trage opslag 5d class

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
koot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2011 07:44

de laatste maanden is er een traagheid ontstaan in de opslag naar de cf kaart...
Wat heb ik gedaan en / of gelaten en weet ik of niet of gedacht.en wat moet je weten... het volgende:

canon 5d mrk1 / cf kaart 16 gb kingston / ook andere cf krt getest sandisk / bij voorinstellingen geen ruisonderdrukking / duurt ±4sec met opslaan op cf / bij jpg ±2sec /lage-hoge iso geen verschil / canon service point zonder de camera gezien te hebben..."de shutter vervangen'...is het advies / ik weet niemand in de omgeving met een 5dmrk1 om te testen / erg lastig / camera bij de laatste reiniging ±34500 clicks / met batterijgrip .....

wie weet de oplossing of heeft een tip vriendelijke groet ruud
"een goeie foto, voel ik in m'n buik.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

kan mij niet voorstellen dat de opslag met de shutter te maken heeft. Misschien de camera ff resetten door ook de knoopcel er uit te halen. daarna het kaartje in de camera even formateren.
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Helpt de "reset" naar de fabrieksinstellingen?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Heb je al eens een ander CF kaartje gebruikt?
Heb je het CF kaartje al eens geformateerd (bij voorkeur in de camera)?

Hans
Gebruikers-avatar
koot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2011 07:44

bedankt voor de tips, ik heb nog eens teruggekeken in een oud bericht van dec'12 en deze bastiaan w. had ook dit probleem en bij hem is de shutter vernieuwd, zonder resultaat......op idee van (Misschien de camera ff resetten door ook de knoopcel er uit te halen) van jichem ,bij foto rembrandt in maastricht, een hele beste zaak met goeie service, werd me toch de tip geg om eens de 'alle instellingen wissen.......en ja hoor......bastiaan wesseling was er ook heel erg blij mee....dus trage opslag ...instellingen wissen 3x camera inst pers instell opgeslagen cam instell

bedankt voor de moeite gr ruud
"een goeie foto, voel ik in m'n buik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar