Wednesday Night Skate Rotterdam

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sassieston
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 11:33
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik ben gisteren naar de Wednesday Night Skate Rotterdam geweest, hier deed ik mijn eerste pogingen tot pannen. Ook heb ik voor het eerst buiten de flitser uit geprobeert. Helaas is het naar mijn gevoel niet echt gelukt. Maar ja, wat moet ik dan verwachten van een eerste poging?

Er waren een twee punten die tegen zaten, het was erg bewolkt en licht was nogal saai. Ook had ik verwacht dat de winkels hun (gekleurde) lampen aan zouden hebben, dit was echter niet het geval omdat de meeste winkels al gesloten waren.

Ik gebruikte twee technieken, eerst zonder flits met iso 200-400 omdat het best donker was meebewegend met de mensen met een sluitertijd rond de 60-80. Tweede, toen het wat donkerder was met flits automatisch op een statief naast mij, flitsen op het tweede gordijn. Ik had mooiere foto's verwacht met de flits, de motion blur ontstaan door de lange sluitertijd om de achtergrond er in te krijgen is nu meer storend als additief. Bovendien zijn de schaduwen die ontstaan door de flits nogal storend, beter geen flits gebruiken bij zo'n evenement misschien?

Voor deze foto's heb ik de 70-200mm L f/4 gebruikt met later de 50mm f/1.8 met flits.

Volgende woensdag word dit evenement herhaald en dan doe ik weer een poging met hopelijk betere resultaten.


#1, #2
Afbeelding--Afbeelding

#3, #4
Afbeelding--Afbeelding

- - #5
- - Afbeelding

- - #6
- - Afbeelding

- - #7
- - Afbeelding

#8, #9
Afbeelding--Afbeelding

#10, #11
Afbeelding--Afbeelding

#12, #13
Afbeelding--Afbeelding

- - #14
- - Afbeelding

- - #15
- - Afbeelding
Canon EOS 1000D | 70-200/4 L USM | 50mm/1.8 | EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Speedlite 430EXII + Hotshoe kabel | Reflectiescherm
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik heb daar zo'n jaar of 8 geleden ook regelmatig aan deelgenomen. Het skaten in een grote groep is even wennen, maar als je eenmaal vertrouwd bent, kan je al skatend fotograferen. (niet aan te raden met een zware spiegelreflex) Ik had destijds een compact camera wat ik als lomografie toestel gebruikte. Point and shoot, thuis kijken wat ervan was geworden.

Wat mij op valt bij de foto's is dat je niet zo goed kunt zien hoe groot de groep is. Als je bijvoorbeeld foto 5 vanaf een trapje of bankje kon nemen, had je een overzicht van de hele groep.
Veel leuke sfeer foto's, maar niets spectaculair. Foto 6 heeft wel een leuk effect. Jammer van die arm voor haar hoofd.

Het is lastig om bij zo weinig licht zo'n snelle beweging vast te leggen. Misschien kan je een deel van de route vanaf hogere hoogte nemen. Bijvoorbeeld vanaf een viaduct. De belichting van de flits zal gelijkmatiger zijn, denk ik.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar