Misschien ben ik wel niet WIJS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

Hallo allen,

Ik speel af en toe met de gedachten om mijn 24-105 te verkopen om er een 17-50 2.8 Tamron en een 70-200 f4 Canon voor terug te kopen. Waarom zou menigeen zeggen? Ik ben super tevreden met de 24-105 en het is een pracht lens in alle opzichten echter mis ik in veel situaties mm aan beide kanten.

Ik fotografeer overigens met de 60d.

Mijn vraag is ben ik niet wijs of heeft iemand andere gedachten.....

Groeten Frank
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Kijk naar mijn onderschrift en ik kan je vertellen dat het een prima gedachte is. Alleen... ik wil er juist een 24-105 als allrounder bij ter vervanging van de 18-135. Maw 24-105 niet verkopen maar de 17-50 en 70-200 er wel bij kopen... Ahum... dat wordt sparen. :)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ik had al de 70-200 2.8 IS USM, en ik was niet van plan om 2000 euri uit te geven aan de 24-70 2.8, dus ik heb er nu de 24-105 f/4 IS USM bij gekocht :) Helemaal happy!!!!

Gewoon doorsparen voor n 70-200 erbij!
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

@ Beasar en Marfique dat sparen is een beetje het probleem waar ik tegen aan loop. Ik heb vorig jaar al de 450d ingewisseld voor een 60d en de 18-200 sigma voor de 24-105. Als ik al het onderwerp ' ik wil er graag een nieuw lensje bij' aan snij dan heb ik de poppen al aan het dansen.

Argumenten dat ik dan onze prachtige dochter heel mooi kan fotograferen bijv. als ze in de speeltuin aan spelen is en ik zit te ver weg, dat het dan nooit lukt om veraf een foto te maken en we dus later niet kunnen genieten van die onbetaalbare foto's, gaan er al niet meer in bij moeders de vrouw...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Gewoon kopen die 70-200 f4 en een bos rozen. Eerst de rozen geven en dan: "oh euuhh schat....."
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

@Bob Ik denk dat niet gaat werken.

Maar als ik het goed begrijp ben ik dus niet wijs als ik de 24-105 wissel
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Nee, je bent niet goed wijs... ;) Het is een mooie lens! Beide alternatieven die je aandraagt ook zeker. Dat maakt het lastig ja. Maar ik zou gewoon eerst gaan voor een 70-200 en evt daarna een groothoek erbij. De 24-105 is een erg mooie all-round lens waarbij je idd aan beide zijden van het bereik wat mist. Vul deze gemissen op in de loop der tijd. M2C.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

Top adviezen het idee ligt al in de prullenbak wat betreft wisselen.

Er komt een 70-200 bij als de tijd rijp is sla ik toe, iemand nog tips hoe jullie de wensen er doorheen krijgen............
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik heb nog een 70-200 f2,8 van Sigma voor je te koop. Kom maar proberen en je krijgt er een bak koffie bij ;)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

@ bob: Moet ik daar een reisje ijsland (Eyrarbakki) bij boeken?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Freswen schreefCOLONiemand nog tips hoe jullie de wensen er doorheen krijgen............
Introduceer een spaarsysteem waar jij en je vrouw blij mee zijn. Ineens een grote uitgave doet altijd pijn in de portemonnee. Elke maand 25€ minder. Je kunt er dan ook echt naar toeleven. ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLON
Freswen schreefCOLONiemand nog tips hoe jullie de wensen er doorheen krijgen............
Introduceer een spaarsysteem waar jij en je vrouw blij mee zijn. Ineens een grote uitgave doet altijd pijn in de portemonnee. Elke maand 25€ minder. Je kunt er dan ook echt naar toeleven. ;)
hahaha, ja, dan heb je 2 jaar de tijd om er naar toe te leven.
Freswen schreefCOLON@ bob: Moet ik daar een reisje ijsland (Eyrarbakki) bij boeken?
yep, heb je gelijk een goede omgeving om de lens te testen ;)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Ik heb al heel lang de 24-105 F4 en die zit in 90 % van de gevallen op mijn body.
Als "aanvulling" heb ik de 10-22 gekocht. Hiermee kan ik bijna alles aan :-)
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

@ebvandevechte: op welke body schroef jij hem? Ik merk in bijv. dierentuin dat ik mm tekort kom en veel moeten knippen en sleutelen aan foto's om een goede compositie te kunnen maken, echter gaat dit ten koste van scherpte.
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

@ Beasar: dat is nou echt een goede tip alleen moet ik dat eens een keer leren (hoe je moet sparen) ik heb ongelooflijk weinig geduld en als ik eenmaal iets in mijn bol heb, het is echt een soort van beperking daarom ga ik van die rare ideeën bedenken terwijl het nergens op slaat om zo'n mooi stuk glas te verpatsen.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Geduld is essentieel.....de 24-105 gewoon houden want ik denk dat je er spijt van krijgt als je die weg doet.

Ennuh hobby mag geld kosten toch! Dan gewoon niet op vakantie of zo....doen wij ook niet; dus manlief koopt een ouwe citroën en ik koop een lensje waar ik zin in heb :)
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Klinkt leuk, gewoon niet op vakantie maar misschien heeft zijn vrouw daar het hele jaar naar uitgekeken of er is helemaal geen geld voor vakantie.
wat ik zou doen, en al gedaan heb, is toch elke maand een klein beetje proberen te sparen en geduld proberen te kweken.
op een gegeven moment ben je er toch :-)
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

"lange termijn sparen" (2 jaar dus) is iets wat ik nooit heb gekunt, ik zou dan eerder 6 maanden lang iedere maand 100 euro apart leggen en het dus een half jaar rustiger aan doen met uit eten en afhaal eten.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Freswen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2010 20:44

Het zal naar alle waarschijnlijkheid oktober 2012 worden vraag altijd geld voor mijn verjaardag (doe ik al jaren) en iedereen weet dat ik er wat voor de camera van ga kopen. In de fotozaak zal ik het budget nog even opschroeven.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik vind het oorspronkelijke idee niet eens zo slecht. Met een 24-105 heb je een goede lens in huis, maar ik zou zowel een beetje groothoek als telebereik missen. Je kunt nu gaan sparen en uiteindelijk een 70-200 er bij kopen, maar dan mis je nog steeds groothoek dus klaar ben je nog steeds niet.
Ik zou zelf verwachten meer plezier te hebben met het voorgestelde setje dan met een 24-105 alleen.
757D + 8-400 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar