Ice Age

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
manxfan1957
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2012 08:28

Deze foto's zijn gemaakt met de 1000D. Met de kitlens op ISO400. F tussen de 5 en 11. De strenge vorst had er voor gezorgd dat het opspattende water mooie versieringen had gevormd aan de begroeing langs de oever van de Lek. De omstandigheden waren ronduit lastig. Het is bevond zich geheel in de schaduw terwijl er heel veel zonlicht was.

Ik vind ze zelf mooi en geven voor mij precies de sfeer weer die toen aanwezig was.


Afbeelding


Afbeelding



Meer foto's plaatsen lukt niet want hoewel ik alle foto's verkleind heb naar max 900 pixels hoog krijg ik ze er niet bij.Dus graag even een aanvullende tip hierover.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ho iMarjolijn, Ik zou de foto's op bv een site als bv photobucket neerzetten en dan hierheen laten linken. Denk er wel aan hoe meer foto's je in een serie zet,Hoe zwakker de serie kan worden.

Over de foto's, Jammer dat je niet iets meer door de knieen bent gegaan voor foto 2,Had een mooiere compositie en diepte aan de foto gegeven.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
manxfan1957
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2012 08:28

Door de knieen gaan???? Ik heb de foto op zijn kop moeten nemen want het water stond te hoog. :D En helaas had ik op dat moment geen schoenen aan die tegen ca. 10 cm water bestand zijn :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

tja, als je wat moois wilt maken, Moet je soms onverwachte dingen doen om net dat extra te krijgen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

tja,

als je zelf tevreden bent, is het goed.

ik kan de foto's niet spannend vinden. Er zit geen mooie compositie in, geen lijnenspel wat interessant is (wat wellicht bij foto 1 wel mogelijk was, gezien alle brokken ijs?) en er is niks wat me de foto 'intrekt'.

Foto 1; tja een scheve foto van wat ijs dat gebroken is met een paal in het midden die ook scheef staat, meer kan ik er niet van maken.

foto 2 was mooier geweest met een andere scherptediepte, dan waren alleen wat druppels scherp geweest en de rest wazig, legt mooi de nadruk op de ijspegels. Nu is het vanwege het gekozen diafragma een drukke foto wat niet lekker kijkt.

In mijn ogen zijn het gewoon 2 snapshots die je tijdens een wandeling met bv de hond even vlug hebt genomen (niet afkrakend bedoeld)

Volgende keer wat meer aandacht stoppen in compositie, als ik je een tip mag mee geven.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar