de 2 laatste shoots van 2012 in de studio

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Van de laatste twee shoots tevens ook de laatste voor dit jaar.
ik heb ze met erg veel plezier gemaakt, en dat is hopelijk ook terug te zien in de resultaten.
Ben er zelf dik tevreden over (voor dit moment, er is altijd ruimte voor verbetering natuurlijk) , ben benieuwd of jullie er ook zo over denken.

Als laatste, een heel mooi uiteinde van 2012, en een goed (begin) van 2013 !!


#1

34825

#2

34824

#3

34823

#4

34822

#5

34821

#6

34830

#7

34829

#8

34828

#9

34827

Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Die zonder dikke buiken smaken me geweldig!
Knap werk!
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

ik ben juist voor de eerste serie, mooi van licht, mooie poses model en lekkere bewerkingen.
de zwangerschapsshoot is mooi intiem genomen, maar je hebt daar heel wisselende kleurstellingen en dat lijkt me voor zoiets niet zo goed werken. Bij de laatste vind ik het licht wat minder mooi in de gezichten (ik weet hoe lastig dat is als je ook de buik mooi wilt belichten ), bij de minddelste 2 zou ik de kleur tussen beide indoen denk ik de eerste vind ik wat rood/oranje, de tweede ietsje te paarsig. Beetje richting de kleur van je model (foto 1) lijkt me het meest natuurlijk. De eerste zwangerscahpsfoto is weer heel sfeervol !!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@CrisM bedankt voor je reactie, waarom spreken de dikke buiken je niet aan ?

@PP ook bedankt voor je reactie.
Waarom zou de wisselende kleurstellingen niet werken, ik snap je punt niet helemaal ?
De opmerking van de foto waar moeder en dochter naar de buik kijken ben ik het deels met je eens, maar leg ik daar te veel licht dan wordt de aandacht te veel daarna toe getrokken (denk ik )
De eerste foto van de zwangerschap serie vind ik zelf ook mooi, maar de mooiste van die serie vind ik zelf foto 8, blijft een persoonlijk iets natuurlijk.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

@Ganz: omdat dikke buiken bij mannen horen...
Je moet er dus niets achter zoeken hoor ;-)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

3, 5 en nr,9... 8)
Ik persoonlijk zou in foto 3 de kleur van haar ogen erin laten.... :oops:
Ik doe he je in elk geval niet na :mrgreen:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ganz schreefCOLON@CrisM bedankt voor je reactie, waarom spreken de dikke buiken je niet aan ?

@PP ook bedankt voor je reactie.
Waarom zou de wisselende kleurstellingen niet werken, ik snap je punt niet helemaal ?
De opmerking van de foto waar moeder en dochter naar de buik kijken ben ik het deels met je eens, maar leg ik daar te veel licht dan wordt de aandacht te veel daarna toe getrokken (denk ik )
De eerste foto van de zwangerschap serie vind ik zelf ook mooi, maar de mooiste van die serie vind ik zelf foto 8, blijft een persoonlijk iets natuurlijk.
Het kleurgebruik is gewoon mijn eigen beleving hierin en natuurlijk geen wet of zo. Zelf pas ik ook meestal een bewerking toe die ik het best bij een foto vind passen. Bij zo,n mooie zwangerschapsreportage word ik persoonlijk een beetje onrustig als de bewerking per foto flink verschilt, ik zou daar dan meer eenheid in aanbrengen bv een stijl van zww gecombineerd met een kleurtint voor de kleurenfotos foto 8 is natuurlijk heel mooi en hoort erbij, maar kam je super veel tegen bij zwangerschapsshoots (en terecht), wardoor je minder verrast wordt.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@ChrisM : geen onderbouwing, wel een leuk antwoord !! :)
@Mozes : bedankt voor je reactie !! , z/w met kleuraccenten is zo 1980 :)
@PP je hebt op zich wel een punt denk ik, maar zoals je zelf al zegt, het is redelijke lastig thema met weinig speelruimte. Alles draait om die buik.
De moeder wilde een paar sfeerfoto's ik denk dat met dat aardig gelukt is, de moeder is er iig blij mee.
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Vind nummer 5 briljant, prachtige smooth textuur van de huid, mooie belichting, interessante compositie en aparte kleuren.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Bedankt Robert62 (beter laat dan nooit zullen we maar zeggen toch :) )
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ook eerder gemist kennelijk. Foei ik...

Jammer dat je ze niet even gesplits hebt in aparte topics.

Nummer 3 bevalt me wel, maar het manchet stoort me teveel helaas.
En nr5 is idd prachtig, zelfs de toning smaakt mij in dit geval.. ;<)

De de zwangerschapsshoot vind ik het licht mooi integer gebruikt..
Zou van mij teouwens helemaal in z/w mogen, denk dat met name 8 daar nog sterker door wordt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLONOok eerder gemist kennelijk. Foei ik...
Je bent niet de enige Frank! En ik ben blij dat dit topic weer naar boven kwam drijven dus, want ik werd gelijk door de eerste foto geraakt! Prachtig zacht licht en een hele mooie blik van je model.. ik kan ernaar blijven kijken!
En door dat mooie licht vind ik nr 3 ook erg mooi...
Bij 5 zit ik een beetje op de wip... Ik vind het licht, de pose en je crop hier heel goed werken, echter ben ik niet zo van je witbalans gecharmeerd. Ik begrijp dat het expres is, althans.. daar ga ik toch wel vanuit :D Maar voor mij doet dat hem niet

De andere foto's zijn ook zeker mooi, maar deze sprongen er toch wel voor me uit!
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@ Frank, het is je vergeven hoor, dat je nu pas reageert !! :) leuk dat foto 5 zoveel stof doet opwaaien .... over de z/w omzetting van de zwangerschap foto's je kon wel eens een goed punt hebben idd.
@ Rocker bedankt, leuk reactie over foto 1, altijd leuk om te horen toch !, foto 5 is inderdaad bewust zo gedaan, vaak is het zo je vind het mooi, of niks aan.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik ben het eens met de opmerking dat je de serie beter in tweeën had kunnen splitsen.
#1 tot en met #5 vind ik erg fraai (ik ben ook niet zo'n buikenman).

Voor mij is #5 de topper. Ik vind dat de keuze voor een niet-standaard witbalans hier uitstekend heeft uitgepakt!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar