Gestopt met voetballen

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De fotograaf dan.

Een maand of zeven geleden hakte ik de knoop door; het voetbalseizoen 2011/2012 zou mijn laatste worden als free-lance sportfotograaf. Ik fotografeer daarnaast ook nog in loondienst en het was praktisch steeds lastiger te combineren. Daarnaast werden de tarieven weer eens naar beneden bijgesteld en daarmee werd het minder rendabel. Het ging nog wel om iets te verdienen, maar het zou hard werken worden om nog een fatsoenlijke cent over te houden. Ik moest dus kiezen.
Daarnaast vond ik ook dat ik mijn eigen ei niet meer kwijt kon omdat ik altijd foto's voor een ander zat te maken.
Ik wilde meer in de studio en met modellen gaan doen.

Tijd voor verandering dus.
Na het voetbalseizoen, wat tot ergens in Mei liep, al mijn sportspullen verkocht en daarvoor een tweede 5D mk II en wat andere nieuwe spullen zoals een fatsoenlijke flitsset teruggekocht.
Via sites als Facebook e.d. mezelf geintroduceerd als fotograaf en van daar uit voorzichtig begonnen. De bedoeling is, het jaar is nog niet voorbij, om mijn draai te vinden en mijn portfolio een beetje op te kunnen bouwen.

Hieronder een kleine selectie van de afgelopen maanden. Momenteel dus het niveau waar ik op sta.

1
Afbeelding
Model: Denise van der Vliet
Visagie: Tina Hulsenbosch

2
Afbeelding
Model: Fabienne Vesters
Visagie: Tina van Lent

3
Afbeelding
Model: Liv Tellier
Visagie: Tina van Lent

4
Afbeelding
Model: Kimberly
Visagie: Tina van Lent

5
Afbeelding
Model: Sanne DV
Visagie: Tina van Lent

6
Afbeelding
Model: Karina Karel-Coffiel

Afbeelding
Model: Tjitske Gratema
Visagie: Tina van Lent

Ik merk dat het in ieder geval heel anders is dan sport. Maar wel leuk. Ik kan zelf veel meer sturen en vind het ook veel leuker om samen met een team van model en visagiste een foto te kunnen maken. Hoe meer energie ik erin steek, hoe meer ik er ook uithaal. Helaas blijf ik een idioot drukke agenda houden, maar dat veranderd misschien binnenkort ook wel weer
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooie foto's Jeroen.
En ja, een heel andere tak van sport :-)

De laatste foto met Tjitske vind ik absolute klasse.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Anoniem 3

Mooie serie, Jeroen.
Ik zie dat je voor de laatste foto toch weer naar de DD bent getogen...
Foto 5 spreekt mij het meeste aan en dan vooral haar ogen.
Ik zal jouw huidige werk ook meer gaan volgen dan het voetbal...
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dappere beslissing en een hele overstap inderdaad, succes ermee!

Over de voetbalresultaten was ik altijd enthousiast.
Heel eerlijk gezegd kan ik dat van deze resultaten nog niet zeggen.
Misschien ook omdat het losse beelden zijn en geen serie.

Maar met jouw kennis en kunde denk ik dat dit vast nog wel gaat veranderen op korte termijn.
Dus ik wacht in spanning af... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dank voor de commentaren.

Alle begin is moeilijk Frank. Ik heb misschien een shoot of 8 gedaan nu. En ik moet ook gewoon bekennen dat het voor mijn voetbalwedstrijden ook een half seizoen duurde voordat ik er een fatsoenlijke plaat van niveau uit wist te halen. En het duurde wel een seizoen of twee voordat ik echt landelijk/internationaal verkoopbaar materiaal had. Maar geduld is een schone zaak. Ik vind het in ieder geval een stuk leuker dan voetbal en dat ik er geen knaak mee verdien (het kost alleen maar geld) is totaal geen probleem op die manier. Zie toch liever leuke dames dan van die zwetende mannen :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar