altijd weer die dilemma's...

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Beste mensen,

Nadat ik in het afgelopen jaar 3 maal een probleem heb gehad met mijn 55-250 stm heb ij uiteindelijk toch moeten besluiten voor een ander objectief te gaan. Moeten, ja, want ik vond het een prachtig objectief, zeker gezien den prijs. Ikzelf was uitermate tevreden met de IQ van het objectief, maar...ik woon in Vlissingen, dus zand, storm, zee etc. Mijn 55-250 is helaas 3 keer gerepareerd moeten worden omdat er zand in het zoongedeelte zat en omdat er sprake was van teveel zoutaanslag, allebei ook in de body.
Aangezien ik nooit van objectief verander als ik aan het strand ben, zal het toch echt aan het objectief moeten liggen.
Om en lang verhaal kort te maken sta ik in dubio, zoals velen met mij naar ik heb gelezen.

Ik ben al best ver gekomen met het uitsluiten van bepaalde ocjectieven maar er blijven er toch 2 over... Een heel andere prijsklasse maar ik ben gestopt met roken, dus dat spaart lekker.

Mijn keuzes: Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM of de 70-200 f4 is i.c.m. 1.4 teleconverter. Niet echt origineel, aangezien er hierover al verschillende topics zijn geweest.
Toch had ik graag jullie mening omdat ik :

a: heb gelezen dat de IQ van de 70-300 verbeterd is in de loop der jaren en nu echt aanschurkt tegen de 70-200 is.
b: ik me afvraag in hoeverre een evt. teleconverter bij de 70-200 omgaat met soms buitensporige weersomstandigheden.

Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de 70-300, vanwege zijn compactheid en de draaizoom. (heb beide objectieven in de hand gehad en even in de winkel getest.)

Voor de 70-200 zou ik verder ook og een nieuwe tas moeten aanschaffen en ik vind het i.t.t. de 70-300 tcvh nogal een toeter.

Belangrijkste, na een "L"- beeldkwaliteit, is dus absoluut de weathersealing.


Nog een aanvullende vraag: Heeft er al eens iemand bij Amazon een objectief besteld. De 70-300 is daar n; 200 euro goedkoper ;-)

Bij voorbaat dank!

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Niemand?
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Als de omstandigheden zo zwaar zijn wil je gewoon geen schuiftrompet.
Het uitschuiven van de constructie zal proberen zout en stof naar binnen te zuigen.
Weather sealing doet z'n best maar is geen garantie voor een stofvrije lens.
de 70-200L lijkt beter geschikt voor dit soort omstandigheden.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar