Eerste poging Bladluis

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik heb effe getwijfelt of ik deze foto wel zou posten, maar dit is mijn eerste poging om een blad luis goed op de foto te zetten ....
Is het redelijk gelukt ?????????????

Afbeelding
Groet Mario
PeetPlafond

blijven oefenen Kudo!! :P







edit... Mooi man (ondanks de flits)
sagoteb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2004 23:15

Zeker!
Gr.Sagoteb.
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Wel redelijk ja.... :D Idioot! Helemaal TOP! Ik kan ze amper met het blote oog zien, maar nu.....
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Cor, je haalt me de woorden uit de mond!! Zodat ik er nu geen woorden meer voor heb :lol: Prachtig weer, kudo!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Femmy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 20:12

zodan! enge beesten zeg :o

groetjes Femmy
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Heb je een microscoop op je camera gemonteerd ofzo :shock:

Idee: misschien een iets kleiner diafragma, zodat ook de pootjes er scherp op komen?
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Echt een strakke plaat, waarom twijfelen?
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

waarom zittie dan niet op een blad? Is toch geen steelluis? :lol:

Hij is mooi van compositie. Hele mooie achtergrond.
Ik vind hem wel wat donker en de highlights van de flits storen ook...

Maar voor een beginner niet slecht hoor :lol: ;-)
vincit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 936
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2004 09:30
WoonplaatsCOLON Limb. België

Prachtige foto met één enkel nadeeltje (flitslicht) !
Vind wel dat er de laatste tijd uitzonderlijk mooie foto's op dit forum verschijnen.
Gadget
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Almere

mooie foto hoor. petje af :D
Heb je trouwens een bevalling gefotografeerd?:wink:
Of wat is het anders uit zijn achterste?

groeten,

John Redeker
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Gadget schreefCOLONmooie foto hoor. petje af :D
Heb je trouwens een bevalling gefotografeerd?:wink:
Of wat is het anders uit zijn achterste?

groeten,

John Redeker
Dat had ik ook gezien ... maar ik weet echt niet of ie aan het bevallen is.
Groet Mario
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

vincit schreefCOLONPrachtige foto met één enkel nadeeltje (flitslicht) !
Vind wel dat er de laatste tijd uitzonderlijk mooie foto's op dit forum verschijnen.
Ja het flits licht ...... Bij zo`n korte afstand zit je je zelf vaak in het licht en dan heb je echt wel flits licht nogdig wil je nog een redelijke foto kunnen maken.
Groet Mario
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

maced schreefCOLON :lol:

Ik vind hem wel wat donker en de highlights van de flits storen ook...

Maar voor een beginner niet slecht hoor :lol: ;-)
Goed dat je erover begint .... Te donker.....na het corrigeren van mijn monitor met grijs kaart bleek dat er veel van mijn foto`s iets te licht waren, nu komt het volgende ... hoe heb je je monitor afgesteld en wat heb je voor een monitor ????????
Op een ander forum werd er commentaar gegeven op een foto (van iemand anders)met de mededeling dat ie slecht bewerkt was (clonen)
Na het goed afstellen van de monitor was het inderdaad goed te zien , nu is de vraag wie controleert soms of de monitor nog goed staat, foto`s kunnen bij mij licht zijn terwijl ze bij een ander donker overkomen.
Om foto`s goed te bewerken zul je de monitor goed moeten instellen .
Ook blijft het lastig om een foto op licht of donker te beoordelen want er zijn veel verschillende monitor`s ...... de enige goede manier is het beoordelen van een afdruk dan is namelijk goed te zien of ie te licht of te donker is en of de kleur goed of niet goed is.

Wat beterft die highlights ... die zal ik effe weg clonen.
Groet Mario
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik heb een Apple studio display en het zorgen dat mijn monitor goed staat is een onderdeel van mijn werk dat ik erg serieus neem. Ik weet voor 100% zeker dat mijn monitor goed staat. (of er moet vannacht een bug ingeslopen zijn ;-) ) Ik gebruik mijn beeldscherm(en) ook voor het maken van drukwerk dus ik heb bijna dagelijk een goede controle doordat het drukwerk er precies zo uitziet als ik bedoeld heb. Ik werk vaak met verpakkingen die natuurlijk 100% goed weergegeven moeten worden in de catalogi, brochures en flyers die we maken.

Photoshop is het met me eens trouwens. Als je ff ctrl-shift-L (auto levels) drukt zul je merken dat hij ineens een stukje lichter is. crtl-shift-b (auto color) laat zien dat hij iets te warm is afgeregeld. Er zit een geelzweem overheen. Ik vind jouw versie wel mooier dan de neutrale versie die photoshop er van maakt.
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONIk heb een Apple studio display en het zorgen dat mijn monitor goed staat is een onderdeel van mijn werk dat ik erg serieus neem. Ik weet voor 100% zeker dat mijn monitor goed staat. (of er moet vannacht een bug ingeslopen zijn ;-) ) Ik gebruik mijn beeldscherm(en) ook voor het maken van drukwerk dus ik heb bijna dagelijk een goede controle doordat het drukwerk er precies zo uitziet als ik bedoeld heb. Ik werk vaak met verpakkingen die natuurlijk 100% goed weergegeven moeten worden in de catalogi, brochures en flyers die we maken.

Photoshop is het met me eens trouwens. Als je ff ctrl-shift-L (auto levels) drukt zul je merken dat hij ineens een stukje lichter is. crtl-shift-b (auto color) laat zien dat hij iets te warm is afgeregeld. Er zit een geelzweem overheen. Ik vind jouw versie wel mooier dan de neutrale versie die photoshop er van maakt.
Ik neem het meteen van je aan ......
Een vraag waar controleer jij je monitor mee???, ik heb namelijk alleen een grijskaart en een kodak foto , kodak foto gebruik ik om er voor te zorgen dat dat wat ik zie ook uit de printer komt.
Groet Mario
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Maced ik heb het net effe bekeken en inderdaad Photoshop maakt hem toch iets lichter maaaaar ik vind persoonlijk de lichtere versie niet mooier.
Ook de kleuren vind ik van photoshop niet mooier maar dat is dan wel een persoonlijke smaak.
Groet Mario
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik check continu wat er aan drukwerk en foto's afgeleverd wordt. Ik meet mijn beeldscherm dus aan mijn output.

De kleur afregelen is erg lastig. Het meest simpele is met een testkaart een afdruk laten maken. Deze testkaart is absolutt neutraal en perfect van kleur. Die laten afdrukken en dan je monitor zo afregelen dat hij de kleuren weergeeft zoals ze op de kaart staan. Dan heb je in ieder geval een goede match met je afdrukcentrale.

Ik heb zo'n teskaart online staan:

http://members.chello.nl/e.vanderlinden ... tkaart.jpg

Misschien heb je er wat aan.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik zei al dat ik de kleuren ook niet mooier vind van Photoshop ;-)
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik ben nog eens effe aan het stoeien geweest en moet zeggen Maced de lichter versie met de neutraale kleur is wel een betere basis voor het bewerken van de foto ik heb er een warmte filter overheen gehaalt en iets donkeder gemaakt en dat ziet er ook goed uit.
Groet Mario
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar