Mijn eerste fotoshoot in een heuse studio

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Mogelijk hebben jullie gelezen van mijn eerste avontuur in de studio! Hierbij de eerste resultaten. Zijn met analoge spiegelreflex nikkon camera gemaakt (sorry) en dus van af het negatief gescant. Graag jullie tips over compositie en belichting want daar was het mij om te doen, om daar wat ervaring mee op te doen. Twee flitser en 2 x softbox gebruik.

1. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=52135[/img]

2. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=52134[/img]

3. [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=52133[/img]



:?

[modbreak schoffie] de spaties tussen [img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id= en het nummer weggehaald... [/modbreak]
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Waarschijnlijk moet je even de spatie weghalen om de foto's hier zichtbaar te krijgen.

Heb even in je album gekeken en zie om welke foto's het gaat.

Vind de scherpte wat tegenvallen, maar dat zal komen omdat het gescand is.

Zodra ze er staan zal ik ze beoordelen :wink:
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ze staan er :wink:
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Oke, hier komen de opmerking volgens mijn mening:

1: pose en compo prima, de kleur vind ik echt niet mooi, dat geldt ook voor de anderen, dus daar zal ik het verder niet over hebben.
De scherpte heb ik al wat over gezegd, zal dat niet herhalen.
De belichting is wat vlak, juist bij "stoere" portretten wil het werken met schaduwen je concept enorm versterken.
De plek naast zijn neus lijkt een schaduw, deze leidt enigzins af, het is mij ook niet duidelijk waar deze vandaan komt.

2: wat belichting betreft vind ik dit de beste, de kleur zou ik het niet meer over hebben :wink:

3: De schaduwen komen van twee kanten, dat staat enigzins onnatuurlijk. Verder wel goed nagedacht over de pose en compo, die vind ik ook heel mooi. Aangezien ik het over de kleur niet meer zou hebben doe ik dat heel bewust ook niet :wink:

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Jaaa dank je wel heb ik wel wat aan! Ik vond het heel moeilijk om met de lampen te werken, en heeft even geduurd voor het een beetje naar mijn zin was. Inmiddels de "natte" afdrukken opgehaald en daar en de kleur is daar aanzienlijk beter. Meer grijs tinten. Mooier en vooral scherper. heb inmiddels ook een paar andere foto's gescant maar ik moet zeggen dat ze daar niet mooier op worden!
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Hoi Linda,

scherpte is genoeg over gezegt denk zelf ook dat het van het inscannen komt! Maar voor de rest vindt ik het goed gelukt hoor, moet alleen de zelfde kritiek geven die ik vaak hoor dat ik vooral bij foto 1 en 3 wat meer schaduw zou willen zien, het is nu geheel iets te vlak.

Vind de poses wel goed gekozen, dus ik denk dat je eerste studio avontuur heel goed is verlopen :D

groeten Johnny
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar