Schaapje over (zelfportret)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

(een mens moet toch wat :P )

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dit zijn leuke probeersels en je leert er een hoop van, wat je later weer kunt gebruiken voor serieuze dingen.

Je knip en plakwerk is redelijk netjes gedaan, wat er echter compleet naast zit is je eigen schaduw. Die ontbreekt bijna overal en waar die wel is, komt hij niet overeen met de schaduw van het arme beessie.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Leuk zelfportret, alleen die rare vent op je rug...... Ik had hem allang in zijn hakken gebeten ;)
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ander puntje is scherpte, bij beide foto´s heb je 2 scherpstel punten. dus jij bent gedeeltelijk scherp en je schaap ook. kijkt ook niet erg fijn.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

allee Bert :lol:
@ Bob: Qua schaduw heb je wel een punt bij foto 1 heb ik mijn best gedaan het te laten kloppen, bij foto 2 zou er misschien wat scahduw over het hoofd van het schaap mogen vallen, hoewel de zon erg laag stond en ik er al bijna voorbij ben.
Je punt van scherpte snap ik niet zo, dat zou nl niet mogen kunnen (camera stond op manual focus en statief en het schaap en ik hebben dezelfde positie ingenomen, verder was er een flinke scherptediepte. Ik denk dat er een schijnonscherpte is op het schaap vanwege de overstraling van de zon op zijn rug)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dat er een flinke scherpte diepte is is juist mijn punt, de foto is te scherp. je schaap kan niet scherp zijn omdat je zelf er voor hangt en jij bent ook scherp ;)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

digicanon schreefCOLONLeuk zelfportret, alleen die rare vent op je rug...... Ik had hem allang in zijn hakken gebeten ;)
hahahh :lol:


Foto's :

leuk gedaan/bedacht!


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONDat er een flinke scherpte diepte is is juist mijn punt, de foto is te scherp. je schaap kan niet scherp zijn omdat je zelf er voor hangt en jij bent ook scherp ;)
Daar snap ik niks van:: het gras voor het schaap is ook scherp en ik hang op de hoogte van het schaap en net ervoor dus dat zie ik niet :?:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Simpel, wanneer je handen onscherp zijn en het beessie er achter is scherper, dan klopt het niet.

En verder geef ik mijn mening en tips, gebruik ervan wat jij bruikbaar vind en klaar. Je moet voor je zelF besluiten of jij dit realistisch of niet, maar ik zie duidelijk dat dit niet echt is, dan is het dus niet goed gegaan.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Bob, discussies zijn er om gevoerd te worden, ik vind het helemaal niet erg om kritiek te krijgen graag zelfs !! Het is allereerst bedoelt als een geintje, en meegenomen als het ook nog een beetje realistisch lijkt dus gewoon je tips blijven geven zou ik zeggen. Alleen hoef ik het er natuurlijk niet helemaal mee eens te zijn. De scherpte in de foto komt blijkbaar niet realistisch over, maar theoretisch kan dat eigenlijk niet, omdat beide opnames op dezelfde plek genomen zijn, manuele instelling en gemengd. Ik beweeg natuurlijk meer dan het schaap, misschien dat dat het is. Afijn dat puntje stoort mezelf niet. Wel zal misschien het hoofd van het schaap een tikkie dondkerder moeten. In theorie schijnt de zon onder mijn benen door, maar ik denk toch dat er was schauw op het hoofd zal vallen
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar