Harde kleuren

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2013 19:01
WoonplaatsCOLON Almere-Stad
CONTACTCOLON

Afgelopen week naar de HSL ter hoogte van Zoetermeer gereden om daar (nu het nog kan) een Fyra V160 op de plaat te zetten.
aangezien het rood leuk afsteekt tegen het groen en het blauw heb ik de kleuren behoorlijk versterkt in de RAW bewerking. Verder in PS5 nog een beetje vignettering toegevoegd. De foto is verder met een enorme bak tegenlicht gemaakt. Normaal ben ik hier niet zo van, en het handeltje op een viaduct op deze manier al helemaal niet. Maar als je dan een leuk slootje hebt, wat blauwe lucht en er komt een knalrood geheel aanzetten... tja....

Wat vinden jullie er van en wat is er allicht te verbeteren?

Afbeelding
931 Zoetermeer by Maarten Otto, on Flickr
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik vind het een prima foto.
Misschien die 2 lantaarnpalen links eruit halen?
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Eigenlijk helemaal geen gekke plaat. Hij is denk ik voor dit onderwerp te statisch. Er is geen weergave van snelheid. Ik kan geen EXIF zien maar vermoed dat je een snelle sluitertijd hebt gebruikt. Als je een wat langzamere sluitertijd had genomen had het er wellicht beter uitgezien, de trein had dan wazig geworden en dat had dan wat snelheid weer gegeven

laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar