Australië [Update]

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Australië heeft veel te bieden voor wie van uitgestrekte landschappen houdt. De vele nationale parken hebben elk hun eigen karakter. Hieronder enkele panorama's van mijn rondreis door het zuidoosten van Australië dit voorjaar. N.a.v. jullie reacties heb ik de levendigheid van foto's in mijn oorsponkelijke post wat opgepoetst.

Allereerst nationaal park The Blue Mountains.
De vele eucalyptusbomen geven de lucht een blauwe gloed. Deze panorama toont een vergezicht van de Jamison-vallei. Met links de iconische rotsformatie: The Three Sisters.

[1] ISO 100 | f/11 | 1/50 sec.
Afbeelding

De volgende locatie is in Port Campbell National Park. De foto toont de Loch Ard-kloof, gelegen langs de Great Ocean Road. Ik nam deze foto tussen de regenbuien door.
Het vergezicht toont twee karakteristieke rotsformaties: in het midden Salt and Pepper (peper- & zoutstel) en rechts Razorback (scherpe smalle rotsformatie).

[2] ISO 400 | f/11 | 1/60 sec.
Afbeelding

De laatste locatie ligt in Grampians National Park. Deze foto maakte ik vanaf Reed Lookout met zijn bijzondere rotsformaties.

[3] ISO 200 | f/11 | 1/80 sec.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op SunBeech, in totaal 22 keer gewijzigd.
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Technisch prima panorama's en goed vastgelegd. Ze missen eigenlijk alleen wat spannend licht of mooie bewolking. De schaduwen bij foto 1 zijn bijna volledig zwart en foto 2 en 3 zijn wat grauwig.
Qua composities zou alleen foto 1 wat meer lucht mogen hebben van mij.
Gr,
Remco.

Flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

prachtig gebied en mooie natuur.
je laat de weidsheid van het landschap mooi zien.
mijn voorkeur is foto 2, zitten mooie kleuren in en wat 'actie' en mooie dieptewerking.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

RDF schreefCOLONTechnisch prima panorama's en goed vastgelegd. Ze missen eigenlijk alleen wat spannend licht of mooie bewolking. De schaduwen bij foto 1 zijn bijna volledig zwart en foto 2 en 3 zijn wat grauwig.
Qua composities zou alleen foto 1 wat meer lucht mogen hebben van mij.
Remco, bedankt voor je opmerkingen/tips!

De weinige hoeveelheid lucht bij foto 1 is inderdaad jammer. Bij het maken van de losse foto's, die uiteindelijk de panorama vormen, niet genoeg rekening gehouden met extra ruimte aan te bovenzijde. Bij het samenvoegen valt een deel van de lucht weg. Ik zal eens kijken of ik de donkere schaduwen wat verder kan oplichten.

Eens met je opmerking over de grauwigheid van foto's 2 en 3. Ik ga nog eens naar de nabewerking kijken. Meer witte tinten en levendigheid toevoegen. Overigens was de sfeer op de locatie van foto 2 daadwerkelijk onstuimig en grauw, en toch adembenemend. :)
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Mooie verwegkijkfoto's. Wat betreft de grauwigheid, daar valt weinig aan te doen denk ik met zo'n bewolking. Een beetje blauw in de lucht doet wonderen, maar als het er niet is, dan is het er niet.
erikjanneman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 21:11

Leuk om te zien! Voor mij misschien nog meer omdat ik op alle drie de plekken zelf ook ben geweest (wellicht niet exact, maar heb die nationale parken en de great ocean road ook bezocht). Mooie foto's ondanks dat je niet echt geluk hebt gehad met het weer. Ik vind foto 2 de best gelukte foto.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooi ruimtelijk beeld. nr 2 vind ik de beste.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar