Scherpstel problemen 5DMKII.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik heb mijn 5dmkii nu 3 jaar in bezit en ben hier altijd enorm tevreden over geweest. De laatste tijd krijg ik meer mislukte net niet scherpe foto's uit mijn camera. In LR krijg ik b.v. 20 ragscherpe opnamen en dan zomaar ineens 15 net niet scherpe opnamen. Welk objectief ik gebruik maakt niets uit. Mijn 24-70 2.8L en mijn 70-200 2.8L leveren dezelfde resultaten. Extra info, ik maak altijd van alleen het middelste scherpstel punt gebruik.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Waar kan ik de camera het best na laten kijken en al mijn lenzen op deze camera laten ijken?
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Anoniem 3

Malden, Chipclean.
Bergen op Zoom, Techrepair.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

en Rofa in Den Haag
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Kan het niet zo zijn, dat het op de een of andere manier bewegingsonscherpte is? Anders sluit ik me aan bij de vorige posters.

Zit je per ongeluk aan de AF knopjes of de IS knopjes? Heb de camera wel eens bijna op de grond gesmeten omdat ik (bijvoorbeeld) de AF was vergeten terug te zetten. Of omdat ik hem niet ver genoeg aangezet had om het wiel te laten bedienen.
Alle contacten van de 5D ook al eens bewerkt met gum? Of überhaupt schoongemaakt? Lijkt in elk geval in je camera te zitten.

Heb je hier ook al op gegoogled?

Als bovenstaande allemaal geen resultaat hebben gehad, toch naar een van bovenstaande sturen om te controleren.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

De contacten heb ik allemaal met alcohol schoongemaakt. Bewegingsonscherpte of een kleine dof is het ook niet.

Maar bedankt voor jullie antwoorden.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar