Van niets naar iets....

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Manuel79
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2008 19:10
WoonplaatsCOLON Zwolle

Goedemorgen,

Ik ben van plan om me wat meer met fotografie bezig te houden. Dat betekent voor mij niet alleen maar rondneuzen op dit geweldige forum, maar nu zelf ook druk bezig te gaan met fotograferen, posten met als resultaat mooie, scherpe en leuke foto's.

Mijn camera is nog steeds de 450D met een naar alle waarschijnlijkheid een kapotte Tamron lens. Hij geeft een foutmelding tussen de camera en de lens. Alle contactpunten zijn schoongemaakt en nog steeds de foutmelding. Morgenavond maar even naar Keuzekamp in Zwolle, maar daar wil ik ook gaan kijken voor een nieuwe lens. Portret- en landschapfotografie heeft mij altijd het meest getrokken.

Dus tijd voor stap 1: het kopen van een nieuwe (tweedehandse) lens geschikt voor portret en/of natuur/landschapfotografie. Wie heeft er tips betreft een goede (Canon) lens voor een beginner?

Daarna ben ik van plan om wat expositiefoto's van deze site als voorbeeld te nemen en deze proberen te evenaren, puur om mijn camera en lens wat beter te leren kennen. Deze foto's zal ik op dit forum gaan zetten zodat de kenners hier deze foto's van commentaar kunnen voorzien. ;)

Groeten Manuel
Canon Eos 450D, Canon 18-55, Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Hallo Manuel.

Misschien is een budget vermelden wel handig voor adviezen.
Dat geeft of een beperking of juist ruimte voor beter advies.

In eerste instantie denk ik aan een canon 15-85.
Zeer alround, van groothoek tot korte tele op je camera.
En erg scherp. Een "L-lens" zonder rode rand zeg maar.
Een van, zo niet de beste EF-S lens op dit moment Maar die gaat nieuw richting 625 euro.

Veel goedkopere optie is de (eventueel 2e hands) kitlens, de 18-55 IS II.
Levert best heel acceptabele resultaten en nieuw te koop voor ong. 75 euro.
En krijg je daarmee de smaak weer te pakken kun je altijd nog upgraden als je tegen grenzen aanloopt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Helemaal eens met Frank en ik vind je aanpak om eens met wat foto's van het forum aan de slag te gaan een hele goede.
Je hebt dan een gericht onderwerp waar je je op los kunt laten.
Anders is het vaak zoeken naar iets, terwijl er zoveel voor het "oprapen" ligt.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Manuel79
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2008 19:10
WoonplaatsCOLON Zwolle

Bedankt voor de reacties. Het budget is inderdaad wel handig om te vermelden. Omdat ik beginner ben wil ik het budget nog niet te hoog instellen, maximaal 200 euro voor een lens. Op het moment dat ik meer bijgeleerd heb, kan ik altijd nog upgraden naar een betere lens...
Canon Eos 450D, Canon 18-55, Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

weet je zeker dat het aan je objectief ligt of kan het ook aan de camera liggen? omdat je maar 1 lens hebt. wat je kan doen is kijken naar je foto's op hoeveel mm je deze hebt geschoten blijkt dat je veel op bv 100mm foto's maakt dan is de 18-55 misschien weer niet z'n goede keus. anders zou ik ook voor die gaan.
kom je wel op die 100 mm uit dan zou ik dit overdenken. (ietsje over budget) http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... 1-occ.html" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Manuel79
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2008 19:10
WoonplaatsCOLON Zwolle

Wat zouden jullie zeggen van de Canon EF-S 55-250 f4-5.6 IS II als je kijkt naar mijn voorkeur voor landschap/natuur- en portretfotografie?
Canon Eos 450D, Canon 18-55, Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Laat ik voorop stellen dat een budget van 200 euro net erg ruim is om alles goed te behappen wat op je lijstje staat.
Je reageert niet op de spreker voor je. Hoeveel mm gebruik je gemiddeld?
Wamt tussen de 18 m, die je gewend was en 55 mm zit wat beeldvullong betreft heel veel verschil.
Die ga je missen.Maar de 55-250 is een prima lens, geld zeker waard.
Koop er een 2e hand kitlens bij voor een paartientjes en je kunt uitstekend vooruit.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Ik heb nog wel een zeer weinig gebruikte EF 28-200 USM liggen. Best scherpe platen voor een redelijk budget. Alleen de wat meer groothoek is dan een gemis. Ik heb met deze lens m'n meeste vakantiefoto's gemaakt omdat deze ook niet al te zwaar is. .. Wel is dan je gehele budget van 200 in 1 keer op ;)
Manuel79
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2008 19:10
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb nog niet gekeken hoeveel mm ik over het algemeen gebruik.. zit nog op het werk... ;)

@Motorbart: sorry, ik ga toch voor nieuw... maar bedankt voor het aanbod.
Canon Eos 450D, Canon 18-55, Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
glowingeddy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010 10:24

ik denk dat een 2e handse 18-55 IS + 55-250 IS ideaal is in deze situatie met dit budget of als je het budget iets kan rekken dan deze 2 nieuw kopen
kajotan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2010 20:02
WoonplaatsCOLON Zwolle

Die 55-250mm he ik recent verkocht voor 125 euro, voor 200 euro kun je beide lenzen makkelijk kopen (55-250 via marktplaats en de kitlens nieuw kopen).
Misschien is dit wat? http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5DMK2 + Canon Batterygrip, Canon 24-105mm F/4 USM L , Canon 50mm F/1.8 II, Canon 70-200 F/4 USM L
Manuel79
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2008 19:10
WoonplaatsCOLON Zwolle

Vandaag een 2e-hands 18-55 en een 55-250 lens binnen gekregen, nu kan het (leren) fotograferen beginnen!!
Canon Eos 450D, Canon 18-55, Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar