[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik heb ook even gekeken maar met het plusje gaat hij net zo snel als voor de update alleen je foto op 100% bekijken over het geheel via de joystick gaat sneller ( volgens mij bedoelde mijn man dat maar heel eerlijk heb ik weer eens niet geluisterd wat hij allemaal riep :oops: ) en ik merk zelf helemaal geen verschil.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik wil de nieuwe firmware ook op mijn camera zetten, maar vind het eigenlijk best griezelig. Ik heb hier gezocht en ook gegoogled en veronderstel adhv de gevonden info als volgt te handelen?:

Als ik het goed begrepen heb, dien ik de accus van m'n camera volledig te hebben geladen, voordat ik start met updaten?

Ik werk met een Imac. Ik heb de firmware al gedownload, volgens mij heet het firmware-bestandje 7D000200.FIR klopt dat? Dit bestandje dien ik op een geheel geformatteerd cf-kaartje te plaatsen?

Daarna kaartje met firmware er op in de camera stoppen en vervolgens camera aan zetten. Gaat het updaten dan verder automatisch of dien ik nog meer handelingen te verrichten?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Ik heb ook een mac. Maar zorg er in ieder geval dat je accu vol genoeg is.

Klopt dat het een *.FIR bestand is. Je hoeft het niet perse te formateren. als het bestandje maar in de hoogste folder zit. (dus niet in een mapje.

verder naar je menu gaan en firmware tablad zoeken en activeren. daarna wat ok klikken en 3 minuten wachten :-)
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Claudia007 schreefCOLONIk heb ook even gekeken maar met het plusje gaat hij net zo snel als voor de update alleen je foto op 100% bekijken over het geheel via de joystick gaat sneller ( volgens mij bedoelde mijn man dat maar heel eerlijk heb ik weer eens niet geluisterd wat hij allemaal riep :oops: ) en ik merk zelf helemaal geen verschil.
Dat is dus ook mijn bevinding. Het scrolled iets sneller, maar inzoomen gaat net zo traag, behalve in de RAW bewerkingsmode, dan kun je in 1x naar 100%. Een optie die m.i. dus niet veel toevoegt aan het gebruiksgemak.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ja en dat is jammer want ik ga geen RAW bewerken in mijn cam dus het had beter andersom kunnen zijn :wink:

@ mg75 ik was wel zo blond om hem in een mapje te doen :lol: :oops:

weet iemand trouwens waarom er ineens een extra bestand op mijn kaart staat genaamd EOSMISC en bestand M2100.CTG
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een *.ctg wordt aangemaakt door een (Canon?) programma.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

oke, dat heeft de cam dan zelf gedaan maar wat is het nut van dat ding? :roll: :wink:

Het stond eerst niet op mijn kaart
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
oso98
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 368
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Ziehier...

http://www.filerecoverycentral.com/ctg- ... is-it.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Dank je wel oso98 ik had al gezocht maar kon niks vinden :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Erik, als je ook de EOS Utility geinstalleerd heb op je mac, kan je het ook daarlangs doen. Vond ik zelf makkelijker in elk geval. In de handleiding staat dat beschreven in sectie 4.1 (sectie 3, over het updaten via de CF-card kan je dan dus overslaan).
Met de camera verbonden met de pc ga je dan naar de Camera Settings, en vervolgens op het settings icoontje. Daar zie je dan de firmware staan, en kan je ook langs updaten. Kind kan de was doen ;)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^+1
Bovendien is het mogelijk om met de EOS-utility JPG-correcties voor Canonobjectieven te uploaden naar de camera.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Heren Rocker en Boels069, bedankt voor de info. Ik ga eens op zoek naar de cd met Eos Utility software!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Updating now...35% and going... :roll: :mrgreen:

Wie wat bewaard heeft wat....suf gezocht naar Eos Utility software...lades, kasten, kisten etc...maar waar kan zoiets beter worden bewaard en teruggevonden als in doos van de 7D zelf ;-)
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Ik zie nog niet echt het nu van deze update (gebruik alleen fotografie, dus geen film)...

'Changing the filename' werkt bij mij niet...de naam kan veranderd worden, maar ik kan de file vervolgens niet selecteren (of ik doe iets fout, maar ik hanteer de gebruikershandleiding).

Burst gebruikte ik zeer zelden eens in JPG...nu kan het ook in RAW...het werkt, dat is wel prettig.

Het verwerken van RAW beelden in de camera werkt, maar hiervan zie ik het voordeel niet. Dat kun je toch niet op zo'n klein scherm, maar doe je toch op de pc achteraf?

Auto ISO werkt...fijn dat je een maximum kunt instellen. Gisteravond echter een foto gemaakt toen het redelijk donker was. ISO 125 en sluitertijd 1/20 (diafragma stond al helemaal open).
Werkt dus ook niet voor mij...ik wil in zo'n geval een snellere sluitertijd en dus een hoger ISO. Dat gebeurt dus niet als ie op automatisch blijft staan.

Verhoogde scrollsnelheid lijkt wel te werken...prettig.

Aanpassen grootte JPG beelden hoeft niet...ik schiet in RAW.

Classificatiefunctie is leuk, maar ga ik denk ik niet gebruiken.

Al met al zijn het leuke updates, maar zie ik dus nog niet direct de voordelen...of mis ik iets?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

edwardmila schreefCOLONAl met al zijn het leuke updates, maar zie ik dus nog niet direct de voordelen...of mis ik iets?
Ik denk niet dat je iets mist... De updates die er nu gegeven worden zijn echter voor jou geen meerwaarde, dus kan je lekker op 1.2.5 blijven eventueel. Een aantal punten hebben voor mij ook geen meerwaarde, maar sommige dingen vindt ik toch wel handig (burstrate, rating en auto-iso maximum). Al zal dat in een hoop gevallen ook niet uitmaken. Geen over het algemeen nog altijd de voorkeur aan handmatige iso bijvoorbeeld, maar er zijn af en toe situaties waarin ik auto-iso wel handig vindt.

Echter vindt ik het vooral mooi dat je 2 jaar na dato nog een firmware update krijgt die 'zoveel' nieuwe opties toevoegd, meestal zijn de nieuwe firmwares tenslotte vooral wat bugfixes en hooguit kleine enhancements. Dus eigenlijk ben ik daar nog het meest enthousiast over :)
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

edwardmila schreefCOLONAuto ISO werkt...fijn dat je een maximum kunt instellen. Gisteravond echter een foto gemaakt toen het redelijk donker was. ISO 125 en sluitertijd 1/20 (diafragma stond al helemaal open). Werkt dus ook niet voor mij...ik wil in zo'n geval een snellere sluitertijd en dus een hoger ISO. Dat gebeurt dus niet als ie op automatisch blijft staan.
Beetje een vreemde constatering. Auto ISO doet gewoon wat het pretendeert. Als je zelf in een bestaande situatie een andere ISO wilt kan je die tenslotte zelf eenvoudig instellen. De maximale instelling van de ISO betekend natuurlijk niet dat deze altijd gebruikt wordt, de camera blijft gewoon dezelfde balans zoeken als voorheen.....

En je krijgt (gratis) wat extra functionaliteit, zie niet in dat je hierover moet "klagen".
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

edwardmila schreefCOLONBurst gebruikte ik zeer zelden eens in JPG...nu kan het ook in RAW...het werkt, dat is wel prettig.
Burst kon altijd al in RAW, nu alleen met iets meer beelden

verder ben ik het helemaal met de opmerking van GdH eens.
ehle1
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2012 21:55

Als ik de nieuwe firmware V2 op mijn camera zet blijven dan alle gebruikersinstellingen staan of moet je alles opnieuw instellen na de upgrade?

groeten, Ferry
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

ehle1 schreefCOLONAls ik de nieuwe firmware V2 op mijn camera zet blijven dan alle gebruikersinstellingen staan of moet je alles opnieuw instellen na de upgrade?

groeten, Ferry
Alleen datum/tijd en je objectieven moet je weer even toevoegen met de laatste versie van EOS Utility.
Micro adjust blijft wel gehandhaafd net als de rest van je settings.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Arnold werkt hij nu al weer normaal?
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar