Grijsverloop filter advies

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

@ Hans het zijn in dit geval weer niet de mooiste plaatjes nee...
nog meer mensen met een voorbeeld van cokin? en of van lee?
Gebruikers-avatar
oso98
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 368
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Hallo Hans,

Het onstaan van kleurzweem wordt nergens ontkend, en mede door reacties mijnerzijds, aanvullingen en beelden van anderen, bestaat er nu een genuanceerder beeld. Eigenlijk wel een sticky waard dit onderwerp...

Groeten,
René
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

mmk schreefCOLONWij hebben onlangs een nieuw cokin (P121S) moeten kopen en zagen tot onze blijde verrassing dat de cokin filters tegenwoordig ook grijs zijn en niet bruin zoals boven in de foto's maar al te duidelijk te zien is.
Misschien dat ze na de herstart o.i.d. dan verbeterd zijn, zou goed nieuws zijn.
mmk schreefCOLONHeb ik het nu goed begrepen dat er tegenwoordig ook een alternatief is aan de lage prijzen kant? iets met ...tech of zo?
Ik neem aan dat je dan Formatt HiTech filters bedoelt. Die schijnen overigens wat blauwzweem te vertonen (zelf geen ervaring mee).
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Heb net met fotokonijnenberg gebelt en hun zeggen dat ze niks weten van kleurzweem bij cokin en dat cokin ook zeker bij de bekendere betere merken horen. Tevens was er weinig verschil tussen glas en plastic filters volgens hun.. Hmm wat moet je daar mee...
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Hoe betrouwbaar is een verkoper die ontkent dat Cokin ND filter last hebben (gehad) van kleurzweem?
Er is genoeg bewijs geleverd dat het wel het geval is.
Dat nieuwe ND's van Cokin er mogelijk geen last meer van hebben zou mooi zijn, maar hoe weet je zeker dat je die nieuwe Cokin krijgt.

Hans.
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Ben het me je eens over die verkoper.. Maar toch ook raar dat de zelfde zegt het verschil tussen lee is alleen het glas ipv plastic en de prijs.

Als de nieuwe er minder last van
Heeft is dat natuurlijk interesant maar waar herken je ze aan? En waar kan je ze krijgen...
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Die verkoper wil je graag iets verkopen, hij moet zijn maand target halen voor zijn bonus. Cokin filters hebben ze op voorraad, Lee niet.
Ik vraag me af wat de verkoper zegt over de verschillen tussen bijvoorbeeld pola filters van Hama en B+W.
Of nog gekker, het verschil tussen gewone Canon lenzen en lenzen uit de L serie? Alleen kleur en prijs?

Wanneer je Lee te duur vindt, zou ik opzoek gaan naar een winkel die wel wat weet over de kleurzweem bij Cokin of een mailje naar Cokin (importeur) struren.

Hans.
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Vind lee niet direct te duur. Wil er best geld aan uitgeven maar wil wel weten waarom het het geld waart is en weten wat jullie waar van vinden..
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Onderstaande quote heb ik van de website van Konijnenberg gehaald. 8)
Waarom het LEE Filtersysteem beter is dan nabewerking
Er is een reden waarom LEE Filters niet geëvenaard worden door andere merken. Al sinds het begin in 1978 worden de hoogwaardige LEE Filters met de hand gemaakt en gecontroleerd door de beste werknemers om aan de hoge kwaliteitseis te voldoen. Dit rigoureuze proces maakt de hoogwaardige LEE filters de standaard voor ieder ander vergelijkbaar filtersysteem. Deze grote uitspraak wordt door menig fotograaf, zowel analoog als digitaal, zonder enige twijfel bevestigd.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

K!K schreefCOLONHeb net met fotokonijnenberg gebelt en hun zeggen dat ze niks weten van kleurzweem bij cokin en dat cokin ook zeker bij de bekendere betere merken horen. Tevens was er weinig verschil tussen glas en plastic filters volgens hun.. Hmm wat moet je daar mee...
Dat klopt ook. Mijn Lee filters zijn niet van glas....

Ploatje met Lee

Afbeelding

En nog 1. Hier was het corrigeren van het huis heel gemakkelijk. Alleen maar oplichten. verder niet.

Afbeelding

Beide gemaakt met Lee 0,6.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Zien er wel heel netjes uit zeg... Woont er niemand in de buurt van venray die een van heeft dat ik het eens aan de lijve kan ondervinden?
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik weet niet, of Nando hier actief is, maar die zit wel in die omgeving. As-tie hier zit even een persoonlijk bericht die kant op?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Wacht het weekend even af kijken wie er allemaal reageerde anders kan ik nando eens contacten..
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Cuijk.....is niet heel dicht bij, maar nog redelijk in de buurt van Venray.

Ik heb geen Lee filters wel een Cokin P-set bestaande uit 3 grijsfilters, 3 grijsverloopfilters en een 77mm adapterring.

Weet niet op welke lens je het wilt testen en of het dus past, maar mocht je dichterbij niets kunnen vinden en interesse hebben, dan hoor ik het wel. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Dichterbij zou inderdaad niet kunnen woon in bergen en kom iedere dag bijna over de A73..
Dus heb wel interesses om te proberen ik wil graag testen op mijn 24-70 die heeft filtermachine 77mm dus komt goed uit..

Waneer zou jou schikken?
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Is dan inderdaad redelijk in de buurt.
Ik stuur je wel ff een pb..... :wink:
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Bedankt Bart voor je medewerking ik ben benieuwd wat ik donderdag van cokin vind.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Vergeet niet te kijken naar de overgang in de ND filters, of die hard is of meer vloeiend verloopt.
Hans
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik ook..... :wink:

De voor- en nadelen van Cokin en Lee zijn al genoemd, dus ga ik dat niet nogmaals herhalen.
Dezelfde overweging heb ik in 2009 ook gemaakt en omdat ik de filters maar af en toe gebruik en vrijwel altijd apart heb ik gekozen voor Cokin.....scheelde toch weer een paar eurootjes. :wink:

De overgang bij Cokin is volgens mij redelijk vloeiend te noemen.
Het is in iedergeval geen strakke lijn.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar