Portretjes uit Ouwehand [+Update @WORK]

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Vandaag weer eens in mijn favoriete dierentuin geweest, met vrouw en kids. Hierbij enkele portretjes die ik door de zoeker zag.

Edit: Ik zie dat ik ze perongeluk ik showcase heb geplaatst. Zou een moderator ze naar testcase kunnen verplaatsen? Alvast bedankt.

1.

27835

2.

27836

3.

27837

4.

27838

5.

27839

6.

27840

7.

27841

Laatst gewijzigd door 1 op Beasar, in totaal 5 keer gewijzigd.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Weet je zeker dat je ze in de testcase wilt hebben, mijn inziens zijn ze showcase waardig genoeg..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Judith schreefCOLONWeet je zeker dat je ze in de testcase wilt hebben, mijn inziens zijn ze showcase waardig genoeg..

Ik plaats nooit in Showcase. Waarom? Ik bepaal of ik ze in Showcase plaats, maar een ander bepaalt of ze daar wel horen. Aangezien ik niet ieders mening kan inschatten en nooit meer een ellenlange discussie over te krijgen, plaats ik in testcase. Van mij mag je ze hier laten staan wanneer geen discussie over de klassen ontstaat.
Waar ik op doel is niet alleen de kwaliteit van de foto's. Zoals hier wordt een foto getoont in SC met een nieuwe camera. Volgens het reglement moet je met nieuwe gear in TC plaatsen en daarom is dit topic ook verplaatst. In dit SC topic wordt een eerste foto getoont met een nieuwe lens. Daar zegt niemand iets over het reglement. ??? Om alle subjectiviteit uit de weg te gaan en gewoon opbouwend commentaar te krijgen, plaats ik dus in testcase. Ook al ben ik super trots op mijn foto!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

Beasar schreefCOLON
Judith schreefCOLONWeet je zeker dat je ze in de testcase wilt hebben, mijn inziens zijn ze showcase waardig genoeg..

Ik plaats nooit in Showcase. Waarom? Ik bepaal of ik ze in Showcase plaats, maar een ander bepaalt of ze daar wel horen. Aangezien ik niet ieders mening kan inschatten en nooit meer een ellenlange discussie over te krijgen, plaats ik in testcase. Van mij mag je ze hier laten staan wanneer geen discussie over de klassen ontstaat.
Waar ik op doel is niet alleen de kwaliteit van de foto's. Zoals hier wordt een foto getoont in SC met een nieuwe camera. Volgens het regelement moet je met nieuwe gear in TC plaatsen en daarom is dit topic ook verplaatst. In dit SC topic wordt een eerste foto getoont met een nieuwe lens. Daar zegt niemand iets over het regelement. ??? Om alle subjectieviteit uit de weg te gaan en gewoon opbouwend commentaar te krijgen, plaats ik dus in testcase. Ook al ben ik super trots om mijn foto!
OFF-TOPIC:
Kreun....
Daar gaan we weer.
Schaf dat show- en testcasegedoe nou eens af.
Maak er één -case van.
Geen gedoe meer.
De meeste kijkers kijken nog niet eens in welke *case de foto gepost is.

ON-TOPIC:
Prachtig scherpe foto's, Bas.
Goed gevangen momenten.

Ze hadden van mij allemaal in NEW-case mogen komen. :wink:
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

gvasseldonk schreefCOLONKreun.... Daar gaan we weer.
Dat was helemaal niet mijn bedoeling Gabriël. Ik had ze gewoon verkeerd geplaatst.

Dank je wel voor je reactie mbt de foto's. ;)

Oja, spelfouten corrigeer ik meestal nadat ik gepost heb. Jij hebt ze wel geciteerd... :)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Of er geen discussie ontstaat over klasse kan ik niet zeggen, kan alleen zeggen dat ik ze prima in de showcase vind staan. In deze is het aan jezelf of je ze hier wilt laten staan of ze verplaatst wilt hebben naar de testcase.
Over De topics die je aanhaalt kan ik alleen zeggen dat de foto uit het eerste topic even snel gemaakt was om de camera te testen zoals de TS ook aangeeft. Het tweede topic is gemaakt met een nieuwe lens dat klopt..maar technisch is de foto prima in orde en denk ook niet dat iemand er iets van had gezegt als de TS niet vermeld had dat het een eerste foto met zijn nieuwe lens was.
Maar nogmaals...its your call.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Laat maar staan. Ik denk dat nu niemand meer gaat zeggen dat ze naar testcase mogen... :)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Kunnen deze aub naar de testcase....??!!


sorry. de verleiding was te groot... lol. Staan hier prima!
Off-topic;
Wel eens met Gabriel, van mij hoeft de splitsing ook niet.
Maar men specifiek leermomenten of meningen wil kan men dat in de post vermelden.
en idd, ik kijk ook niet waar ze staan, alleen hoe ze smaken. En daar reageer ik op.
Ongeacht waar ze staan.

On-topic:
Gewoon mooie pics, goed van scherpte en kleur, leuke en gevarieerde composities ook.
Terecht trot op Bas, WD..!

enige kleine puntjes;
Geitje staat wat centraal en past niet echt tussen de exoten.
En de hagedis-dinges had rechts nog wat meer ruimte verdiend. Maar kan misschien nog?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

knappe platen Bas!
mooi!
vooral de ijsbeer is mooi genomen! :D
het lichaam fungeert als achtergrond..!
het reptiel vind ik ook mooi gedaan! ;)
ga maar vaker naar de dierentuin.. :lol:

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Lekker laten staan hoor. ;)
De hagedis staat er in mijn ogen echt super op.
En mijn favo de witte tijger ook, wat een mooie dieren zijn het toch. ZWIJMEL
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een nette serie.
1. prima compositie, maar is dit misschien een redelijke crop ? De foto oogt namelijk wat soft qua scherpte, gezien de structuur van de vacht en neus.
2. leuk maar vind de foto aan de bovenkant net iets te krap gekaderd, het wit op zijn kopje oogt wat overbelicht
3. prima foto
4. mooie foto met een goed gekozen compositie
5. leuk moment en prima vastgelegd
6. knap vastgelegd want het licht is daar verre van optimaal
7. staat er netjes op, wel wat flets en misschien net iets te weinig kijkruimte maar verder wel oke.
Heb je misschien ook een iets lager standpunt geprobeerd, zeg maar net boven het water ?......dat geeft wel een leuk effect, alsof je in het water staat. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Een erg mooie reeks met prima composities.
De ijsbeer is toch wel mijn favoriet gevolgd door de tijger.
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Dat ziet er goed uit! Ik moet hoognodig ook weer eens gaan!

De ijsbeer springt er voor mij uit, qua totaalbeeld iig; mooi!
Ik mis hier en daar wel wat scherpte mn op de ogen; de hagedis is weer wel erg mooi en scherp, de laatste had misschien een tikej meer contrast mogen hebben?.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks waar wel wat meer aandacht aan de ogen besteed mag worden.
over het algemeen de oogkes wat donker.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie platen Bas, mijn voorkeur gaat uit naar de leguaan.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Prima gevarieerde serie !
Doordat je van elke dier een close-up foto gemaakt hebt, zie je ook niet de 'dierentuin'-achtergrond (zoals afrastering e.d.).
Mooi gedaan !
Mijn voorkeur gaat ook naar de Leguaan, net als mijn voorganger. :wink:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Frank64 schreefCOLONGeitje staat wat centraal en past niet echt tussen de exoten.
En de hagedis-dinges had rechts nog wat meer ruimte verdiend.
Qua compositie snap ik wat je bedoelt en kan het ook nog aanpassen. Echter heb ik de compositie zo gekozen dat je zoveel mogelijk dier ziet en toch ruimte overhoudt voor de kijkrichting van het dier. Het geitje (bokje) is overigens niet gecropt en zo uit de cam. Mijn persoonlijke mening is dat er juist iets van de rechterkant afmag ipv de linkerkant. Smaak... daar valt niet over te twisten. ;)
Billie-90 schreefCOLONvooral de ijsbeer is mooi genomen! :D het lichaam fungeert als achtergrond..!
ga maar vaker naar de dierentuin.. :lol:
Van de ijsbeer was de bedoeling. Ik heb erop gewacht tot de compo kwam die ik wilde. Een beetje geluk had ik wel dat deze ijsbeer in een dwaas buitje was. En wees maar niet bang, we hebben hier een jaarkaart!
Thabita schreefCOLONEn mijn favo de witte tijger ook, wat een mooie dieren zijn het toch. ZWIJMEL
Mooi hè! Die witte tijgers. Hij gromt hier trouwens niet maar gaapt. Je ziet het aan zijn tong. Toch ziet het er indrukwekkend uit.

BartjeD schreefCOLON1. prima compositie, maar is dit misschien een redelijke crop ? De foto oogt namelijk wat soft qua scherpte, gezien de structuur van de vacht en neus.
2. leuk maar vind de foto aan de bovenkant net iets te krap gekaderd, het wit op zijn kopje oogt wat overbelicht
6. knap vastgelegd want het licht is daar verre van optimaal
7. staat er netjes op, wel wat flets en misschien net iets te weinig kijkruimte maar verder wel oke.
Heb je misschien ook een iets lager standpunt geprobeerd, zeg maar net boven het water ?......dat geeft wel een leuk effect, alsof je in het water staat. :wink:
1. Het was wel een crop, maar ik heb maar een klein beetje gesneden. ISO stond hier iets te hoog waardoor war ruis te zien is in de donkere ogen. Verder is hij op 100% wel scherp.
2. Qua kadering is persoonlijk. Zo vind ik hem mooi. Wit kopje, dat klopt. Heel lastig om zo'n beestje binnen het histogram te houden.
6. Licht is daar echt slecht. Deze foto heb ik gemaakt met 1/25 sec uit de hand met een non iS 70-200. Ik heb toch wel een vaste hand. Hierdoor geen ruis.
7. Flets komt door de verlichting binnen. Deze was niet echt optimaal. Daardoor dus ook een lange sluitertijd. Lager kon ik niet aangezien het raam niet lager was.
Marfique schreefCOLONIk mis hier en daar wel wat scherpte mn op de ogen De laatste had misschien een tikej meer contrast mogen hebben?.
De scherpte licht bij allen 100% op de ogen. Bij de ijsbeer bijvoorbeeld wordt dit iets verbloemd door bewegingsonscherpte aangezien hij schudde met de kop. (OK de tijger heeft het focuspunt op de neus) De laaste heb ik idd geprobeert met meer contrast. Daardoor kwam de fletcherigheid op de kop nog minder uit.
petuut schreefCOLONDoordat je van elke dier een close-up foto gemaakt hebt, zie je ook niet de 'dierentuin'-achtergrond (zoals afrastering e.d.)
Wanneer ik een slechte achtergrond heb, maak ik eigenlijk nooit een foto. Werkwijze: Ik kies mijn onderwerp (dier). Ik kijk of het dier voldoende afstand heeft tot de achtergrond. Ik kies de compo zo dat ik de achtergrond heb die ik wil. Ik maak idd vaak close-ups. Niet om afrastering te vermijden, want dat doe ik altijd al. Maar vanwege de mm, zodat ik een kleine DOF krijg.

Wimmes en Judith, ook bedankt voor jullie leuke reacties.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Mooie serie :wink: nummer 3 geweldig wat een snuit en nummer 6 ook top maar eigenlijk vind ik ze allemaal leuk het zijn dieren en die spreken mij het meest aan.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mooie serie Bas, Ze staan er mooi op. Alles is verder al gezegd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLON7. Flets komt door de verlichting binnen. Deze was niet echt optimaal. Daardoor dus ook een lange sluitertijd. Lager kon ik niet aangezien het raam niet lager was..
Klopt, de verlichting is daar inderdaad niet optimaal, maar ik zou dan eigenlijk eerder verwachten dat de foto wat donkerder zou worden.
Maar zijn de Kaaimannen dan misschien verplaatst ? Want voorheen zaten ze in een aquarium met glas tot aan de grond, waardoor je onder water kon kijken en ook de onderkant en poten kon zien van de kaaimannen. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar