Jet en Buck in studio

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
wernerfotografie

Hallo allemaal !

Tijdje niks van me laten zien kwa fotos maar hieronder een foto die ik heb geschoten van mijn vriendin Jet en onze labrador genaamd Buck.

Graag op of aanmerkingen.

Groeten Werner


33241

peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Werner,
Mooie hond heb je. En nog een leuke vriendin ook :P
Ze staan er goed op zo met z'n tweeën.
Kan zo aan de muur zou ik zeggen.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
wernerfotografie

Dankje Peter, ben ook blij met ze haha!

Iemand anders nog op of aanmerkingen?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Leuk stel hoor!

Wel ietsje krap in het kader, maar afwijkend formaat is wel leuk.
Misschien het odnerste catchlight in de ogen even wegwerken nog?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik was ook aan het twijfelen aan de onderste catchlight, en voornamelijk boven ietsjes erbij (zonodig onder links en rechts ook maar boven is wat TE krap)
verder.. topperrrr! :)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
wernerfotografie

Bedankt voor jullie reacties. Dat hij krap gekaderd is ben ik helemaal mee eens. Ik heb de neiging om al mijn fotos heel krap de kaderen. Dat doe ik al tijdens het schieten. Ik crop ze dus niet zo strak, maar dat doe ik al tijdens het schieten haha! Nieuwe leerdoel voor mij!

Mbt de tweede catchlight: wat is daar mis mee of waarom oogt dat dan zo raar? Ik stoor me daar totaal niet aan namelijk, vind die extra sparkel wel wat hebben... Graag verneem ik jullie mening daarover.

Groeten Werner!
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Zelden zo'n leuke foto gezien met mens en dier!
Goede compositie van de modellen.
Wel valt mij de donkere plek onder de neus op.
Maar de blik van de hond, geweldig......
Ook de achtergrond kleur vind ik mooi bij het geheel passen.
Ik stoor mij niet aan de catchlight....
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Leuke foto. Mooi gekaderd, hou ik van. Je niet aan de standaard houden. :-)
Ben het met je eens dat het catchlight een sparkel extra geeft..
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Ik vind het een heel mooie foto, alleen zou ik nog even zijn ooghoeken schoonpoetsen.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
wernerfotografie

Thnx voor jullie reacties !

@Carla : Buck kan je ook heerlijk aankijken met die mooie ogen van hem haha. Jij hebt over een donkere plek onder de neus? Dan ga ik uit dat je het over de neus van mijn vriendin hebt? Ik zie niet echt een donkere plek onder haar neus.. Kan je iets specifieker zijn zodat ik daar in vervolg op kan letten? Ik zie namelijk nergens storende plekken / schaduwen.

@veldje : Het standaard kaderen is ook niet echt mijn ding, maar afgelopen tijd wel paar keer de deksel om mijn neus gekregen als ik hem ging laten uitprinten bij een fotozaak. Daar hebben ze er nog wel eens een handje van om er hier en daar nog paar millimeters er van af te halen, want bij mij niet zo goed uitkomt vanwege het " strakke" kaderen.

@Redone : Eens, had ik nog iets beter kunnen en moeten doen! zal daar voortaan nog wat beter op letten.
wernerfotografie

Thnx voor jullie reacties !

@Carla : Buck kan je ook heerlijk aankijken met die mooie ogen van hem haha. Jij hebt over een donkere plek onder de neus? Dan ga ik uit dat je het over de neus van mijn vriendin hebt? Ik zie niet echt een donkere plek onder haar neus.. Kan je iets specifieker zijn zodat ik daar in vervolg op kan letten? Ik zie namelijk nergens storende plekken / schaduwen.

@veldje : Het standaard kaderen is ook niet echt mijn ding, maar afgelopen tijd wel paar keer de deksel om mijn neus gekregen als ik hem ging laten uitprinten bij een fotozaak. Daar hebben ze er nog wel eens een handje van om er hier en daar nog paar millimeters er van af te halen, want bij mij niet zo goed uitkomt vanwege het " strakke" kaderen.

@Redone : Eens, had ik nog iets beter kunnen en moeten doen! zal daar voortaan nog wat beter op letten.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Hoi Werner.

Er zijn meerdere redenen waarom meerdere catchlights in de ogen te vermijden.
Meest belangrijke is dat het vaak wat onnatuurlijker overkomt dan 1 lichtbron in de ogen.
Maar als het voor jouw mooier is, vooral zo laten zou ik zeggen.. ;<)

Overigens hou ik zelf ook van krap kaderen hoor.
EN inderdaad wordt dat niet altijd (of meestal eigenlijk niet) gewaardeerd...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLON Overigens hou ik zelf ook van krap kaderen hoor.
EN inderdaad wordt dat niet altijd (of meestal eigenlijk niet) gewaardeerd...
Ach Frank, je moet maar zo denken, we voldoen niet aan de norm...gelukkig maar :lol:
groetjes,
Rob
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

wernerfotografie schreefCOLONafgelopen tijd wel paar keer de deksel om mijn neus gekregen als ik hem ging laten uitprinten bij een fotozaak. Daar hebben ze er nog wel eens een handje van om er hier en daar nog paar millimeters er van af te halen
Voor mij is dit de reden dat ik mijn foto's altijd af laten drukken met een witte rand. Wellicht ook een tip voor jouw.
Kijk ook eens op mijn Flickr
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Waarschijnlijk ben ik dus de enige die het ziet, maar idd precies onder haar neus is de huid donkerder.
Maar als jij het niet ziet, dan zal waarschijnlijk mijn beeldscherm het anders weergeven.....
Winy
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2011 15:40

Mooie foto, fraai belicht en ook een goed kader. Ik vind alleen die (fraaie) hond wat dominant overkomen op deze foto, maar daarom staat ie wellicht ook in de rubriek natuur/dieren. Waarschijnlijk heb je ook op de hond scherp gesteld. Voor een hondenliefhebber kan ik me dat voorstellen.
Persoonlijk zou ik er voor gekozen hebben je vriendin ietwat hoger in beeld te plaatsen dan de hond en ook op je vriendin scherp te stellen. Wat ouderwets misschien, maar ach, ik val dan ook meer op vrouwen dan op honden:-] Ik ben trouwens nieuwsgierig of je een dergelijke positie ook hebt uitgeprobeerd?
Je idee vind ik wel erg leuk.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Winy schreefCOLONMooie foto, fraai belicht en ook een goed kader. Ik vind alleen die (fraaie) hond wat dominant overkomen op deze foto, maar daarom staat ie wellicht ook in de rubriek natuur/dieren. Waarschijnlijk heb je ook op de hond scherp gesteld. Voor een hondenliefhebber kan ik me dat voorstellen.
Persoonlijk zou ik er voor gekozen hebben je vriendin ietwat hoger in beeld te plaatsen dan de hond en ook op je vriendin scherp te stellen. Wat ouderwets misschien, maar ach, ik val dan ook meer op vrouwen dan op honden:-] Ik ben trouwens nieuwsgierig of je een dergelijke positie ook hebt uitgeprobeerd?
Je idee vind ik wel erg leuk.
En toch vind ik de onderdanige houding van zijn vriendin tegenover haar hond net iets extra geven aan deze mooie plaat.
Verder stoort dat donker stukje onder haar neus me niet ( is ook niet overdreven donkerder ) maar volg ik wel de onnatuurlijkheid van die meerdere catchlights in de ogen.
Maar da's kwestie van smaak.
Zou wel willen weten hoe de setup was, gezien ik me hierin wil verdiepen.

Groeten.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
wernerfotografie

Thnx voor reacties en zal morgen hier inhoudelijk op terug reageren! Ik ga nu lekker slapen!
wernerfotografie

peter1970 schreefCOLONVoor mij is dit de reden dat ik mijn foto's altijd af laten drukken met een witte rand. Wellicht ook een tip voor jouw.
Goede tip ! Thnx !! ga ik volgende keer doen!!
Winy schreefCOLONMooie foto, fraai belicht en ook een goed kader. Ik vind alleen die (fraaie) hond wat dominant overkomen op deze foto, maar daarom staat ie wellicht ook in de rubriek natuur/dieren. Waarschijnlijk heb je ook op de hond scherp gesteld. Voor een hondenliefhebber kan ik me dat voorstellen.
Persoonlijk zou ik er voor gekozen hebben je vriendin ietwat hoger in beeld te plaatsen dan de hond en ook op je vriendin scherp te stellen. Wat ouderwets misschien, maar ach, ik val dan ook meer op vrouwen dan op honden:-] Ik ben trouwens nieuwsgierig of je een dergelijke positie ook hebt uitgeprobeerd?
Je idee vind ik wel erg leuk.
Hoi Winny, Zo heb ik er eigenlijk niet naar gekeken. Onze hond is alles behalve dominant hoor haha. Bedoeling was in iedergeval dat de bovenkant van mijn vriendin haar hoofd net zo hoog was als de kop van de hond. Ja de ogen van mijn vriendin die staan dan wel iets lager als die van onze hond. Ik heb ook geen fotos waar ik dat wel duidelijk anders heb. Ik moet ook zeggen dat ik me niet hier aan stoor. Je zegt dat ik heb scherp gesteld op de hond of op mijn vriendin. Dat maakt toch niet uit waar ik dan op scherp heb gesteld. Aangezien deze foto met een hoge diafragma heb geschoten (studio) maakt het niet uit waar ik precies scherp op stel, scherp zullen allebij toch wel zijn :D

CrisM schreefCOLONzijn vriendin tegenover haar hond net iets extra geven aan deze mooie plaat.
Verder stoort dat donker stukje onder haar neus me niet ( is ook niet overdreven donkerder ) maar volg ik wel de onnatuurlijkheid van die meerdere catchlights in de ogen.
Maar da's kwestie van smaak.
Zou wel willen weten hoe de setup was, gezien ik me hierin wil verdiepen.

Groeten.
Catchlight is inderdaad een kwestie van mijn smaak :D. Als je goed kijkt in de ogen veraden de catchlight ook een klein beetje de setup ;). Omdat deze "shoot" in een hele kleine huiskamer gedaan werd had ik niet veel keuze om te schuiven met mijn lichten. De andergrond was een rol gordijn die voor onze ramen hingen. Deze heb ik helemaal naar beneden gerold. Als lichtsetup heb ik mijn 2 softboxen van Elinchrome D lite 4 op het onderwerp gericht. 1 softbox van boven naar beneden laten richten en de andere van beneden omhoog laten richting. En precies tussen de 2 softboxen had ik genoeg ruimte om de foto te maken. Zo kon ik mijn vriendin en Buck egaal verlichten.(zat wel ruim 1,5 meter tussen achtergrond en mijn vriendin en hond.)

Mochten er meer vragen zijn dan hoor ik het graag !
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Gisteren zag ik de foto en dacht gelijk "mooie foto".
Vandaag nog eens bekeken maar ik dacht wel, zou ie niet nog mooier geweest zijn als je vriendin meer op oog-hoogte met de hond zou zijn (dus ogen van hond en vriendin op ongeveer gelijke hoogte). Daarna eens de reacties gelezen en ik zie dat alleen Winy hier een opmerking over maakt. Maar daar kan ik me dus helemaal in vinden. Scherpte vind ik top.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar