Winter (In America)is cold(Doug Ashdown)

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Mooie foto en een heel goed idee om de winter te illustreren. Met iets meer scherptediepte zou het gele hartje van de bloem wat meer tot zijn recht komen denk ik en het bloempje achteraan zou ik een beetje opzij geduwd hebben tijdens het nemen van de foto. Jou foto's geven mij altijd inspiratie om ook eens iets anders uit te proberen, ik kijk al uit naar je volgen.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Sorry Jo, dit vind ik niks... ik zie niet wat je met het beeld wil zeggen... de achtergrond te contrasty en de bloem te donker... de ijsrand is wel mooi zowel scherpte als licht maar te weinig om het geheel te dragen...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Paul en Wicher bedankt voor jullie reacties!!! :D :D :D
Niet alleen hier zijn de meningen verdeeld; ook op de andere plekken waar ik deze gepost heb. Naast mijn eigen lichte twijfel die ik omtrent deze foto had, hebben ook anderen die twijfel.
Ondanks dat sommigen deze weten te waarderen, had ik m dus eigenlijk niet moeten posten...............
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 3

j.jennekens schreefCOLONPaul en Wicher bedankt voor jullie reacties!!! :D :D :D
Niet alleen hier zijn de meningen verdeeld; ook op de andere plekken waar ik deze gepost heb. Naast mijn eigen lichte twijfel die ik omtrent deze foto had, hebben ook anderen die twijfel.
Ondanks dat sommigen deze weten te waarderen, had ik m dus eigenlijk niet moeten posten...............
Jo,
Posten we hier alleen maar foto's omdat we er zelf van overtuigd zijn dat ze onverbeterlijk goed zijn, of posten we ze om anderen eventueel verbeteringen aan te kunnen laten dragen en we daarvan kunnen leren en onszelf nóg verder kunnen ontwikkelen.
Ik ga voor de laatste optie.
En @ foto:
Ook ik kijk er niet zo lekker tegenaan. Misschien wel teveel verscherpt om de ijzelrandjes te benadrukken.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

telescoop schreefCOLON Jo,
Posten we hier alleen maar foto's omdat we er zelf van overtuigd zijn dat ze onverbeterlijk goed zijn, of posten we ze om anderen eventueel verbeteringen aan te kunnen laten dragen en we daarvan kunnen leren en onszelf nóg verder kunnen ontwikkelen.
Ik ga voor de laatste optie.
En @ foto:
Ook ik kijk er niet zo lekker tegenaan. Misschien wel teveel verscherpt om de ijzelrandjes te benadrukken.
Jouw opmerking over het waarom posten van je eigen fotomateriaal ondersteun ik volledig, maar uit mijn reactie naar Paul en Wicher toe kun je niet afleiden dat ik alleen maar op perfectie uit ben(want die ondertoon proef ik wel een beetje; corrigeer me if I'm wrong), maar ook jij zult foto´s waarvan je zelf al weet dat ze te veel op- en/of aanmerkingen veroorzaken, in de prullenbak laten verdwijnen. En dat eenieder streeft naar "onverbeterlijke foto's" is toch niet zo verkeerd.(ik vraag me alleen af of een foto wel onverbeterlijk kan zijn, temeer omdat e.e.a. smaakgebonden is)
Bij twijfelgevallen krijg je zoiets als in dit topic.
Bedankt voor je reactie :D :D :D en eigenlijk ben ik blij dat je de telescoop weer hebt kunnen vinden............ :wink: :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

j.jennekens schreefCOLONPaul en Wicher bedankt voor jullie reacties!!! :D :D :D
Niet alleen hier zijn de meningen verdeeld; ook op de andere plekken waar ik deze gepost heb. Naast mijn eigen lichte twijfel die ik omtrent deze foto had, hebben ook anderen die twijfel.
Ondanks dat sommigen deze weten te waarderen, had ik m dus eigenlijk niet moeten posten...............
Ach Jo, gezien de kwaliteit van je foto’s kan ik er mee leven dat deze ontsnapt is...
Waarschijnlijk is er iets bij het maken of bewerken - een herinnering, gevoel of zo wat het voor jou tot die speciale foto maakte die toch een plekje op het forum verdiende...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

:wink: :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 3

j.jennekens schreefCOLON .................Bedankt voor je reactie :D :D :D en eigenlijk ben ik blij dat je de telescoop weer hebt kunnen vinden............ :wink: :wink: :wink:
Sportief, Jo.

Mijn telescoop is een maatje geslonken, zoals je bij mijn Sinterklaasbijdrage in de EXIF kunt zien.
De meeste foto's maak ik nu met een Panasonic Lumix DMC-TZ100. Een lange naam voor een lekker licht, handelbaar toestel.
Hoewel ik mijn 60D + attributen (nog) niet heb afgezworen (lees verkocht)...

Overigens een prachtig lied wat je aanhaalt.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

:D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Het lijkt wel of je iets geselecteerd hebt in photoshop (de rand van de bloem). Lijkt niet echt een eindresultaat dus. Maar goed, dat had je ook al van anderen gelezen.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dankjewel voor je reactie Alwin. :D :D :D
Ik heb niets geselecteerd en ik denk dat het resultaat tot stand gekomen is door toedoen van het zoeken naar een limiet van vol tegenlicht.
Deze had ik euigenlijk moeten afdoen als mislukt!!!
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

j.jennekens schreefCOLONDankjewel voor je reactie Alwin. :D :D :D
Ik heb niets geselecteerd en ik denk dat het resultaat tot stand gekomen is door toedoen van het zoeken naar een limiet van vol tegenlicht.
Deze had ik euigenlijk moeten afdoen als mislukt!!!
alleen al het feit dat we er een aardig topic aan overhouden maakt hem voor mij al gelukt :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Das ook wel weer waar........ :D :D :D
Dankjewel voor deze opbeurende reactie!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar