Vanmiddag wilde ik gaan schieten met de combi canon 50D met de 15-85 lens. Al snel kreeg ik de error 01 code.
Contacten gereinigd: geen resultaat. Gelukkig had ik nog een andere lens waardoor ik verder kon.
Eenmaal thuis na het feest heb ik de lens aan een nadere inspectie onderworpen. Hij blijkt helemaal scheef!
En hij is met zekerheid NIET gevallen. Kijk zelf maar op bijgevoegde foto het verschil tussen de scherpstelring links en rechts.
Hoe kan dit, weet iemand dat?
De lens is pas anderhalf jaar oud, valt dat dan nog onder garantie van Canon?
Rofa repair is net de komende twee weken met vakantie. Hopelijk heeft iemand een oplossing?
Gr. Gaab
Help! "scheve" lens met Error 01
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Mij lijkt dat ie op de een of andere manier toch een flinke dreun te pakken heeft gehad. Niet gevallen? Dan misschien met camera en al. Deurpost, drukke feestganger?
Ik zou maar even op het einde van de vakantie van Rofa wachten en er niet zelf aan gaan sleutelen.
Ben bang dat dit soort gevalletjes niet onder garantie gaan vallen.
Ik zou maar even op het einde van de vakantie van Rofa wachten en er niet zelf aan gaan sleutelen.
Ben bang dat dit soort gevalletjes niet onder garantie gaan vallen.
Dank je Gabriël.
Nee, niet gevallen, niet gestoten. Ik kan het niet verklaren. Ben altijd zo zuinig op mijn spullen, pff, baal er echt enorm van.
Hoop dat ie dan nog wel gemaakt kan worden. Zelf sleutelen begin ik zeker niet aan.
Gr. Gaab
Nee, niet gevallen, niet gestoten. Ik kan het niet verklaren. Ben altijd zo zuinig op mijn spullen, pff, baal er echt enorm van.
Hoop dat ie dan nog wel gemaakt kan worden. Zelf sleutelen begin ik zeker niet aan.
Gr. Gaab
- bramos_ditaljanos
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 4219
- GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
- WoonplaatsCOLON Rotterdam
- CONTACTCOLON
Klem gezeten dan?
ROFA afwachten zou ook mijn advies zijn, maar TechRepair biedt dezelfde service. Misschien zijn die wel gewoon op 't werk de komende tijd.
ROFA afwachten zou ook mijn advies zijn, maar TechRepair biedt dezelfde service. Misschien zijn die wel gewoon op 't werk de komende tijd.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
- bobvanduin
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3650
- GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
- WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
- CONTACTCOLON
Ach ja, misschien voldoet hij nu als tilt en shift lens
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Echt, geen idee... het enige dat ik me kan bedenken nu is: ik heb hem in een tas (canon tas) voor in de fietsmand gehad liggen.. maar daar kan ie toch niet zo'n optater van gehad hebben...?
Ga even kijken bij Techrepair.
Dank!
Ga even kijken bij Techrepair.
Dank!
@bobvanduin: very funny.. not als ie overleden blijkt te zijn. Enig idee hoeveel moeite het mij kost om zo'n lens te moeten vervangen? Sorry voor mijn reactie, maar ik baal echt enorm...
- bobvanduin
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3650
- GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
- WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
- CONTACTCOLON
Snap ik, ook ik heb niet even geld op de plank om een lens te vervangen, maar dan kan er af en toe nog wel een grapje van af
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Zou best nog mee kunnen vallen. Schroefdraad out-of-line.
Maar: toch even wachten op Rofa.
Maar: toch even wachten op Rofa.
- woody111
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1910
- GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
- WoonplaatsCOLON Alblasserdam
- CONTACTCOLON
Techrepair of rofa, misschien is het inderdaad schroefdraad wat niet goed is of een schroefje los
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
http://www.johnmaasfotografie.nl
Bedankt allemaal.. ik ga maar wachten tot Rofa weer terug is van vakantie... en duimen dat het goed komt....
Gr. Gaab
Gr. Gaab
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 159
- GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
- WoonplaatsCOLON Nederland
Balen, ik hoop voor je dat de lens voor een redelijk bedrag te repareren is,
ik weet niet of de fietsmand voor aan je stuur hangt maar mijn ervaring is dat je iets wat je erin vervoert er soms zowat uit stuitert,
ik zou in ieder geval in het vervolg het zekere voor het onzekere nemen en mijn spullen niet meer in de fietsmand doen,
want biedt de fototas voldoende bescherming?????????????????????????????????????????????????
gr. Arjan
ik weet niet of de fietsmand voor aan je stuur hangt maar mijn ervaring is dat je iets wat je erin vervoert er soms zowat uit stuitert,
ik zou in ieder geval in het vervolg het zekere voor het onzekere nemen en mijn spullen niet meer in de fietsmand doen,
want biedt de fototas voldoende bescherming?????????????????????????????????????????????????
gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
Gezien de hoek lijkt het me geen gevalletje 'schroefdraad' maar eerder een losgelopen of afgebroken schroef onder de stelring.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Zoiets verwacht ik ook. ik heb hem zojuist toch maar naar techrepair gestuurd. afwachten....
320 euro schade is de uitkomst van Techrepair... ze omschrijven het als val of stoot schade. Als ik nou maar wist hoe het kwam . Er is wel opluchting hier: de verzekering blijkt de schade te dekken... jippie!
Gr. Gaab
Gr. Gaab
Nou Clack, daar hoef je geen knauw van te krijgen hoor, het is echt een heerlijke lens!
- woody111
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1910
- GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
- WoonplaatsCOLON Alblasserdam
- CONTACTCOLON
Gelukkig dat het weer opgelost word/is.
320 euro is niet leuk meer.
320 euro is niet leuk meer.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
http://www.johnmaasfotografie.nl
En ik heb 'm weer terug.. duurde wel lang vond ik, zo'n vijf weken en dan is ie op mijn aandringen nog ietsje sneller afgeleverd, anders had ik nog langer moeten wachten. Maar eerlijk is eerlijk: Techrepair heeft 'm prima hersteld. Hij functioneert weer super...
Nu wachten op de centen van de verzekering
Nu wachten op de centen van de verzekering