Runaway..........

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Lastig om ook eens zoiets te proberen.
Tijdens een uitstapje van mijn koorgroepje was er in het plaatselijk dorpje een loopwedstrijd georganiseerd.
De lopers kwamen aan het terrasje voorbij...........
Stoute gedachten:-Ik probeer dit ook eens- kwamen bij me op!
Maar nog NOOIT gedaan!!!!! :oops: :oops:
Ik zou het heel geweldig vinden als jullie deze plaat konden voorzien van op- en aanmerkingen.
De hand was er nog vanwege het aanreiken van het bekertje. Die wilde ik er op laten.........
De volger net onder de oksel heb ik bewust zo proberen te plaatsen. Geluk gehad. De auto: Tja was me te zwaar om weg te duwen.............. :lol: :lol: :lol:
Maar dan komen ze.............
Laat ze dus maar komen....................... :D :D :D :D

39337

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik heb er ook weinig ervaring mee Jo. Voor mij de eerste keer aantal weken geleden, tijdens het wk wielrennen in Kerkrade
Met mijn beperkte kennis: vind de foto helemaal niet verkeerd. Mooi standpunt. De hand vind ik combinatie met de natte straat (ging blijkbaar'niet altijd goed) zeker een meerwaarde. Zo zit er meer betekenis in, dan alleen maar een registratie.
De omgeving, auto en dak van huis is dan iets minder, maar niet altijd te voorkomen. Wellicht door een ander staanplaats te zoeken.
Dus al met al geen verkeerde poging.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Je moet alles een keer geprobeerd hebben toch. :wink:

Renner staat er aardig goed op de uitdrukking op zijn gezicht is mooi, jammer van het(voor de kijker) rechterbeen. Deze lijkt net afgehakt.

De hand had ik weggehaald, jij weet dat het het aanreiken was van het bekertje, voor mij is het een loze hand. Mss als het bekertje nog in de hand had gezeten dat het anders over zou komen.
Een goede achtergrond is meestal wel lastig. Ik vind de kleur ook wat flets, komt wat gelig over.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank voor jullie meedenken. :D :D :D
@Peter: Andere staanplaats was in dit geval geen optie. Ik kon niet weg omdat we zelf een excursie hadden............
@Jeffry: MBT de hand: Ik dacht net als Peter dat het natte straatdeel en de wijze waarop de renner het bekertje (nog) in zijn hand heeft dat dit voor de hand lag............ :? :shock: :o :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

Hoi Jo,

leuk dat je het eens probeert. Een aantal verbeterpunten springen in het oog die ik graag met je wil delen:
1) de hand van de vrijwilliger voegt niets toe (was anders geweest als deze het bekertje aan het aangeven was, maar dat was een seconde hiervoor)
2a) als je aan de andere kant van de weg had gezeten had je de auto en het huis niet als achtergrond gehad, maar waarschijnlijk bomen en struiken (egaler en minder afleidend)
2b) door aan de andere kant van de weg te gaan zitten had je de loper de foto in kunnen laten lopen (in de linkerhelft van het beeld laten, nu loopt hij het beeld uit)
2c) als je teveel afleiding in je achtergrond niet kunt voorkomen zoom dan meer in op je onderwerp (met je objectief of achteraf in je crop)
3a) zijn ene been ontbreekt vanaf de knie volledig (dit is onderdeel van de loopbeweging, maar niet fraai voor de fotograaf); een nog lager standpunt had dit wellicht gedeeltelijk voorkomen
3b) de timing van de foto is niet optimaal; de loopbeweging wordt het beste in beeld gebracht als een van de benen naar voren worden gezet (liefst in de zweeffase). Het is onvermijdelijk dat tussen twee passen de benen vlak langs elkaar zijn, maar dit is niet erg interessant aan het hardlopen
4) met een groter diafragma had je je onderwerp meer kunnen benadrukken t.o.v. de achtergrond (nu: f/4,5)

Ga zo door! Er zijn genoeg hardloopevenementen in den lande om regelmatig te kunnen oefenen. Het is voor veel fotografen een heel andere manier van fotograferen; in plaats van regiserend bezig te zijn (= fotograaf bepaald het beeld) ben je registrerend bezig (= fotograaf legt vast wat er buiten zijn invloed gebeurd).

Groet
Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Geweldig Jan deze zeer uitgebreide reactie en heel veel dank hiervoor!!!!! :D :D :D :D

Je opmerking tav auto en huis had ik ook al overwogen. Er waren al een aantal lopers aan me voorbijgegaan en ik had al gemerkt dat ze niet zo heel erg ver uit elkaar lagen.
Ik heb me te veel gefixeerd op het idee dat ik zoals ik dat bij plantjes gewend ben een herhaling wilde hebben(in dit geval de loper in het blauwe tenue) en dat was vanuit de door jou geopteerde positie niet mogelijk omdat de auto dan het zicht naar achteren toe belemmerde.
Ook heb ik geprobeerd de achtergrond te vervagen mbv Gaussiaanse blur maar aangezien het feit dat ik een zeer slechte PS-er ben, heb ik uiteindelijk deze strijd maar gestaakt.
Maar nogmaals heel hartelijke dank voor deze schat aan tips....................
Hoewel mijn hart vrijwel helemaal bij de natuur ligt(en dan ook nog eens specifieker plantjes), vind ik het altijd verrijkend om eens iets anders te proberen.
Ik zal dat ook niet vergeten en nog veel minder deze geweldige tips.
Ik hoop dat ik je nog eens het resultaat van jouw info kan laten zien................. :D :D :D

Groet,

Jo :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Denk dat Jan het prima verwoord heeft, hij is mij ook wat te rommelig, de aandacht gaat te weinig naar de loper.

Voor mijn gevoel oogt de foto zelf als geheel wat vreemd.
Lastig uit te leggen, Weet niet wat je wel precies gedaan hebt met bewerking.
Maar de foto oogt wat vlak. En de kleuren wat flets/fout.
Beetje alsof ie gemaakt is met een (niet al te beste) analoge camera.
Kan het niet anders onder woorden brengen, sorry.
Wel benieuwd naar je volgende poging, jou kennende laat je het hier niet bij zitten.. hihi
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je wel Frank!!! :D :D :D
Eigenlijk heb ik niets vreemds in de bewerking gedaan.
Een (niet al te beste) analoge camera heb ik niet anders zou ik e.e.a. kunnen proberen te vergelijken.
Jammer dat je niet anders kunt verwoorden.............. :(
Maar in 1 ding heb je gelijk. Ik laat het er niet bij zitten. Zodra ik de kans krijg zal ik mbv de tips me proberen te revengeren
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar