[zwart-wit] Shoot gedaan met mijn vriendin, tijdje terug

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
EdwinMartens
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 13:02
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een moment in licht gevangen
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Leuke foto's, alleen bij foto 1 en 2 stoor ik mij eraan dat de achtergrond te lichht is en de overgang van onderwerp naar achtergrond vervaagd
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Altijd prettig als je een model bij de hand hebt om te oefenen.
De 1e is gelijk de beste voor mij.

Wat kleine dingetjes:
Op 2 was het vrij eenvoudig geweest de storende elementen van scharnieren en deurklink te vermijden.
De deur zelf kan een prima achtergrond zijn. Had de foto een stuk beter en meer integer gemaakt.
De 3e is te donker uitgevallen (terwijl de 1e twee misschien een tikkie donkerder uitgevoerd zouden mogen worden)
Probeer te vermijden om een oksel op de foto te zetten als het niet noodzakelijk is.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
EdwinMartens
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 13:02
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

EvZ schreefCOLONLeuke foto's, alleen bij foto 1 en 2 stoor ik mij eraan dat de achtergrond te lichht is en de overgang van onderwerp naar achtergrond vervaagd
Je bedoelt dat de scherptediepte te krap is en tot achter haar gezicht moet vallen ?
Een moment in licht gevangen
Gebruikers-avatar
EdwinMartens
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 13:02
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLONAltijd prettig als je een model bij de hand hebt om te oefenen.
De 1e is gelijk de beste voor mij.

Wat kleine dingetjes:
Op 2 was het vrij eenvoudig geweest de storende elementen van scharnieren en deurklink te vermijden.
De deur zelf kan een prima achtergrond zijn. Had de foto een stuk beter en meer integer gemaakt.
De 3e is te donker uitgevallen (terwijl de 1e twee misschien een tikkie donkerder uitgevoerd zouden mogen worden)
Probeer te vermijden om een oksel op de foto te zetten als het niet noodzakelijk is.
Bedankt voor de tips.
Ik heb/had het probleem dat ik niet echt studioruimte ter beschikking heb..
Deur als achtergrond is wel een idee, had door een nieuw 2 pers bed niet meer echt ruimte om het achtergrondsysteem op te zetten. :roll: :mrgreen:
Een moment in licht gevangen
Gebruikers-avatar
Sandra-S
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013 00:52
WoonplaatsCOLON Enschede

Over het licht is denk ik al genoeg gezegd.. persoonlijk vind ik bh-bandjes die onder de kleding "uitpiepen" nooit zo heel erg fraai om te zien ;).
Mbt je studioruimte... heb je niet ergens een plekje bij het raam waarbij de afstand van je model tot de achtergrond wat ruimer is?
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 13:55

EdwinMartens schreefCOLON
EvZ schreefCOLONLeuke foto's, alleen bij foto 1 en 2 stoor ik mij eraan dat de achtergrond te lichht is en de overgang van onderwerp naar achtergrond vervaagd
Je bedoelt dat de scherptediepte te krap is en tot achter haar gezicht moet vallen ?
Nee, ik denk dat EvZ bedoelt dat de achtergrond net zo licht is als het gezicht en je niet kunt zien waar het één in het ander overgaat. Er is dus niet genoeg contrast tussen het model en de achtergrond.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar