Die Rhön

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
erikjanneman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 21:11

Weekje in zuid Duitsland geweest. Ik erger me wel aan de verschillen in kleur temperatuur. Kan ik dat voorkomen door de Witbalans vast te zetten? Of komt dat ook door verschillende dagen/tijdstippen?
1.
AfbeeldingIMG_9840 by erik.janvermeulen, on Flickr

2.
AfbeeldingIMG_9831 by erik.janvermeulen, on Flickr

3.
AfbeeldingIMG_9809 by erik.janvermeulen, on Flickr

4.
AfbeeldingIMG_9803 by erik.janvermeulen, on Flickr

5.
AfbeeldingIMG_9758 by erik.janvermeulen, on Flickr
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

De witbalans is het makkelijkst gewoon achteraf te doen als je in raw werkt. Kan je ze voor elke foto gelijk zetten, of mocht het dan onnatuurlijk worden op het oog nog wat aanpassen. De laatste twee zitten er qua witbalans ook wat naast.
Vind het mooie foto's en goed gebruik gemaakt van de regel van derden. Ze hebben een lekker frisse uitstraling ondanks dat hier en daar de witbalans niet goed zit.
Daarnaast vind ik de serie niet gevarieerd genoeg, foto 1, 2, 3 en 5 zijn allemaal volgens hetzelfde principe gemaakt waardoor het op zichzelf mooie foto's zijn maar in een serie wordt het dan wat saai.
Gr,
Remco.

Flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

als je wat aandacht besteedt aan de nabewerking met de witbalans heb je een prettige serie.
als je nog wat variatie aanbrengt met andere foto's, wordt de serie nog sterker.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Lekkere plaatjes. Ik zou wel proberen de platen eenduidig uit te werken. Het lijkt nu net alsof je niet goed weet wat je er mee moet. De eerste en laatste vind ik het meest interessant.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Mooie foto's met mooie luchten en voorkeur voor nr 3 en 4, alhoewel die nog even een juiste WB dient te krijgen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
erikjanneman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 21:11

Bedankt, heb de RAW bestanden nog wel, dus zal wel even kijken of ik ze wat eenduidiger kan krijgen.

Het zijn allemaal hetzelfde type foto's ja. Bewust iets waar ik mee bezig was tijdens het schieten. Wou graag een mooi groen/blauw plaatje, niet al te druk voor bureaublad, en als het mooi genoeg was, uitvergroten. Maar ik vind de resultaten niet goed genoeg voor uitvergroten.
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Mooie luchten! heb je hier een grijsfilter gebruikt, Ericjan?
Gebruikers-avatar
Marja Koole
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2014 08:33
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ik vind het een mooie serie, lekker fris van kleur. Idd wel wat verchillen tussen de foto's maar ja. Foto 4 is in mijn ogen wel een topper.
Groetjes Marja
erikjanneman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 21:11

alabaster schreefCOLONMooie luchten! heb je hier een grijsfilter gebruikt, Ericjan?
Nee geen grijsfilter gebruikt, ook geen polarisatie filter. Het weer was onverwacht mooi (voorspelling was niet goed) en had zowel de polarisatie als grijsfilter thuis gelaten. Wel jammer, had op een gegeven moment mooi plekje met stromend water, maar kon de sluitertijd niet lang genoeg maken. Te veel licht. Heb de filters nu in een vakje van mijn rugzak gestopt (heb er gewoon plek voor) dus volgende keer heb ik ze wel.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

leuke reeks maar te veel verscherpt.
zie bv al die witte puntjes in het gras.
grt,bouk.
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Een mooie serie, ik heb de foto's met plezier bekeken.
Vooral foto 4 heeft het. (Vind ik dan)
Grtz, Jack
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar