Blijdorp

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Ik ben gisteren weer eens met mijn ouders naar blijdorp geweest. Ik en mijn vader hebben een abbonnement dus we gaan best vaak en natuurlijk gaat ook altijd de camera mee! Heb dus al enige ervaring met het maken van foto's in blijdorp en normaal zet ik deze foto's ook in de showcase. Dit keer niet omdat ik op mijn vorige post alleen maar slechte reacties kreeg, opzich niet slecht maar er werd ook niet gezegt wat ik dan wel moest doen. Hierna toch een beetje onzeker geworden over mijn foto's, vooral omdat ik zelf erg blij was met het resultaat van die foto's. Maar genoeg over dat, hier de foto's:

1.

26082

2.

26083

3.

26084

4.

26085

5.

26086

Alle foto's zijn gemaakt mijn de Canon 50mm F1.8 en allemaal met de hand scherpgesteld. Waarom? gewoon omdat ik daar een keer mee wilde experimenteren. Was opzich niet zo moeilijk vooral niet bij de krokodil, die ligt toch stil.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Mooie serie, alleen de laatste is jammer dat de kop van de vogel niet helemaal scherp is
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Foto 1, Jammer dat je hem zo van boven gemaakt hebt. Nu trekt het dier niet echt de aandacht naar zich toe( ook door de houding van het dier niet)
Foto 2, jammer van de de kont van de eend aan de linkerzijde, Mischien de foto nog iets meer croppen zodat de halve kop van de eend aan de rechterzijde weg is. Ook mis ik scherpte op de kop/oog van de eend op de steen.
Foto 3, Staat er zich goed op. Zou bv het oog iets meer naar rechts in de compositie gezet hebben Zodat hij iets uit het midden staat.
Foto 4, Meer het scherptegebied op de ogen gericht. en aan de linkerkant minder ruimte gegeven en aan de rechterkant meer.
Foto 5, Ben ik met Robbert eens over de onschepte op de kop, Ook was het mischien mooier geweest om hem van dichterbij genomen tew hebben. Er is nu nog vrij veel omgeving erbij wat teveel aandacht opeist.
Probeer altijd op een van de ogen scherp te stellen,Als dat niet scherp is dan kijkt dat ook niet prettig.
Maar gewoon blijven foto's maken En kijk wat je wilt laten zien op de foto. Wat is leuk om naar te kijken.
Probeer creatief te zijn met het bereik van je lens, Probeer of dichterbij te komen, of maak de foto niet.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Op zich mooie foto's. Alleen ogen ze bij mij donker (halve stop)
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar