 5D onder Windows 7? :?:
En ja ik vind het echt van een miezerigheid van een firma als Canon waar iik niet bij kan!! :cry:
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Misschien dat je hier of hier nog wat nuttige info erover kan vinden. Ik heb niet de volledige topics doorgenomen, maar zag er wel wat tips (gevonden met deze zoekopdracht op Google)
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ach, je kunt blijven mopperen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon voor een tientje een kaartlezertje kopen. Heb je meteen USB 2 (of hoger) waardoor je foto's sneller op de pc staan.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gebruik de virtual machine van W7?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dat kan ook, Microsoft heet een gratis virtuele XP image die je op Windows 7 kunt gebruiken om verouderde software te kunnen draaien. Je hebt echter een zwaardere editie nodig dan Windows 7 home edition.
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Of je leent van een mede canonshooter de software schijf
Dan kun je de van de Canonsite gedownloade software namelijk wel installeren
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Peter Den
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2011 20:14

Helaas heb ik geen 5d medestanders in mijn kennissenomgeving om aan de orginele software te komen.
Een kaartlezer heb ik op mijn computer zitten , maar het gaat me er juist om dat de digitale camera's bedoeld zijn om ook met de computer samen te kunnen werken en Canon me hier in de kou laat staan.
Ik vind het persoonlijk heel vervelend, maar ook kwetsbaar, de CF kaart steeds uit in in de camera te moeten plaatsen.
Intussen kom ik er wel achter dat er over deze servicementaliteit van Canon op meer fora geklaagd wordt.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb hier ook een 5d classic die niet werkt met Win7 64Bit, net als een reserve Canon 1d Mark IIN.
Beide zijn nog genoeg om minimaal Gold CPS member te worden maar ik kreeg bij de Canon helpdesk letterlijk te horen dat ze hier geen software voor hebben, maken of plannen te maken.
Een kaartlezer is leuk maar dat is natuurlijk geen oplossing als je remote wil schieten via usb of de instellingen in de camera wil aanpassen ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Canon is een fijn bedrijf, maar de snelheid waarmee ze support voor recente OS versies bieden is helaas "suboptimaal" te noemen. Zo wachten Mac gebruikers nog steeds op een EOS Utility update die werkt met Lion... :cry:
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik heb het kunnen installeren met een 350D dvd..
Die software is voor alle camera's bruikbaar (dacht ik)

En mijn 5D Mk1 deed het er en 40D doet het er prima mee (laptop met Windows 7)
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Peter Den schreefCOLONIk vind het persoonlijk heel vervelend, maar ook kwetsbaar, de CF kaart steeds uit in in de camera te moeten plaatsen.
Dit doe ik al jaren, nooit enig probleem mee gehad, zo kwetsbaar is het slot niet. Nu komen er natuurlijk meteen allemaal reacties van mensen die een krom pinnetje hebben gehad, maar al die mensen die dat nooit hebben gehad hoor je niet.

Je hebt meerdere opties:
1. je gooit je 5D weg
2. je koopt een kaartlezer
3. je gooit Windows 7 er weer af
4. je neemt contact op met iemand die zijn 5D WEL onder Windows 7 aan de praat heeft gekregen en kijkt wat de verschillen zijn met jouw situatie.

Klagen over Canon heeft geen enkele zin, ze zullen echt niet voor jou opeens wel die software gaan herschrijven. En er zijn genoeg alternatieven om je 5D wel te blijven gebruiken.
digipic
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2004 06:28

Het kan wel onder Windows 7, zelfs zonder drivers.

Wijzig de USB connectie modus in het menu van de camera van "PC" naar "Print/PTP".

Op deze manier is het mij gelukt om foto's direct vanuit Windows 7 van de CF kaart te halen zonder deze uit mijn 350D te halen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar