Eerste newborn shoot!

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Toes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2013 08:57

Hoi Allemaal,

Poging twee :D !
Een paar foto's van mijn eerste newborn shoot.
Hopelijk hebben jullie nog tips voor mij!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Groetjes Toes!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Nette serie hoor, de foto waarbij pappa en mama de baby vasthouden zou ik iet opnemen in je pf, die oogt ongemakkelijk verder mogen de "full body" wat ruimer in het kader zitten wat mijn betreft en had een lichter kleur kleedje wat passender geleken
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Mijn idee ook,... houding van het babytje kijkt niet prettig! Foto 1 vind ik het mooist, 2 is heel mooi mar zou iets ruimer kunnen, 3 is lekker standaard maar prima vind ik, 4 zegt mij net te weinig.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Je hebt een goede poging gedaan Toes! Hier en daar nog wat puntjes op de i en ze worden een volgende keer alleen nog maar mooier.
Jammer dat van jou serie maar 3 foto's zichtbaar zijn: de nummers 1, 3 en 5. In die 3 opname's mis ik net de nodige scherpte, maar misschien is het verkleinen daar ook debet aan.
Foto 1: persoonlijk vind ik deze een beetje te 'bont', maar dat heeft natuurlijk ook met smaak te maken. Vaak hebben rustige, lichte foto's de voorkeur bij newborn. Het benadrukt het pure van de pasgeborenbaby nog net wat meer :wink:
Foto 3: De houding van de baby is daar niet comfortabel. Wel iets waar je op kunt letten een volgende keer. Het welzijn van de baby moet áltijd voorop staan!
Foto 5: 'k Weet niet..... een half voetje. Probeer een volgende keer of helemaal op de teentjes in te zoomen óf het hele voetje te fotograferen.

Newbornfoto's maken is werkelijk héél mooi om te doen, maar kan ook best lastig zijn.
Verwarm de ruimte waar je gaat fotograferen van te voren en zoek de plek waar het mooiste licht valt.
Verwarm ook het 'nestje' waar de baby komt te liggen met een kruik.
Houdt de baby warm met doeken en ontbloot pas als het kindje goed ligt en je gaat fotograferen.
Als je lichte kleden gebruikt accentueert dat niet alleen het pure van de baby maar het zorgt ook voor een beetje extra licht.
En natuurlijk: blijf rustig, neem je tijd en heb geduld :)

Succes bij een volgende shoot; ik hoop dat je iets aan de tips hebt.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik wilde het ook zeggen maar Ina was me voor en die heeft ervaring met dit soort foto's : ik vind zwart een beetje massief en somber voor zo'n klein frummelbabietje.... maar ik vind je foto's leuk. Slaapt zo'n kindje nou de hele shoot door? Of wordt het tussendoor wakker en moet je dan wachten tot het weer in slaap gevallen is?

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Toes
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2013 08:57

Hoi Allemaal,

Dankjewel voor de tips. Idd is het op een lichte achtergrond mooier met zo'n kleintje.
Helaas krijg ik het nog steeds niet helemaal voor elkaar om dan de foto's er mooi uit te krijgen.
Ik maak de foto's bij de ouders thuis en heb telkens de bank gebruikt, waardoor mijn doeken over de rugleuning van de bank hangen.
Op de een of andere manier krijg ik dit niet goed/mooi op de foto.
Verder is ook mijn kennis in photoshop te beperkt om daarmee veel te kunnen aanpassen....

Madelief: Toevallig heeft deze kleine meid gedurende de shoot geslapen, dus dat was erg fijn aangezien het de eerste keer was.
Helaas is dit niet altijd zo het geval (heb ik al gemerkt...:P) Geduld is erg belangrijk in dat geval.

Ik ga met de tips aan de slag, mochten er nog meer zijn, dan hoor ik het graag.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar