Canon 7D Mark II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Hallo,
Ik ben van plan om de 7d markII te kopen maar zit te twijfelen of ik de 70D zal kopen
Wat is volgens jullie de beste koop
Gr
Ruud
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

De 70D is bijna de helft goedkoper, en het is maar net wat je er voor over hebt.
Als je niet naar het financiële plaatje hoeft kijken, zou ik voor de 7D Mark II kiezen.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Je zou je moeten afvragen of je de extra opties van de 7D mII t.o.v. de 70D nodig hebt. Beiden zijn goede camera's. De 7D II is meer richting Pro, sneller, steviger, weersbestendig en duurder.
Met beiden kan je probleemloos mooie foto's maken en filmen. :-)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

de 70D niet weersbestendig?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

PanzerFaustNL schreefCOLONde 70D niet weersbestendig?
Ze roepen 'Weather Resistent'. Sommige sites schrijven dat de sealing gelijkwaardig is aan de sealing aan de EOS 1N. Die is uit 1994. Da's ruim 20 jaar terug. Gelukkig is z'n sensor moderner.
Wat exact het verschil is tussen Weather Resistent en Weather Sealed... schiet mij maar lek! :-)

Groet!
Dward
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Is dat spatwater (een paar spatjes) vs. in de stromende regen?
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

er is een filmpje van een chinees die een hele fles water over de 7Dmk2 gooit en ding werkt nog perfect.
ik heb de 70D ook in handen gehad en vind hem zeker minder stevig aanvoelen .
net wat Hans zegt als je budget het toelaat zou ik ook voor de 7Dmk2 kiezen
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dward schreefCOLONJe zou je moeten afvragen of je de extra opties van de 7D mII t.o.v. de 70D nodig hebt. Beiden zijn goede camera's.

Groet!
Dward
En andersom ;): of je de extra opties van de 70D t.o.v. de 7D mkII nodig hebt ;)

Beide hebben hun voor- en nadelen. Via onderstaande linkjes kan je ze prima vergelijken en bepalen wat het beste bij jouw wensen en jouw portemonnee past.

vergelijken via snapsort;
vergelijken via digitalrev.

Succes!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

het enigste nadeel wat ik zou kunnen IK zou kunnen noemen is dat de 7d geen kantel scherm heeft .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

dat weersbestendig moet je meestal met een flinke korrel zout nemen, is een heel mooie marketingtruuk om te dure camera's te slijten aan mensen die die meestal niet nodig hebben, wanneer ga je nu met een camera in een flinke plensbui lopen klikken, alleen mensen die perse op dat moment een kliekje moeten maken voor een krant, tv of weet ik wat voor medium, de gemiddelde amateur, ver gevorderd of beginnend gaat ecjht niet met k...tweer naar buiten, eek poaar druppeltjes daar kunnen de meeste camera's wel tegen en als je echt met pokkeweer buiten wil koop dan in ieder geval een waterdichte tas, kost een stuk minder.
Dus mijn advies, tenzij je veelal professionele eigenschappen niet direct nodig hebt zou ik gewoon voor de 70D gaan en het verschil investeren in mooi glas, daar is meer kwaliteit mee te winnen dan een nul eraf en een versie twee erachter.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

en zo zie je maar ieder zijn ervaringen en mening.. ik zou dus voor de 7D gaan , maar ja das mijn mening :D
anders huur ze voor een weekend en neem dan je beslissing.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

boko schreefCOLONhet enigste nadeel wat ik zou kunnen IK zou kunnen noemen is dat de 7d geen kantel scherm heeft .
Het gaat niet om nadelen, het gaat om verschillen :)

Punten waarop de 70D beter scoort dan de 7Dii zijn het kantelscherm, het touchscreen, de snellere focus bij video, de prijs, het gewicht, de afmetingen, de langere batterijlevensduur, de WIFI... en natuurlijk de prijs! 't Is maar net wat je belangrijk vind én nodig hebt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Ok mannen hier kan ik wat mee ga er eens rustig over nadenken en de verschillen afwegen en dan neem ik een beslissing
Thx voor jullie feedback.
Gr
Ruud
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
leikew
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2013 11:08
WoonplaatsCOLON zaltbommel

Hoi.
Ik heb vorige week de Canon 7D MII gekocht en heb ook de 70D in handen gehad. Mijn keuze was dan ook snel bepaald.
Voorheen had ik de 7D waar ik heel tevreden mee was, dus ik was snel over gehaald vooral om de snelheid van de camera. Het voordeel ook nog is dat de instellingen vrijwel identiek zijn aan de Canon 5D MIII die ik ook nog bezit....dus de 7D had al een beetje de voorkeur.
En de 10fps is ook wel mooi dat het erop zit...

Groet
Leo
ruudje55 schreefCOLONOk mannen hier kan ik wat mee ga er eens rustig over nadenken en de verschillen afwegen en dan neem ik een beslissing
Thx voor jullie feedback.
Gr
Ruud
Canon 5D Mark III - 24 - 105mm L IS Canon - 70 - 200 f2.8 OS Sigma - 50 mm f1.4 Canon - Canon 100 mm f2.8 IS L Lens Macro - Sigma 50 - 500 OS HSM BIGMA - SIRUI statief.
Canon 7D Mark II - Tamron 16 - 300 VC
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Closeshooter schreefCOLONdat weersbestendig moet je meestal met een flinke korrel zout nemen, is een heel mooie marketingtruuk om te dure camera's te slijten aan mensen die die meestal niet nodig hebben, wanneer ga je nu met een camera in een flinke plensbui lopen klikken, alleen mensen die perse op dat moment een kliekje moeten maken voor een krant, tv of weet ik wat voor medium, de gemiddelde amateur, ver gevorderd of beginnend gaat ecjht niet met k...tweer naar buiten, eek poaar druppeltjes daar kunnen de meeste camera's wel tegen en als je echt met pokkeweer buiten wil koop dan in ieder geval een waterdichte tas, kost een stuk minder.
Dus mijn advies, tenzij je veelal professionele eigenschappen niet direct nodig hebt zou ik gewoon voor de 70D gaan en het verschil investeren in mooi glas, daar is meer kwaliteit mee te winnen dan een nul eraf en een versie twee erachter.
Lensrentals wil nog wel eens dieper in de materie duiken.
Ook de weather sealing van de 7D mark II hebben ze bekeken.
http://www.lensrentals.com/blog/2014/11 ... more-20561" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus als je onverhoopt in een regenbui terecht komt dan is de 7D mark II een veiliger keus dan de 70D.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Goedemorgen ,
Ik heb de Canon 7d Mark II gekocht .....Top toestel maarrrrr ben een beetje aan het stoeien geweest maar nu ben ik het rode lichtje wat je krijgt als je ergens op scherpstelt dat is er niet meer
Heeft iemand hier ervaring mee ?.....
Hoor het graag
Gr
Ruud
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Top toestell met de AF van de 1Dx :D . maar dat rode licht is er nog wel maar moet je instellen , probeer het eens in het donker . dan zie je dat hij het wel doet. er is een optie dat je het continu aan kan zetten . waar weet ik zo niet ..
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
ruudje55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2007 20:42
WoonplaatsCOLON Almere

Heb die hele gebruiksaanwijzing zowat doorgelezen maar het stat nergens ..
Hoop dat er iemand hier op dit forum is die mij kan helpen
:)
Canon 7D Mark II / 24-70 mm F2.8 L / Speedlite 430 EX / Cactus V4 /
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dward schreefCOLON Sommige sites schrijven dat de sealing gelijkwaardig is aan de sealing aan de EOS 1N. Die is uit 1994. Da's ruim 20 jaar terug. Gelukkig is z'n sensor moderner.
Verders is het in die 20 jaar niet harder of anders gaan regenen hoor :lol: :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Weet niet waar het zit maar het is het Af hulplicht. Kun je uitzetten op automaat en continue dacht ik. Wil proberen in weinig licht
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar