canon 70-300 IS USM vs Tamron 70-300 VC vs alternatief

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Sorry hoor... Waarom moeten "wij" overtuigd zijn...?
Volgens mij zijn de meningen aardig gelijk.
Als jij blijft twijfelen kunnen wij daar niets aan doen....

De 70-200 f4 is , zeker voor dat geld, echt een topper.
Wat bouw- en beeldkwaliteit betreft zijn de andere niet te vergelijken.
Nadeel; hij heeft geen IS. Mede daardoor ook het " kleine" prijskaartje voor deze L.

Dus heel eenvoudig.
Ga je voor de meeste belangrijke punten die je noemt in je vraagstelling; de 70-200
Is het laatste punt van de onvaste hand doorslaggevend en wil je op de rest concessies doen, de 55-250. Hoewel IS ook daar niet zaligmakend is en juiste combinatie van diafragma, sluitertijd en ISO altijd belangrijk blijft. Zeker als je veel op telebereik werkt, waar de goedkopere dus al meer licht nodig hebben.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Meer dan dit kunnen we je niet adviseren toch. Wat wil je eigenlijk nog horen dan?

Het enige puntje is dus wss de aanwezig- of afwezigheid van de IS.

Ben zelf ooit begonnen met de 70-200 f4 non IS en wat een super lens was dat, IS absoluut niet gemist.

Nu stop ik maar, want val steeds in herhaling;)

't Is aan jou de keus.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Wil je overtuigd worden? Hier het uiterste van mijn camera met 70-200 F/4. Opname vandaag gemaakt tijdens de schemering.

Op hoge ISO, diafragma vol open, met lange sluitertijd en op tele, uit de hand en dan nog zo kunnen croppen... Chapeau voor de 70-200!

Exif: 105mm, 1/50sec, ISO 1250, F/4
DIt kan met geen enkele 70-300 non L!!!! neem dat van mij aan.

34718

34719

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
timvk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2012 13:51
WoonplaatsCOLON Voorne Putten

Geweldig mooie opname!!!! Jullie hebben me echt een duidelijk beeld gegeven qua keus van lens voor mijn budget range, dank daarvoor.

Ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijk gaat worden als reparatie sowieso kansloos is......

Tot snel.
Canon EOS 450D Tamron 17-50 F/2.8 VC Canon 70-200L F/4 IS USM
sonics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2011 19:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik heb zelf een 100mm f/2 en 200mm L f/2.8 II. Tweede hands zijn beide zeer betaalbaar (ik betaalde 330 euro voor de 100mm eerste en 450 euro voor de 200mm L.)

Beide zijn rag scherpe lenzen, kleuren van beide zijn erg goed, snel niets over te klagen, maar het zijn wel prime lenzen.

Ik gebruik ze op een 5D. De hoeken zijn bij beide op f/2.8 heel scherp en op f/2 bij de 100mm iets minder maar zeer aanvaardbaar.

Ik mis de zoom wel eens. Wellicht dat ik ooit mijn 200mm weer verkoop en er een 70-200L IS f/4 voor terug koop (met bijbetaling).
De IS versie blijkt optisch iets beter te zijn.
Op mijn 200mm vind ik f/2.8 in de meeste gevallen overkill - behalve bij concerten met grote afstand tussen mij en artiest - maar dit is op een fullframe camera.

Mijn 100mm zal nooit weg gaan. Die is veel te veelzijdig voor mij :)
Canon 5D + grip met een Tokina 17mm RMC f/3.5, Tamron 28-75mm f/2.8, Zeiss ZE 35mm f/2, Canon 40mm STM, Canon 100mm f/2, Canon 200mm L II f/2.8 en een speedlite 430ex ii
timvk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2012 13:51
WoonplaatsCOLON Voorne Putten

Zoals jullie wellicht in het topic '70-300 gestoten' hebben gelezen. is hij weer gemaakt voor een heel erg schappelijk bedrag. Betekent niet dat deze discussie geheel nuttteloos is geweest. Ik heb van jullie een goed beeld gekregen van de pro en cons dus dank daarvoor.
Canon EOS 450D Tamron 17-50 F/2.8 VC Canon 70-200L F/4 IS USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar