Loonse en Drunense duinen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Eagles
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2013 08:13

Foto #1

36130

Deze foto heb ik 3x gemaakt, telkens wilde ik de focus op mijn vriend zetten maar focuste hij hem op de takken. Ik kreeg het maar niet voor elkaar!
Ik werkte met mijn Canon 650d en had een 18-55mm lens erop zitten. Zat op AV functie.

Foto#2

36129

Bij deze foto zat ik weer in AV en ik wilde een foto van de honden maken, echter is hij veel te bewogen.
Geloof dat ik hem in de TV stand had moeten zetten maar met welke sluitertijd zou hij het beste uit gekomen zijn denken jullie?
(Overigens zelfs camera en lens als hierboven)

Foto #3

36128

Deze foto is veel te overbelicht. Op de camera zelf viel dat mee, maar ja op dat kleine schermpje zie je het ook niet goed.
Had ik mijn iso aan moeten passen of iets anders?
Wanneer ik inzoomde kreeg ik ze redelijk goed.

Wil er wel bij zeggen dat ik pas voor de 3e keer mijn camera gebruik.. Dus heb nog alle hulp nodig!
Alvast bedankt :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hmmm, drie foto's en drie keer mislukt.

Wel goed dat je ze post. Zonder posten en thuis op de bank blijven zitten zal je niet helpen om ze beter te maken.

Wat had ik gedaan in deze gevallen.

1) Ik had 1 scherpstelpunt gebruikt, het middelste in dit geval. In dat geval had ik namelijk geweten waar de camewra op scherp zou stellen en dat was op het punt waarop ik het wilde. Nu heeft hij de takken gepakt. Maar kort voordat de camera klaar is met scherpstellen lichten de puntjes waar hij op scherpsteld op en kun je ze ook nog zien als de camera piept met zijn focus-conformatie-piepje (kijk, zo leer je ook nog moeilijke woorden)
Daarnaast had je dit verschil van scherpte denk ik ook wel door de zoeker kunnen zien.

2) De hondjes zijn inderdaad bewogen. Met stand Av zou de camera nog wel een snelle sluitertijd hebben kunnen kiezen, mits daar voldoende licht voor was. Maar in stand Av is de sluitertijd variabel en zoals je het zelf aangeeft was een vaste sluitertijd misschien beter. Qua sluitertijd zou ik hier ergens rond de 1/500 gaan zitten. In de zomer nog wat hoger (maar daar is nu niet voldoende licht voor)

3) Lastig te zeggen wat hier mis is gegaan. het zand en de lucht verschillen niet veel van elkaar, dus een te groot contrast kan het niet wezen. Hier had je wel wat aan het schermpje van je camera gehad. Niet zozeer de foto, maar meer het histogram. Dat had je verteld dat er erg veel licht in de foto had gezeten.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Eagles
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2013 08:13

@fotojeroen, heb uiteraard meer foto's maar hier wilde ik juist bij weten wat mis is gegaan ;-)

1. dat ik de middelste had moeten gebruiken snap ik.. maar hoe kom ik bij alleen die middelste? Welke instelling is dat?
2. met die vaste sluitertijd had ik hem dus moeten pakken?
3. Ik had in histogram idd al kunnen zien dat hij zou mislukken.. alleen hoe had ik hem dan wel mooi kunnen maken? Andere iso of..?
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hoi Eagels,

Ik denk dat Jeroen je al een heel eind op weg heeft geholpen.

Wat betreft je laatste foto. Hier gaf je al zelf aan dat je inderdaad met de iso zou kunnen spelen. Je diafragma wil je bij landschap vaak niet te veel knijpen omdat je alles scherp in beeld wilt hebben. Dit is dus een waarde waar je niet zoveel mee kan spelen. Ikzelf gebruik meestal ongeveer F10.
De sluitertijd had ook nog korter gemogen. Dan komt er minder licht op je sensor en dus is je foto minder belicht.

Achteraf kun je met software ook nog wel wat corrigeren aan de belichting, vooral als je in RAW formaat fotografeert. Software die ik gebruik is Lightroom 4 en PS10 elements.
Er is ook nog een mogelijkheid om ND-filters te gebruiken. Op de foto hieronder zie je het effect van zo'n filter.

36135

Deze filters heb je in verschillende sterktes. Ik heb er zelf geen dus ik kan je hierin niet goed adviseren.

Er zijn op dit forum gelukkig genoeg mensen die hier wel ervaring mee hebben. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Eagles schreefCOLON 1. dat ik de middelste had moeten gebruiken snap ik.. maar hoe kom ik bij alleen die middelste? Welke instelling is dat?
Dat zou ik op jouw camera zo 123 niet weten, daar moet je even je boekje voor raadplegen
Eagles schreefCOLON2. met die vaste sluitertijd had ik hem dus moeten pakken?
Met een vaste sluitertijd die snel genoeg is had je je onderwerp beter kunnen 'bevriezen'
Een vaste sluitertijd van 1/60 had niet geholpen, je moet dan wel hoog genoeg zitten; 1/500 is een mooi uitgangspunt
Eagles schreefCOLON3. Ik had in histogram idd al kunnen zien dat hij zou mislukken.. alleen hoe had ik hem dan wel mooi kunnen maken? Andere iso of..?
Minder belichten. Een ND-filter zou kunnen helpen, maar ik denk dat je met een snellere sluitertijd, kleiner diafragma of lager iso ook al minder licht in je foto had gekregen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Als de symbolen bij de knopjes dezelfde betekenis houden voor de verschillende versies van de ***D series (lijkt me toch wel), stel je AF-punt in met de rechter van de twee knopjes die helemaal rechtsboven aan de achterkant van je camera zitten. Bij de linker van die 2 staat een *, bij de rechter een fotokadertje met 5 kleine vierkantjes erin, die laatste moet je hebben. Als je daarop drukt, kun je vervolgens handmatig je AF-punt kiezen. Zou ik sowieso altijd instellen, de camera heeft geen idee waar jij op wilt scherpstellen, dus zodra je wat creatiever bezig bent, gaat dat gewoon vaak mis. Kun je beter standaard 1 AF-punt selecteren om te gebruiken, en evt camera nog iets verschuiven om de compo te bepalen nadat je hebt scherpgesteld (dus met ontpanknop half ingedrukt, als je die gebruikt voor autofocus).
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Eagles
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2013 08:13

@fotopapa, thnx voor de feedback, had hem inderdaad iets hoger in diafragma moeten zetten, nu stond hij op 3,6 geloof ik. Wel erg laag.
Verder fotografeer ik nog niet in raw omdat ik nog niet aan nabewerking doe. Daar moet ik me eerst in verdiepen en wil me nu eerst verdiepen in de camera zelf.. Maar thnx voor de tip, kan ik later zeker gebruiken net zoals de tip over de filter!

@fotojeroen, kun je een sluitertijd van 1/500 dan wel uit de hand schieten? En sluitertijd zit in Tv toch, niet in Av? (dat zei je in je eerste reactie) Of haal ik ze nu zelf door de war?
Oh ja heb gekeken naar de iso, die stond al op 100 dus lager kon niet.. Maar ben al beter op weg geholpen in ieder geval, bedankt!

@Staartjager, ja dat knopje zit er bij mij ook.. Thnx ga ik daar eens mee spelen!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je hebt zelf de controle over de sluitertijd in stand Tv. 1/500 kan makkelijk uit de hand.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Eagles schreefCOLON@fotojeroen, kun je een sluitertijd van 1/500 dan wel uit de hand schieten? En sluitertijd zit in Tv toch, niet in Av? (dat zei je in je eerste reactie) Of haal ik ze nu zelf door de war?
Oh ja heb gekeken naar de iso, die stond al op 100 dus lager kon niet
Eagles, je krijgt nu een aantal goedbedoelde tips en adviezen, maar ik denk dat je jezelf eerst wat meer in de theorie en basisbegrippen van het fotograferen moet verdiepen :wink: .
Je bent nog een 'groentje' zeg je zelf dus dat nemen we je niet kwalijk.
Bij het maken van een foto heb je in het kort gezegd te maken met 3 dingen: compositie, belichting en scherpstelling.
# Compositie is wat je op de foto terug wil zien en bepaal je zelf door te kijken door de camera, eventueel jezelf naar links of rechts, dichterbij of verderaf tov je onderwerp te verplaatsen (of door in- of uit te zoomen).
# Belichting is of de foto (en dus wat je daarop ziet) goed belicht is, dus niet te licht of te donker. Afhankelijk van hoeveel licht er de lens binnenkomt zul je de instellingen van je camera moeten aanpassen (dus aan de 'knopjes' draaien). Belichtingsdriehoek is hierbij het sleutelwoord. Zowel met ISO , AV (diafragmakeuze) als TV (sluitertijdkeuze) kun je dit regelen. Bij weinig licht: ISO omhoog, AV 'open' (dus laag diafragmagetal) of snellere sluitertijd TV. Bij veel licht juist andersom. Let wel: je moet natuurlijk wel weten wat het bijkomende effect is van het wijzigen van deze waarden en ze dus toepassen afhankelijk van de situatie en hoe je de foto er uit wilt laten zien (meer of minder scherptediepte bv).
# Scherpte is duidelijk: wat je wilt laten zien (je onderwerp) moet duidelijk herkenbaar, scherp zijn.
Het belangrijkste hierbij is denk ik dat je (goed) scherpstelt (handmatig danwel middels autofocus) op je onderwerp en dat je 'snel genoeg knipt'. En dit is weer afhankelijk van of je zelf een vaste hand hebt en/of dat je onderwerp stil staat of beweegt. Eigenlijk is dit een ervaringskwestie.

Tsjee, het is intussen een heel verhaal geworden, misschien (voor een deel) overbodig, maar wat ik er mee aan wil geven dat je niet zo 1-2-3 advies kunt geven aan iemand hoe een foto te maken. Om dat goed te doen behoor je toch wel te weten wat er gebeurt als je aan het een of ander wieltje van je camera draait :wink:
Ga maar eens aan de slag . . .
Canon materiaal
kayaker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2012 00:42

Nog een kleine tip over het punt kiezen waar je op scherp wilt stellen: Bij de 650d kun je heel simpel met je vinger op het scherm tikken om dat specifieke AF-punt te kiezen (nadat je met de knop rechtsboven achter op de camera het menu van punten kiezen te voorschijn haalt). Wil je even later een ander AF-punt proberen, dan wissel je met hetzelfde gemak, zonder door allerlei punten heen te moeten scrollen met andere toetsen of zo.
Gebruikers-avatar
Eagles
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2013 08:13

Jumper schreefCOLON
Eagles schreefCOLON@fotojeroen, kun je een sluitertijd van 1/500 dan wel uit de hand schieten? En sluitertijd zit in Tv toch, niet in Av? (dat zei je in je eerste reactie) Of haal ik ze nu zelf door de war?
Oh ja heb gekeken naar de iso, die stond al op 100 dus lager kon niet
Eagles, je krijgt nu een aantal goedbedoelde tips en adviezen, maar ik denk dat je jezelf eerst wat meer in de theorie en basisbegrippen van het fotograferen moet verdiepen :wink: .
Je bent nog een 'groentje' zeg je zelf dus dat nemen we je niet kwalijk.
Bij het maken van een foto heb je in het kort gezegd te maken met 3 dingen: compositie, belichting en scherpstelling.
# Compositie is wat je op de foto terug wil zien en bepaal je zelf door te kijken door de camera, eventueel jezelf naar links of rechts, dichterbij of verderaf tov je onderwerp te verplaatsen (of door in- of uit te zoomen).
# Belichting is of de foto (en dus wat je daarop ziet) goed belicht is, dus niet te licht of te donker. Afhankelijk van hoeveel licht er de lens binnenkomt zul je de instellingen van je camera moeten aanpassen (dus aan de 'knopjes' draaien). Belichtingsdriehoek is hierbij het sleutelwoord. Zowel met ISO , AV (diafragmakeuze) als TV (sluitertijdkeuze) kun je dit regelen. Bij weinig licht: ISO omhoog, AV 'open' (dus laag diafragmagetal) of snellere sluitertijd TV. Bij veel licht juist andersom. Let wel: je moet natuurlijk wel weten wat het bijkomende effect is van het wijzigen van deze waarden en ze dus toepassen afhankelijk van de situatie en hoe je de foto er uit wilt laten zien (meer of minder scherptediepte bv).
# Scherpte is duidelijk: wat je wilt laten zien (je onderwerp) moet duidelijk herkenbaar, scherp zijn.
Het belangrijkste hierbij is denk ik dat je (goed) scherpstelt (handmatig danwel middels autofocus) op je onderwerp en dat je 'snel genoeg knipt'. En dit is weer afhankelijk van of je zelf een vaste hand hebt en/of dat je onderwerp stil staat of beweegt. Eigenlijk is dit een ervaringskwestie.

Tsjee, het is intussen een heel verhaal geworden, misschien (voor een deel) overbodig, maar wat ik er mee aan wil geven dat je niet zo 1-2-3 advies kunt geven aan iemand hoe een foto te maken. Om dat goed te doen behoor je toch wel te weten wat er gebeurt als je aan het een of ander wieltje van je camera draait :wink:
Ga maar eens aan de slag . . .
Ik snap wat je bedoeld maar fotojeroen had het zelf over AV en over sluitertijd. In mijn ogen, ook al ben ik een groentje, klopte dat niet dus vandaar dat ik het voor de zekerheid maar vroeg. Ik heb me al behoorlijk verdiept in dingen, vooral in theorie maar als ik fouten maak en daarom advies vraag op het forum lijkt mij dat een goede manier. Ik kan aan de foto zelf niet zien wat ik fout heb gedaan want dat is achteraf. Iemand met meer ervaring wel.

Ik dacht dat deze feedback topic er juist was om erachter te komen wat je fout doet.. maar dan heb ik me misschien vergist?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het staat er misschien niet gruwelijk duidelijk, maar ik zeg dat in stand Av ook nog wel een snelle sluitertijd gekozen kan worden mits er voldoende licht is. Dit kiezen gebeurd door de camera. Zelf kiezen doe je in stand Tv, dan laat je het diafragma aan de camera over.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
stephan66
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2012 19:19
WoonplaatsCOLON Venray

Zowel met ISO , AV (diafragmakeuze) als TV (sluitertijdkeuze) kun je dit regelen. Bij weinig licht: ISO omhoog, AV 'open' (dus laag diafragmagetal) of snellere sluitertijd TV. Bij veel licht juist andersom.
weinig licht en snellere sluitertijden lijkt mij juist een donkerdere foto te worden,Je hebt bij weinig licht langzamere sluitertijden nodig zodat de sensor voldoende licht opneemt.
inderdaad wel iso eventueel omhoog,maar dat kan ruis opleveren en diafragma open zetten (kleiner getal) maar de sluitertijden zeker niet sneller gaan zetten.Maak dan gebruik van een statief als je te weinig licht hebt om bewegings onscherpte te proberen te voorkomen.
Canon 1100D;18-55 IS II;EF 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM;EF 28-105 II USM
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Eagles schreefCOLONIk dacht dat deze feedback topic er juist was om erachter te komen wat je fout doet.. maar dan heb ik me misschien vergist?
Of je je vergist hebt weet ik niet, misschien moet ik het anders zeggen:
Wat je fout doet is te zien aan de foto's: bij foto 1 en 2 heb je niet (of verkeerd) scherp gesteld , bij foto 3 heb je niet goed belicht.
Maar belangrijker is om te weten te komen hoe je het dan had moeten doen om de foto's wel goed te krijgen. Je vraagt daar ook om :wink: .
Maar dat heeft weer alles te maken met de instellingen zoals jij die toepast op je camera. En dat is waar je steeds op wordt gewezen in alle reacties. Maar zonder dat je zelf weet met welke instellingen je deze foto's hebt gemaakt is het moeilijk om gericht advies te geven. Toch proberen we dat met alle goede bedoelingen, niets meer en niets minder.

Dan heeft stephan66 inderdaad gelijk: weinig licht compenseer je natuurlijk door een langzamere ofwel langere sluitertijd te kiezen. Typefout van mij, sorry.

Maar ik lees dat je binnenkort een cursusje gaat volgen, dus het gaat zeker goed komen :).

Jan
Canon materiaal
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Er komt dus duidelijk geen enkele reactie meer :( .
De Eagle is waarschijnlijk gevlogen.
Toch jammer, ik (en misschien ook anderen) vraag me af waarom.
Is Eagles boos, heeft ze zich vergist in de manier van hoe een forum werkt ?
Is er sprake van teleurstelling (omdat het maken van 'goede' foto's maar niet wil lukken) ?
Het kan natuurlijk ook aan ons Eos-ers liggen :wink: . Op een verkeerde manier gereageerd ?
Ik ben ook teleurgesteld, dat het niet gelukt is om goede feedback te geven :x .
Allemaal vragen.

Wat ik wel weet: voorlopig steek ik geen tijd en energie meer in dit soort topics. Sorry.
Maar ook: Life goes on, be strong.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
BiancaPT
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2013 21:11
WoonplaatsCOLON Benafim, Portugal

Jumper schreefCOLONWat ik wel weet: voorlopig steek ik geen tijd en energie meer in dit soort topics. Sorry.
Maar ook: Life goes on, be strong.
Dat vinden anderen zoals ik die jullie hulp en adviezen wel waarderen dan wel weer jammer :(
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Modbreak Rocker: Alle offtopic reacties en irritaties die totaal niks met dit topic te maken hadden heb ik eruit gehaald. Tevens het topic weer geopend zodat het voor TS weer gewoon mogelijk is om hier nog eens op te reageren als ze daar behoefte aan heeft...
Gebruikers-avatar
Eagles
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2013 08:13

Jumper heeft me een privé bericht gestuurd dus daarin heb ik al een en ander verteld maar ik wil hier ook nog even reageren omdat het anders lijkt dat de goedbedoelde adviezen door mij niet gewaardeerd worden...

Ik heb hier datgene dat weggehaald is wel gelezen want jumper wees me er gisteren op. Echter ben ik hier tussen mijn laatste reactie in dit topic en gisteren dan niet meer geweest. Wel op t forum maardat was om even snel met de zoekfunctie iets te vinden.

Ik heb de adviezen afgelopen week pas kunnen gebruiken omdat ik daarvoor gewoon geen tijd had .. Het was mijn bedoelingen om de adviezen te gebruiken en dan de resultaten te laten zien...

Ik kreeg echter de kans niet.
Ook vond ik de reactie van jumper nogal vervelend.. ik leer op mijn manier en de theorie zat al in mijn hoofd maar hij nam aan dat ik mijn instellingen niet kende. Het voelde alsof ik nog geen recht had om om advies te vragen omdat ik nog maar een groentje ben.

Ik leer door te doen, fouten te maken en dan te vragen waar de fout ligt... En aangezien mijn cursus nog een paar dagen weg was en dit forum er was wilde ik graag alvast advies.

Die kreeg ik ook en daarvoor enorm bedankt.. echter sommige reacties lieten me niet echt welkom voelen...

Bij deze laat ik weten dat de Eagle voorlopig vliegt als het gaat om foto's plaatsen.. oh en als ik een tijdje niet reageer komt dat omdat ik naast fotograferen gewoon een baan heb ook dit weekend en mn bruiloft voorbereid dus soms schieten fora er dan bij in..

Nogmaals ik heb echt veel aan de adviezen gehad en doe er echt iets mee.. ik bleef niet weg uit ondankbaarheid
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Op mijn reactie en daaraan gekoppelde vragen in mijn post van wo maart 6 20.00uur is nogal heftig gereageerd. Wat mij betreft hadden die reacties mogen blijven staan, maar goed.
Na het versturen van wat pb'tjes is de lucht denk ik wel weer wat opgeklaard, gelukkig.
Eagles heeft intussen ook de tijd genomen om haar visie hier weer te geven en te verduidelijken.
Eagles schreefCOLONIk heb hier datgene dat weggehaald is wel gelezen want jumper wees me er gisteren op. Echter ben ik hier tussen mijn laatste reactie in dit topic en gisteren dan niet meer geweest. Wel op t forum maardat was om even snel met de zoekfunctie iets te vinden.

Ik heb de adviezen afgelopen week pas kunnen gebruiken omdat ik daarvoor gewoon geen tijd had .. Het was mijn bedoelingen om de adviezen te gebruiken en dan de resultaten te laten zien...

Ik kreeg echter de kans niet.
Ook vond ik de reactie van jumper nogal vervelend.. ik leer op mijn manier en de theorie zat al in mijn hoofd maar hij nam aan dat ik mijn instellingen niet kende. Het voelde alsof ik nog geen recht had om om advies te vragen omdat ik nog maar een groentje ben.
Dat mijn reactie nogal vervelend overkomt is natuurlijk niet de bedoeling. Uit de vragen die Eagles stelde maak ik op dat zij zich nogal onzeker voelt en de instellingen van de camera duidelijk nog niet onder de knie heeft.
Daarin heb ik haar wat wegwijs proberen te maken.
En het recht om advies te vragen heeft natuurlijk iedereen, beginneling zowel als meer gevorderde fotograaf. Als ik het hele topic nog eens terug lees denk ik dat dat ook op een correcte manier is gebeurd :wink: .

Ik hoop dat je met deze zin: "Bij deze laat ik weten dat de Eagle voorlopig vliegt als het gaat om foto's plaatsen . . " bedoelt dat we over enige tijd toch je vorderingen op fotogebied hier kunnen aanschouwen.

Gr. Jan
Canon materiaal
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar