canon 60d busy.....

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
giepske1972
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2011 18:33
WoonplaatsCOLON Oss

Hoi hoi
Ben al ff geregistreerd maar meld me nu toch maar ff.
Heb sinds een aantal weken de canon 60d, na jaren de 350d te hebben gehad.
Maar daar was nu de interne flitser van overleden, dus maar een nieuw toestel.
Nu maak ik veel foto`s op school. En ik vond hem erg traag, voordat ik de volgende foto
kon knippen (met flits). Er bleef lange tijd busy staan.
Dus al wat gegoogled, en een nieuw sd kaartje gekocht wat sneller was.
Inderdaad hij is sneller, maar voor mij niet snel genoeg.
Moet ik nu over op een externe flitser, of hebben jullie een andere (niet dure) oplossing?
Alvast bedankt voor de reakties.
Groetjes Angelique.
Canon 60D en een paar lenzen
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

giepske1972 schreefCOLONEn ik vond hem erg traag
Even uit nieuwsgierigheid; hoe snel is 'traag'? en.. welk type SD-kaart heb je gekocht?
Doet de traagheid zich ook voor als je geen flitser gebruikt?
Of heeft de camera de flits nodig om scherp te stellen op het onderwerp, waardoor het lang(er) duurt voordat de camera afdrukt?

In het laatste geval kan een externe flitser met AF-beam je helpen; Met deze optie op een externe flitser, helpt de 'beam' snel focus te verkrijgen.
Ik hoop dat je één en ander wat verder kan verduidelijken 8)
.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

probleem liep ik vroeger bij de 400D ook regelmatig tegenaan! daarop heb ik de 430EX II gekocht. hiermee was voor mij het probleem helemaal verholpen. als je snel wilt knippen bij gebruik van flitslicht is als je het mij vraagt een goede flitser + goede batterijen essentieel. De interne flitser heeft sowieso een beperkt bereik en flits al snel op hoge sterkte. ook niet ideaal qua beeldkwaliteit.

Succes
Canon
Anoniem 3

Het heeft m.i. niets met je flitser of kaartje te maken.
Ik herken het probleem en de oplossing is ergens hier op het forum te vinden.
Maar waar ook weer???
Ik zoek verder.....
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Is het niet de ruisonderukking?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 3

:idea: Dat zou heel goed kunnen... :idea:

Even proberen..

Met ruisonderdrukking doet de 60D er idd wat langer over om de opnames weg te schrijven...
Ruisonderdrukking uit gaat een stuk sneller.

Pagina 254 van je handleiding.
Zoek op ruisreductie.

O ja, en denk eraan om de zonnekap te verwijderen bij flitsen met de interne flitser....
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Ik heb zelf ook de 60D gehad maar ken het hele probleem niet, hij slaat de foto's eerst op in zijn interne geheugen waar er wel een behoorlijke reserve in zit.
Maakte soms een 'burst' van 4 of 5 foto's zonder enig probleem....
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
giepske1972
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2011 18:33
WoonplaatsCOLON Oss

martindd schreefCOLON
giepske1972 schreefCOLONEn ik vond hem erg traag
Even uit nieuwsgierigheid; hoe snel is 'traag'? en.. welk type SD-kaart heb je gekocht?
Doet de traagheid zich ook voor als je geen flitser gebruikt?
Of heeft de camera de flits nodig om scherp te stellen op het onderwerp, waardoor het lang(er) duurt voordat de camera afdrukt?

In het laatste geval kan een externe flitser met AF-beam je helpen; Met deze optie op een externe flitser, helpt de 'beam' snel focus te verkrijgen.
Ik hoop dat je één en ander wat verder kan verduidelijken 8)
.
Hallo
Zal ff antwoord geven op alle vragen die er zijn gekomen.
Wat is traag, het duurt toch wel een 2 seconden voor de volgende foto kan geknipt worden.
En inderdaad zonder flits gaat het wel vlot.
Ik heb niet het idee dat het over het scherpstellen gaat, maar eerder het verwerken van de foto.
Ik heb een nieuwe sd kaart gekocht die sneller zou zijn, dat is ook, want eerst duurde het wel 5 seconden of meer
voordat ik de volgende foto kon maken, erg irritant als kids een "stuntje"' doen en het is al voorbij voordat ik heb kunnen knippen?!
De sd kaart is Sandisk Ultra SDHC Class 4 15MB/SEC. Zonnekap zit er dan niet op.
Heb nog gekeken bij ruisreductie, die staat uit, maar volgens mij weet ik het nu.
Ik denk dat hij dat alleen maar doet in de automatische stand, zou dat kunnen?
Doe het nu bv op de P stand en dat gaat wel snel.
Bedankt voor de tips weer.
Groetjes Angelique.
Canon 60D en een paar lenzen
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

De kans is groot dat in de automatische stand de flitser altijd maximaal flitst, dan duurt het langer voor hij zich weer op heeft geladen.
Overigens adviseert Canon volgens mij om een class 6 kaartje te gebruiken maar dit is niet van invloed op jouw probleem, is vooral van belang bij video opnamen.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar