Feestmaal voor vlinder

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sonics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2011 19:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Feestmaal voor vlinder

Afbeelding
Canon 5D + grip met een Tokina 17mm RMC f/3.5, Tamron 28-75mm f/2.8, Zeiss ZE 35mm f/2, Canon 40mm STM, Canon 100mm f/2, Canon 200mm L II f/2.8 en een speedlite 430ex ii
Anoniem 3

De foto ziet er van boven af gemaakt erg plat uit.
Alle onderwerpen, vlinder, fruit en ondergrond in hetzelfde vlak/.

Je had de vlinder m.i. beter van voren kunnen portretteren, of in ieder geval vanuit een andere hoek.
De scherpte is wat mij betreft OK.
sonics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2011 19:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Had ik dan niet de boel verpest vanwege de zeer geringe scherptediepte die je hebt op zo'n korte afstand als je het vanuit een andere hoek neemt?
Ik wilde het trouwens ook zo op de foto hebben.
Telescoop schreefCOLONDe foto ziet er van boven af gemaakt erg plat uit.
Alle onderwerpen, vlinder, fruit en ondergrond in hetzelfde vlak/.

Je had de vlinder m.i. beter van voren kunnen portretteren, of in ieder geval vanuit een andere hoek.
De scherpte is wat mij betreft OK.
Canon 5D + grip met een Tokina 17mm RMC f/3.5, Tamron 28-75mm f/2.8, Zeiss ZE 35mm f/2, Canon 40mm STM, Canon 100mm f/2, Canon 200mm L II f/2.8 en een speedlite 430ex ii
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik ben het wel eens met Gabriel.
Zo recht van boven is alles scherp, maar is de foto niet echt aantrekkelijk om naar te kijken.
Ook de niet interessante delen (het oude fruit en de steen waarop het licht) zijn namelijk scherp en leiden de aandacht af en diepte ontbreekt.
Door de foto meer onder een hoek te nemen had je precies dat deel scherp kunnen krijgen dat voor anderen interessant is om naar te lijken.

Je kunt hier op het forum veel vlinderfoto's bekijken. Kijk eens bij anderen hoe zij dit hebben gedaan en bepaal voor jezelf wat jij een mooie foto vind en waarom?.
kijk bv eens hier:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... f#p1129485
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 6b2b04dfdf
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... f#p1068707

... en ja, ook zij nemen wel een een foto recht van boven. Maar dan toch net iets minder recht dan bij deze.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Als je , zoals Gabriël aangeeft, de vlinder vanuit een ander (misschien spannender) standpunt vastlegt krijg je inderdaad een geheel andere foto :wink: .
Hier kies je voor een soort van stilleven waarbij de vlinder ook nog eens erg centraal staat.
Maar dat was ook je bedoeling, mooi toch ?

Jan
Canon materiaal
sonics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2011 19:30
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Dit is een andere die ik gemaakt hebt.

Afbeelding
Canon 5D + grip met een Tokina 17mm RMC f/3.5, Tamron 28-75mm f/2.8, Zeiss ZE 35mm f/2, Canon 40mm STM, Canon 100mm f/2, Canon 200mm L II f/2.8 en een speedlite 430ex ii
Anoniem 3

Dat bedoel ik dus!
Zo staat de vlinder er levend op en niet als eentje uit een dode vlindercollectie.
Mooi, deze.
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Met alle respect hoor maar ikzelf zou nooit een vlinder fotograferen zittend/etend op fruit.
Is wellicht persoonlijk maar ik vindt het gewoon niet mooi.
Anoniem 3

Off topic:
Jos Images schreefCOLONMet alle respect hoor maar ikzelf zou nooit een vlinder fotograferen zittend/etend op fruit.
Is wellicht persoonlijk maar ik vindt het gewoon niet mooi.
Hoe dan wel? Misschien dat TS iets aan een gouden tip heeft...
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Telescoop schreefCOLONOff topic:
Jos Images schreefCOLONMet alle respect hoor maar ikzelf zou nooit een vlinder fotograferen zittend/etend op fruit.
Is wellicht persoonlijk maar ik vindt het gewoon niet mooi.
Hoe dan wel? Misschien dat TS iets aan een gouden tip heeft...

Oke.
Allereerst leer je vlinder kennen. Hoe beter je de vlinder kent des te groter is de slagingskans. Leer het gedrag van de vlinder en waar het van leeft (welke bloem). Een vlinderkas is leuk maar vaak ook erg warm en wat donkerder dan buiten. Als het warm is zijn de vlinders het actiefst. Probeer dus vroeg of laat op pad te gaan. Maak weinig bewegingen en let ook op je schaduw. Vlinders fotograferen bij veel wind is een uitdaging. Neem een schermpje mee. Kijk op sites waar de vlinders te vinden zijn. Let op je achtergrond.
Ach....ik kan nog wel uren door gaan.
Veel succes!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar