Probeersel vogelfotografie

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Omdat ik niet goed wist waar ik dit moest plaatsen doe ik het hier. De foto's van vogels die elders in dit forum zijn geplaatst zijn van dermate hoge kwaliteit dat ik het niet aandurf om ze daar te plaatsen.

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een canon sx700 dit is een travelzoom met 30x optische zoom. Ik wilde graag iets makkelijks voor tijdens de vakantie om een paar snapshots te maken
Door dit grote zoom bereik ben ik eens gaan proberen om wat vogels te gaan fotograferen. Al snel kwam ik er achter dat dit ondanks de beeldstabilisatie niet mee valt om met volle zoom uit de hand te fotograferen.

Deze foto's zijn vanaf statief genomen met de sx700 en een 5dm2 met een 70-200 2.8. Voor wat ik heb betaald voor de sx700 vind ik de resultaten niet tegen vallen. Persoonlijk had ik erger verwacht.
De foto van de sx700 zijn niet gecropt die van de 5dm2 wel want daarmee haalde ik niet het bereik gelijk aan de sx700.

Misschien is dit voor sommige mensen interessant die graag eens wat vergelijkings materiaal willen zien uit het veld. Het is niet mijn bedoeling geweest om een labtest te doen ofzo.
Nadeel van een compactcamera blijft toch het scherpstellen vind ik.

Zie hier het resultaat.

Canon sx700 1/125 F5.6 ISO 800

46003



Canon sx700 1/60 F5.6 ISO 800

46002

Canon 5dm2 1/125 F8 ISO 800

46001

"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Om eerlijk te zijn: beide combinaties (zowel als canon sx700 als de 5D/200mm) schieten tekort voor vogelfotografie (tenzij je heeeeel dicht op de vogel zit).

Gebruik de canon sx700 lekker op vakantie als je geen kilo's wilt meenemen, maar stel je verwachtingen in technisch opzicht bij.
Groeten, Jaap
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Voor dit soort (tuin)fotografie kan de 70-200 en de sx700 net genoeg zijn(met een beetje croppen). Voor op vakantie heb je denk ik ook te weinig mm voor dit soort platen.

De platen van de 5d kunnen nog scherper, omdat 1/125 te lang is om bewegingsonscherpte te voorkomen. Dit wss ook bij de sx700.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Heren bedankt voor jullie reactie.

Dat dit niet kan tippen aan de foto's zoals jullie ze maken dat had ik ook al heel snel gezien.

Ik had verwacht dat de sluitertijd snel genoeg zou zijn... helaas!! Misschien dat ik in de toekomst nog eens wat fotospullen aan ga schaffen voor vogel/natuur fotografie. Het is toch wel heel mooi wat ik soms hier zie.

De sx700 gaat lekker mee deze vakantie. Kijken wat we daarmee kunnen. In de vakantie lekker de tijd om het een en ander eens goed uit te proberen.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het met mijn Canon Powershot ook erg moeilijk om specifieke onderwerpen zoals vogels, vlinders en libellen goed scherp te krijgen daar waar IK het wil. Ik gebruik deze camera dan ook zoals de meeste mensen. Voor in steden, gewoon overzichtfoto's en zo. Met de 70-200 F 2.8 kan dat wel hoor. Tenzij je niet al te ver van je onderwerp bent en voor de compositie zal je wel wat moeten croppen maar dat vind ik op zich geen probleem. Op de 5D M II mis je natuurlijk wel de cropfactor en ik meen te hebben gelezen dat hij trager is dan bv. de 7D.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar