[Verzamel Topic] EOS 60D/60Da

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Reptilicious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 08:58
WoonplaatsCOLON IJsselstein
CONTACTCOLON

Mijn gedachte is om mijn powershot S3 aan de kant te gaan leggen, omdat deze echt niet meer voldoet voor het betere publicatie werk in magazines. De 450D als backup te gaan gebruiken en voorzichtig aan het rondkijken voor iets nieuws, waarbij mijn aandacht op de 60D is gevallen. Hier en daar lees ik wat over ruis, maar ik geloof niet dat mij dat erg gaat opvallen (de meeste voorbeeldfoto's zien er in mijn ogen goed uit) en ook lees ik wat over de bediening, maar dat zal vanzelf wel wennen. Tenslotte ligt elke camera anders in de hand en op zich voelde de 60D mij niet wereldvreemd aan.

Echter vraag ik me af...hoe groot is de kans dat er volgend jaar een opvolger aankomt? Niet dat ik perse het allernieuwste model hoeft te hebben, maar wellicht dat de 60D na de jaarwisseling verder daalt in de prijs en ook al zou ik een nieuwe camera eventueel al mee op reis willen nemen, is dat wel het wachten waard. En wat zouden de verbeteringen op gebied van fotografie (in filmen ben ik niet in geïnteresseerd) kunnen zijn aan een nieuw model voor jullie als 60D gebruikers?
Canon EOS60D & PowerShot S3 IS
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Reptilicious schreefCOLONMijn gedachte is om mijn powershot S3 aan de kant te gaan leggen, omdat deze echt niet meer voldoet voor het betere publicatie werk in magazines. De 450D als backup te gaan gebruiken en voorzichtig aan het rondkijken voor iets nieuws, waarbij mijn aandacht op de 60D is gevallen. Hier en daar lees ik wat over ruis, maar ik geloof niet dat mij dat erg gaat opvallen (de meeste voorbeeldfoto's zien er in mijn ogen goed uit) en ook lees ik wat over de bediening, maar dat zal vanzelf wel wennen. Tenslotte ligt elke camera anders in de hand en op zich voelde de 60D mij niet wereldvreemd aan.

Echter vraag ik me af...hoe groot is de kans dat er volgend jaar een opvolger aankomt? Niet dat ik perse het allernieuwste model hoeft te hebben, maar wellicht dat de 60D na de jaarwisseling verder daalt in de prijs en ook al zou ik een nieuwe camera eventueel al mee op reis willen nemen, is dat wel het wachten waard. En wat zouden de verbeteringen op gebied van fotografie (in filmen ben ik niet in geïnteresseerd) kunnen zijn aan een nieuw model voor jullie als 60D gebruikers?
Even snelle reactie:
- 70D volgens geruchten 2013. Klopt wel ongeveer met normale opvolgsnelheid in die serie. 60D heeft ook langer dan verwacht op zich laten wachten. http://www.canonrumors.com/tag/70d/" onclick="window.open(this.href);return false; Dus koop nog gerust de 60D
- ruis no problem. Foto's zelfs voor trouwrepo's met 2000 ISO als ik RAW fotografeer; zeker met ruisreductie van Lightroom o.i.d. En laatst HD vakantiefilm met 100-4000 ISO.
- bediening went snel. Heb zelf 300D en 40D gehad.
Gebruikers-avatar
Reptilicious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 08:58
WoonplaatsCOLON IJsselstein
CONTACTCOLON

jaapm schreefCOLON
Even snelle reactie:
- 70D volgens geruchten 2013. Klopt wel ongeveer met normale opvolgsnelheid in die serie. 60D heeft ook langer dan verwacht op zich laten wachten. http://www.canonrumors.com/tag/70d/" onclick="window.open(this.href);return false; Dus koop nog gerust de 60D
- ruis no problem. Foto's zelfs voor trouwrepo's met 2000 ISO als ik RAW fotografeer; zeker met ruisreductie van Lightroom o.i.d. En laatst HD vakantiefilm met 100-4000 ISO.
- bediening went snel. Heb zelf 300D en 40D gehad.

Bedankt voor je reactie!
Canon EOS60D & PowerShot S3 IS
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

GIlex schreefCOLONCanon heeft (op 20-07-2011) weer een nieuwe firmware beschikbaar voor de 60D:
Firmware Version 1.1.0 incorporates the following fixes and improvements.
Fixes a phenomenon where the wireless built-in flash settings are reset to defaults when the battery is removed from the camera.
Fixes an intermittent phenomenon where image-rotation information is not recognized correctly when shooting with the camera in the vertical position depending on the timing of the shutter release.
Net even gecheckt op de site van Canon: versie 1.1.0 is nog steeds de meest actuele firmware. Op mijn dit jaar gekochte 60D zit'ie ook al, dus da's mooi. Dat maak ik ook wel eens anders, mee, dan koop ik een nieuw apparaat en mag dan gelijk alweer gaan updaten.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Firmware Version 1.1.1 incorporates the following fixes.
1. Fixes a phenomenon where the camera's serial number that is displayed in the shooting information of the image does not display the correct serial number. *1)
2. Corrects errors in the Greek, Italian, and Portuguese menu screens.

*1) If the camera's serial number is 2147483648 or higher and the camera firmware is Version 1.1.0 or earlier, the images captured with the camera will be affected by the phenomenon listed in 1. above.
This phenomenon only affects the EOS 60D, and does not affect the EOS 60Da. Both of these cameras are equipped with the same firmware.
To obtain the serial number correctly in the shooting information of images that are already captured using the old firmware, we are preparing updates for Digital Photo Professional and ZoomBrowser EX / ImageBrowser applications.
Once the software updates are ready, we will make an announcement on our Web site.

Firmware Version 1.1.1 is for cameras with Firmware Version 1.1.0. If the camera's firmware is already Version 1.1.1, it is not necessary to update the firmware.
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... oad&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Dee-Dee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 16:37

Mijn camera kan opeens een aantal foto's niet meer weergeven terwijl ze nog wel gewoon (onbeschadigd) op de geheugenkaart staan en op de computer gezet kunnen worden. Ik begrijp er niets van... Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Canon EOS 350D | Canon EOS 60D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | EF 70-200mm f/4L IS USM
Dee-Dee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 16:37

Niemand die mij kan helpen? :)
Canon EOS 350D | Canon EOS 60D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | EF 70-200mm f/4L IS USM
Gebruikers-avatar
jaapm
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 10:34

Dee-Dee schreefCOLONMijn camera kan opeens een aantal foto's niet meer weergeven terwijl ze nog wel gewoon (onbeschadigd) op de geheugenkaart staan en op de computer gezet kunnen worden. Ik begrijp er niets van... Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik zou zeggen zet ze z.s.m. naar je PC en evt. externe harddisk. Als je ze daar gewoon kunt bekijken, formatteer je het kaartje in de camera (dus niet op de pc) via het daarvoor bestemde menu. Is sowieso goed om af en toe te doen om problemen zoals je nu hebt te voorkomen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dee-Dee schreefCOLONMijn camera kan opeens een aantal foto's niet meer weergeven terwijl ze nog wel gewoon (onbeschadigd) op de geheugenkaart staan en op de computer gezet kunnen worden. Ik begrijp er niets van... Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb je niet heel toevallig het geheugenkaartje in de pc gehad en de foto's daar gedraaid? Dan kan de camera ze niet meer weergeven namelijk.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Dee-Dee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2007 16:37

Thanks! Ik heb inderdaad foto's op de pc gezet en geroteerd maar wist niet dat dat ervoor kan zorgen dat de camera ze niet meer kan weergeven. Enige mogelijkheid is ze roteren als de kaartlezer nog in de usb-poort zit...
Canon EOS 350D | Canon EOS 60D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | EF 70-200mm f/4L IS USM
Cindys
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2013 09:44

Vraag: heeft iemand een idee hoe ik de 'grid' niet alleen op mijn uitklapschermpje kan krijgen maar ook gewoon in de zoeker?
Canon 60D, Canon EF 100 macro F2.8L, Canon EF-S 18-135 mm F3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8.
kevin94
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011 17:47

Dat is mogelijk als je je matglas vervangd door bijvoorbeeld deze:

http://www.cameranu.nl/nl/accessoires/z ... 1573_8049/" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de 60d kan je geen raster in de zoeker projecteren.
60D / Sigma 17-50 F2.8 OS / Canon 10-22 USM /Canon 70-300 L / Canon 50 mm F1,8 / Metz 50 af 1 / Lowepro Flipside 400AW / driepoot en monopod statief / Rode videomic pro
Mijn flickr account
Cindys
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2013 09:44

Daar was ik al bang voor..is dat verwisselen een beetje te doen voor een atechnisch iemand? Anders ga ik gewoon een keer naar Camera.nu, mogen ze het voor me doen. ;)
Canon 60D, Canon EF 100 macro F2.8L, Canon EF-S 18-135 mm F3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ja, dat verwisselen is heel simpel.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er zitten duidelijke instructies bij.

Maar schaf zo'n ding aan en bekijk de instructies.
Bij twijfel niet zelf doen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar