DeeJay

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wenche
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2012 08:43

Tjonge... Best lastig om deze drol een beetje fatsoenlijk op de foto te krijgen... Waar moet ik op letten, behalve zorgen dat hij er helemaal op staat ;)

Afbeelding
DeeJay by wencheweijn, on Flickr
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Ik zou proberen op de achtergrond te letten. Probeer een egale achtergrond te creeëren (=een muur?) of bijvoorbeeld de natuur. Maar de huidige achtergrond met kabeltje (of wat het ook is) zorgt ervoor dat de foto onverzorgd overkomt. Let ook op lijnen die elkaar overduidelijk kruisen. De lijn bank (?) en bovenkant hond raken elkaar wat zorgt voor verwarring, de foto zou sterker geweest zijn als je bv wat verder naar beneden was gegaan en de bank boven de hond uitkwam.
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

idd beter op de omgeving letten, hoewel dat gewoon op de bank al vrijwel onmogelijk wordt.

Dit wordt al snel 'gewoon' een snapshot van een hond, met waarschijnlijk meer waarde voor jezelf, dan voor een buitenstaander.

Probeer hem eens zoals viking-in-shorts al aangeeft tegen een muur te zetten, in ieder geval een neutralere achtergrond, en stel hem daar op zijn gemak of speel met hem voor de leuke shots.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Wenche
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2012 08:43

Thnx voor de tips alvast tot zo ver :)
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Gewoon naar buiten gaan. Hond op een mooi plekkie neerzetten, zit&blijf leren en klikken maar ;)
Mijn honden kunnen ondertussen op de meest verschillende plekken blijven zitten en dan kan ik klikken.

Verder buiten laten lopen. lekker los laten en fototoestel mee.
Ik vind honden vaak het mooiste als ze lekker op hun gemak zijn en zelf bezig zijn. Of achter een balletje aanrennen enzo :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar