Test sigma 70-300

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Hoi Allemaal,

Omdat ik er pas achtergekomen ben dat mijn Sigma 70-300 lens ook op mijn toekomstige 5dmk2 gaat passen, heb ik me maar eens voorgenomen om eens te kijken wat deze lens kan, ik heb hem destijds puur uit kostenoverweging gekocht en heb me altijd gerealiseerd dat dit niet de meest scherpe lens is, maar kan er toch best redelijke plaatjes mee schieten.
Vooral tussen 200 en 300 vond ik hem altijd soft.
Kon geen verzameltopic vinden over deze lens, dus daarom maar even hier.

Heb net wat testjes gedaan in de tuin, en moet zeggen dat het me bij nader inzien niet tegenvalt.
Heb eindelijk een album aangemaakt, maar moet ff kijken of het werkt wat ik wil.

1 origineel

300 mm met eenpootstatief

Afbeelding

2 crop

Afbeelding
Body's, glas en ander spul
wernerfotografie

Valt inderdaad niet tegen, maar of ik die op mijn toekomstige 5d2 zou willen zetten weet ik ook weer niet..
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Voorlopig zal ik wel moeten, geldboompje doet het nog niet zo goed..... :P
Op termijn zal deze er zeker uitgaan, maar het is geen moetje.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
JCL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2010 19:51

Ik vind ook dat deze lens het goed doet, het resultaat mag er wezen
Groetjes,
wernerfotografie

robfzr1000 schreefCOLONVoorlopig zal ik wel moeten, geldboompje doet het nog niet zo goed..... :P
Op termijn zal deze er zeker uitgaan, maar het is geen moetje.
Ik weet niet welke lensen jij nog meer hebt die ook op de 5d2 passen maar misschien dan eerst handig om ander glas te kopen? En als jij een mooie 5d2 kan kopen, dan is jou geldboompje al prima aan het groeien :D:D! Mijn geldboom is zo kaal als het maar kan, maar heb de 5d2 haha !
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Heb verder de50 1.8 en de 28-70L 2.8 dus dat is geen probleem, ik was er vanuitgegaan dat ik ook meteen een nieuwe tele zou moeten aanschaffen, maar dit is nu niet een grote prioriteit meer,wat dat betreft een meevaller.
Ik had eigenlijk het idee om bij mijn 5d de 70-200 L4 aan te schaffen, omdat dit in verhouding niet zo'n hele grote investering is, maar omdat het nu niet echt noodzakelijk is zal ik sneller gaan doorsparen voor een 70-200 2.8 (IS).
De tele heb ik er af en toe op zitten, met name om met tussenringen wat macro te schieten,en met portretten buiten als ik een mooie dof wil hebben maar doe 80% van mijn foto's met de 28-70 en bevalt me prima.
Body's, glas en ander spul
wernerfotografie

Snap ik dat die prima bevalt, heb em zelf niet maar is een mooi lensje :D wat ik zo lees! maar vergeet niet dat je 28-70 heel anders is op een cropcamera als op een fullframe. Ik schiet bijna al mijn portretten op mijn 5D2 met mijn 70-200 2.8 terwijl ik op mijn camera hiervoor (cropcamera) de tamron 24-70 2.8 meer gebruikte voor portretten. De lensen die je nu gebruikt ga je denk ik met andere doeleinden gebruiken als ze op een 5d2.

Ps: Portretten schiet ik tegenwoordig ook met een canon 85mm 1.8 ! Zalig !!
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Ik vind zeker de crop niet tegenvallen. De originele foto lijkt wat scherpte te missen.

Ik heb de 70-200 L 2.8 IS en kan met de 7D ook regelmatig tegenvallers fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar