Moddergat

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heb 3 foto's van moddergat bewerkt... eerst min of meer het origineel en dan bewerkingen....

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

en

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Ik hoop, dat er iets tussen zit wat je aanstaat :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

3 en 7 ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Ik vind 5 wel wat hebben, hoewel het mannetje rechts van mij wel wat groter mocht.
De eerste bewerkingen zorgen voor behoorlijk wat ruis (vooral in de lucht), bij de laatste bewerkingen is dat minder aanwezig.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks van een uniek plekje.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Voor mij 1 en 5. Vind de bewerkingen niet allemaal zo geslaagd. Foto 2 levert behoorlijk wat onrust in de lucht op, soort ruis, en deze is bij 3 en 4 ook nog te sterk aanwezig. Ook zijn er halo's rond het monument te zien. Qua compo vind ik de eerste serie lekker kijken, helaas net niet 100% symmetrisch.

Bij de tweede serie vind ik 5 en 6 de beste, vanwege de mooie groene en blauwe kleuren kies ik voor de kleur. De z/w is echter ook niet verkeerd. De man vind ik echt wat toevoegen aan de foto dus vandaar mijn voorkeur voor de eerste twee. Ook vind ik de groene steen in de voorgrond op foto 5 en 6 mooier dan het grijze gat bij foto 7 en 8. Compo is goed, met een lekkere dieptewerking. Je had misschien wel een duidelijkere keuze kunnen maken voor voorgrond of lucht, de lucht is egaal en dus niet zo spannend. Als je een reepje van de lucht afhaalt wordt de dieptewerking wat sterker naar mijn mening.

Het idee is wel leuk dat je de originele laat zien en je bewerkingen! :)
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

DJW voor de commentaren. Halo rond het monument had ik ook gezien, zit hem in het contrast van de bewerkingen. Moet ik nog even aan sleutelen de volgende keer dat ik het lokaal weg haal. Ruis in 2 en 3 is inderdaad geen ruis. Eventuele ruis die er in zat is er volledig uitgehaald en er is nergens in de lucht iets donkers opgehaald.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

5 en 7 voor mij. Ik vind de bewerkingen eerlijk gezegd niets toevoegen aan het origineel.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

En nog een update. Alleen verscherpt, verder niet. Niet eens rechtgezet :)

Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Alleen in de eerste foto is de lucht zuiver, in de rest zitten er toch wat blokjes in.
Ik vind de kleursfeer van foto twee wel mooi, maar dan iets natuurlijker; nu ziet het er erg bewerkt uit.
Foto 5 is een bekende plek; ik begin te geloven dat die wering er alleen mooi op komt als het licht goed is.
Mij nog niet gelukt. Hier vind ik de contrasten te hard. Ook de compositie vind ik niet super, maar ik kan je niet een betere aanraden..
Ik ben zelf nog niet klaar met die plek :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dank voor het commentaar. Ik ben ook nog steeds zoekende daar. Probleem is ook dat je daar ook nog donders goed moet uitkijken waar je loopt. Hoger water lijkt me levensgevaarlijk. Maar op zich komt deze compo al een eind de juiste richting op. Alleen lijk ik daar ruzie met de lucht te hebben. Of egaal grijs of egaal blauw. Verder is voor mij het tijdstip nog steeds een vraag. Moet de zon nou links of rechts van de paaltjes staan voor het beste effect. En dan hoe ver ga je door de knieen. Ik ben al lang blij dat ik het zo voor elkaar heb, dat het net lijkt of die 2e rij een spiegeling is van de eerste.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

Herkenbaar :) Ik kom hier regelmatig. Zo levensgevaarlijk is het niet hoor naar mijn mening, ik sta er nog wel eens tot mn knieen in :)
Oude kleren aan en oude schoenen die lekker strak zitten en gaan, niets leuker als daadwerkelijk het wad op. Enig probleem is dat je na verloop van tijd HELEMAAL onder zit met slik , zeker als je met statief werkt. Het is idd wel goed time-en met eb en vloed en het licht
Licht is voor mij het belangrijkste euvel op deze plek (icm de lange reistijd :))

groetjes,
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb daar zelfs een keer in een pensionnetje overnacht, omdat ik de mist wilde vastleggen in het ochtendlicht.
Helaas, stralend blauwe lucht :lol:
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik het meest natuurlijk, de bewerking van 2 staat me ook wel aan maar als ik toch moet kiezen ga ik voor de eerste.
De paaltjes in foto 5 zorgen voor een goede dieptewerking in de foto, prima foto.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar