?!? HELP Tas indeling ?!?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
TimBuitenhuis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 13:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd ergens naar opzoek maar ik kan het niet vinden.

Ik ben namelijk opzoek naar van die pads om je camera rugzak in te delen.
Die wil ik namelijk gewoon los hebben om mijn camera netjes op te bergen in mijn gewone rugzak (Deuter Compact EXP 12).
Of hebben jullie andere ideeën ??

Het gaat er om dat ik mijn camera netjes in mijn gewone rugzak kan opbergen.

Alvast bedankt !!!
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Heeft die 'gewone rugzak' de mogelijkheid om die pads erin te plakken d.m.v. klittenband?
Anders ligt het nog los in je rugzak ;)
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
PE1PQX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2013 10:33
CONTACTCOLON

Ik heb even google geraadpleegd en gezocht naar jouw type tas, en ik denk niet dat deze tas zich goed leent om als camera tas te fungeren.
Groeten, André
Prettig gestoorde hobby-ist: Iedere gek zijn gebrek.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Wat ik wel eens doe is mijn cameratas (een Canon 100EG Custom Gadget Bag) open in een gewone rugzak stoppen.
Ik doe dat voornamelijk wanneer ik in een situatie kan komen waarin ik niet wil laten zien dat ik een camera op zak heb. Bijvoorbeeld ergens waar veel zakkenrollers actief zijn. Echt handig vind ik het niet. Als ik iets moet hebben, moet ik mijn rugzak af doen, hurken om open te ritsen, ondertussen camera vasthouden. Meestal doe ik de cameratas met de schouderband overdwars over mijn schouder en de heupriem om mijn heupen. Als een soort 3-punts gordel. Apparatuur min of meer in zicht. Mijn elleboog schuurt regelmatig langs de bovenkant van de tas, zodat ik kan voelen of de tas nog dicht is.
Maar goed, als je je apparatuur in je rugzak wilt doen, zou ik gewoon de cameratas open in je rugzak doen.
Ik denk dat PE1PQX gelijk heeft. De tas is volgens mij niet stevig genoeg om je apparatuur te beschermen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb ooit onderstaande foto inzettas van ortlieb aangeschaft om mijn camera te vervoeren in andere tassen. Je kan hier je body met normale zoomlens in meenemen. Voor losse lenzen gebruik ik dan neopreen hoezen welke je voor een paar euro kan bestellen op internet. Je bent zo lekker flexibel als je eens een andere tas wil meenemen als je fototas.

http://www.sportxl.nl/merk/ortlieb/ortl ... timate-2-6

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Op Ebay.com verkopen ze voor weinig van die tassen die bedoeld zijn voor in een gewone tas of rugzak. Gaat met een rits dicht en aan de binnenkant zitten van die tussenschotten die je kan verstellen.
Zelf gebruik ik die af en toe in mn Deuter rugtas wanneer ik mn Lowepro te zwaar of te groot vind zoals bij erg warm weer of een verre wandeling. Mn Deuter heeft zo'n fijn anti zweet-gaas-ding op de rug. Dat soort cameratassen ben ik nog niet tegen gekomen.
Kwa stevigheid en functionaliteit verkies ik toch mn Lowepro, maar het is zeker een aardig (ook nog best aardig beschermd) alternatief, vind ik.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Nemi schreefCOLONOp Ebay.com verkopen ze voor weinig van die tassen die bedoeld zijn voor in een gewone tas of rugzak. Gaat met een rits dicht en aan de binnenkant zitten van die tussenschotten die je kan verstellen.
Zelf gebruik ik die af en toe in mn Deuter rugtas wanneer ik mn Lowepro te zwaar of te groot vind zoals bij erg warm weer of een verre wandeling. Mn Deuter heeft zo'n fijn anti zweet-gaas-ding op de rug. Dat soort cameratassen ben ik nog niet tegen gekomen.
Kwa stevigheid en functionaliteit verkies ik toch mn Lowepro, maar het is zeker een aardig (ook nog best aardig beschermd) alternatief, vind ik.
En hoe noem je zoiets? Of wat voor merk is dat?
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Zoiets?
http://www.enjoyyourcamera.com/Fototasc ... :2256.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of zoiets?
http://www.tiffen.com/results.html?sear ... amera+Bags&" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit?
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=bag+ ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
TimBuitenhuis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 13:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toevallig tegen ben gekomen.

Ik had min of meer dit in mijn hoofd:

http://trekpak.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
TimBuitenhuis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 13:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

@jjas
Ja zoiets :D
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Dat is toch een cameratas?
Je wilden het toch gewoon in je normale tas?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ jjas: Volgens mij is dat 'n inzet.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
TimBuitenhuis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 13:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Ja klopt maar die 'schotjes' die kun je los kopen en op rol zodat je zelf een indeling in je tas kunt maken.
En die inzetjes zijn ook een oplossing

Dat zijn de dingen die ik zoek
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Pfoeh dure hobby dat spul op rol van die link. Mijn "bag in bag" van Ebay was minder dan 10,- :)
het is volgens mij van 1 of ander merk, ik kijk straks thuis wel even wat t ookweer was zodat je kunt zoeken op Ebay.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar