Ouwehands Dierenpark 2

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Petter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 09:41
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Je hebt mooie foto's geschoten en naar mijn mening mooi van kleur.
Ik ben nog geen ervaren fotograaf maar ik heb het idee dat foto 1 niet helemaal scherp is rond zijn oog, of heb ik het misschien mis ?

Foto 2 is mijn favoriet, die heeft foto heeft wel iets met dat schattige koppie.

Met wat voor een objectief heb je deze foto's gemaakt ?

gr.
Bart
Gebruikers-avatar
Petter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 09:41
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Beste Bart,

Dank je voor je commentaar. Ook ik ben nog niet zolang bezig met de EOS.

Dat foto 1 rond het oog niet helemaal scherp is komt op mijn computer niet echt naar voren, maar het is goed mogelijk.

Mijn favoriet is foto 3 en foto 4.

De foto's zijn gemaakt met een lens van Tamron, 200-400 1:56.
Een collega is al iets langer bezig met fotograferen en adviseerde mij om de camera op AV te zetten met een diafragma van 5.6. De camera kiest zelf de rest. Ik moet zeggen dat het wel even oefenen is, maar ik moet zeggen dat de foto's best wel redelijk zijn.

Nogmaals bedankt voor je commentaar
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

De AV stand is de meest gebruikte stand bij je mede forumgebruikers. Een diafragma van 5.6 kan uiteraard in veel gevallen juist zijn, maar je leert het meest door juist 1 situatie met meerdere diafragma's vast te leggen. Zo kun je de resultaten met elkaar vergelijken. Je gaat zo vanzelf leren welk diafragma het beste past bij een situatie. :idea:
Veel van je foto's hebben nu een beetje "drukke" achtergrond terwijl je dit door een ander diafragma veel rustiger kunt krijgen. Probeer maar eens :wink:

Ook zou ik de composities niet te "standaard" houden. Plaats eens een onderwerp flink uit het midden ?? Geeft een groter "verassingseffect" of ga door je knieen en fotografeer eens van onderaf ?

En dan nog een smaakkwestie (altijd link), ik zou je kaders een andere kleur geven, maar dat is persoonlijk hoor.

Succes, goeie start !

Greetz,

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Petter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 09:41
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Bas,

Bedankt voor je commentaar, ik begrijp wat je bedoelt en zal een volgende keer eens het een en ander uit proberen. Ik heb inderdaad er aan gedacht om uit een lagere positie foto's te nemen, maar dat lukte niet altijd. Misschien een volgende keer

Wat voor kleur zou jij aan de borders geven dan??
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar