Bandana shoot

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag een bandana shoot gedaan met Jovana.
Wat vinden jullie ervan?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Hele mooie serie hier neergezet , hoor ! Knap gedaan.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Het doekje vind ik niet natuurlijk zitten. Het kan zijn omdat het misschien nieuwe doekjes zijn of dat ze te ver naar voren zitten. Het is wel een frisse serie, maar had ze liever gezien zonder doekje.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zonde van zo een mooie meid vind ik persoonlijk, zie het nut even niet in van dit hoofddoekje, hooguit de laatste als roodkapje.
Fotograferen is kijken niet klikken.
wernerfotografie

Haha sorry maar moet het inderdaad eens zijn met mijn voorgangers. Prima serie maar die bandana vind ik persoonlijk niks... Als ik een shoot had gedaan waar het model een bandana op zou moeten hebben, dan had ik hem ook in een andere concept geshoot ipv met heerlijk weer in een mooi open stuk veld..
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Goed belicht, goede poses, jammer van de bandana´s want die passen er echt niet bij.

Foto 4 vind ik buiten de boot vallen, scherpte lijkt niet goed en hij is ook een stuk donkerder dan de rest. Ook lijken deze en foto 6 een lichte groene zweem te hebben.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

@hbarkhof: dank je wel.
@phd: de doekjes kwamen idd net uit de verpakking.
@Closeshooter: het was een opdracht, ik heb uiteraard ook foto's van haar gemaakt zonder doekje :-)
@wernerfotografie: er volgt nog een post zonder doekjes
@bobvanduin: bedankt voor je reactie
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

phd schreefCOLONHet doekje vind ik niet natuurlijk zitten. Het kan zijn omdat het misschien nieuwe doekjes zijn of dat ze te ver naar voren zitten. Het is wel een frisse serie, maar had ze liever gezien zonder doekje.
Is dit wel een bandana, ik heb wel eens zo een shoot gedaan met spelers bij beach-handball waarbij beide teams dezelfde kleur hoofddoek hadden als het shirt. Die werden anders gedragen; Een bandana is een grote zakdoek die om het hoofd gedragen wordt. De term is afgeleid van het Hindi woord bandhana, wat binden betekent. Om de bandana als hoofddeksel te kunnen dragen wordt de doek éénmaal diagonaal dubbelgevouwen en dan aan de achterzijde van het hoofd geknoopt.
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Pijltje, maakt het uit? De foto´s worden er niet beter/slechter op bij een andere titel.

verder bedankt voor de achtergrond informatie maar ik denk dat TS liever een inhoudelijke reactie ziet op de foto´s.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

pijlltje schreefCOLON
phd schreefCOLONHet doekje vind ik niet natuurlijk zitten. Het kan zijn omdat het misschien nieuwe doekjes zijn of dat ze te ver naar voren zitten. Het is wel een frisse serie, maar had ze liever gezien zonder doekje.
Is dit wel een bandana, ik heb wel eens zo een shoot gedaan met spelers bij beach-handball waarbij beide teams dezelfde kleur hoofddoek hadden als het shirt. Die werden anders gedragen; Een bandana is een grote zakdoek die om het hoofd gedragen wordt. De term is afgeleid van het Hindi woord bandhana, wat binden betekent. Om de bandana als hoofddeksel te kunnen dragen wordt de doek éénmaal diagonaal dubbelgevouwen en dan aan de achterzijde van het hoofd geknoopt.
Deze bandana moest in de zogenaamde "Babushka stijl" In een 3-hoek gevouwen en altijd met een dubbel knoopje onder de kin van het model.
ik heb er verder ook geen verstand van :-)
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
pijlltje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 06:26
WoonplaatsCOLON Zwaag

pijlltje schreefCOLON
phd schreefCOLONHet doekje vind ik niet natuurlijk zitten. Het kan zijn omdat het misschien nieuwe doekjes zijn of dat ze te ver naar voren zitten. Het is wel een frisse serie, maar had ze liever gezien zonder doekje.
Eigenlijk wel … pdh
Er is wat tekst weggevallen (zal ook nooit meer een update met mijn mobieltje proberen ten doen) tijdens het toevoegen van mijn tekst …

Er had ook nog wat meer tekst bij moeten staan,
…. Dat ik het eens was met deze schrijver, en dat ik ook het hoofddoekje minder geslaagd vond, en nieuwsgierig was naar hoe deze fotos er met een bandana hadden uitgezien.
EOS 5D3 ¦ EOS 50D ¦ EF 24-105mm f/4L IS USM ¦ EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ¦ Extender EF 2x III | Speedlite 430EX II / 600 EX-RT
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik geef ook de voorkeur van de serie zonde bandana. Mocht er dan toch een bandana gebruikt worden dan had ik de wat meer stoere variant als in de beschrijving van Pijltje het model meer tot haar recht laten komen (mijn mening). Zoals al bij je andere serie gesteld vind ik de belichting in het gezicht bij deze serie wel een stuk mooier dan bij de serie zonder bandana. Favorieten 3 (ook al gezien op Zoom) en 6.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb je serie zonder Bandana nog niet bekeken, dus kan gelukkig nog niet beoordelen of ze zonder bandana meer tot haar recht komt (al heb ik wel een bepaald vermoeden ;))..
Op de meeste foto's vindt ik de bandana in elk geval niet zo natuurlijk ogen, of het komt doordat hij nog wat stijf is, of daar haar onwennigheid ermee weet ik niet. Vooral op de laatste foto's (rode boerenzakdoek) is het redelijk 'gemaakt'.
Echter de eerste foto's vindt ik wel lekker kijken, met de paarse. En dan vooral foto 2, dat is een lekkere frisse foto en daar pas de bandana goed bij!
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Mooi opgestoken haar lijkt mij mooier dan een bandana maar goed smaken verschillen nu eenmaal.
De foto's vind ik el heel mooi gelukt. Mag ik vragen welke foto gear je hier voor hebt gebruikt.

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar