Laura tijdens een workshop

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Afgelopen zondag heb ik een workshop foto bewerken gehad bij Mark van Velsen. Het was echt super leerzaam, maar het valt toch niet mee om een foto die extra look te geven en mooi te bewerken.
In de morgen hebben we zelf de foto's van model Laura mogen nemen en later werden de foto's bewerkt.

De eerste twee zijn bewerkt door Mark

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Op deze foto kreeg ik de schaduw bij haar mond niet mooi weggewerkt en heb hem maar laten zitten. De stofjes in de lucht heb ik ook express laten zitten.
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

De kleuren van de twee laatste foto's zijn erg verschillend maar dat is bewust gedaan, om wat met de kleuren te experimenteren.
5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hey Diana,

Ik had je al herkend op de foto's bij Mark op z'n Facebook. Bizar hoe Laura er elke keer anders uit ziet. Ik ben er laatst ook geweest en op de resultaten bij mij lijkt ze weer compleet anders en zelfs bij jou tussen de verschillende foto's.

Vind het licht in de 1e reeks ook erg gaaf. Staat de kop daar recht achter haar? Mooi effect geeft dat zo in d'r haar.

Ben ook benieuwd naar je bewerking op foto no 4, dat pakt heel mooi uit. Inderdaad het variëren met kleur is ook iets wat ik meer ben gaan doen na die workshop. Niet altijd, maar soms zeker een verrassend en net wat ander effect.

Vind het trouwens gaaf om te zien dat je lekker dicht op je model durft te gaan zitten qua compositie. Hoogste tijd dat je zelf eens aan de bak gaat buiten workshops toch?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Erik, bedankt voor je leuke reactie!

Ik vond het echt een geweldige workshop, ik heb dezelfde foto's ook weer op een andere manier bewerkt en die vind ik ook wel gaaf.
Nu ik deze workshop heb gedaan ben ik wel wat zekerder om nu eens zelf uit te gaan proberen :mrgreen:
In de eerste reeks staat de kop met standaard reflector direct achter haar op nog geen 30 centimeter afstand.
Ik moest haar alleen maar even goed voor het licht zetten en klaar was Diana.

De vierde foto heb ik bewerkt in Silver effex pro.


De foto's zijn geen van allen gecropt, ik ben inderdaad zo dicht op het model gaan staan om de foto's te maken. Ik ben daar zelf wel een fan van.

Ik ga nog één workshop doen bij Mark en dan ga ik echt zelf aan de bak, het wordt nu een beetje zonde van mijn geld om workshops te blijven doen... Lol.
Als het goed is heb ik binnen korte tijd een shoot met een leuke dame en een mooie auto, maar de motorkap van de auto ligt nog bij de spuiterij. :lol:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gaaf hoor Diana! Ging de workshop vooral over het bewerken, en is de lichtopstelling etc dus gewoon van jou?
Vindt die eerste 2, met de lichtbron zo pal achter haar ook erg mooi gedaan namelijk, dus ik hoop stiekum dat dat gewoon jouw inbreng was.. in elk geval: go for it! :D Je hebt genoeg in huis om zelfstandig shoots te doen!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Dank je wel Rocker voor je complimenten. Ik heb zelf de lichtopstelling op deze dag niet gedaan, maar het natuurlijk wel afgekeken en vandaag thuis in de studio geprobeerd. Is helemaal niet moeilijk en nog leuk om te doen ook. Er staat inderdaad een flitser achter het model met de standaard reflector erop. Maar op de eerste foto is de straling van de lamp op de achtergrond extra gemaakt in Photoshop. Als je de kans zou krijgen kan ik je echt aanraden om deze workshop te volgen bij Mark van Velsen (ik heb geen aandelen :mrgreen: )
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooi gelukt Diana!
Nummer 5&6 vind ik de mooiste, de houding/pose van 3&4 vind ik wel mooi maar qua nabewerking spreken deze mij minder aan, model komt iets te "plastic" over en denk ik dat de huidverzachting minder kan waardoor het realistischer is.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

5 Erg mooi !!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar